Hiburan

Patutlah Amyza Aznan Gel4r Dato’ Aliff Syukri Belut Elektrik….

Pelakon Amyza Aznan sebelum ini ada mengkriti1k tindakan usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri yang disifatkan sebagai seorang yang suka ‘mencer0boh’ industri seni tempatan.
Amyza, 44, berkata, industri seni bukanlah tempat yang selayaknya untuk usahawan tersebut kerana merasakan dirinya sebagai insan yang terbukti tidak mempunyai bakat dalam dunia nyanyian mahupun lakonan.

“Dalam bidang bisnes saya tabik pada dia, dia kental dia gigih, dia jual keliling dia sebagai kandungan YouTube dan bisnes dan dia berjaya. Tapi, dia tidak berjaya dalam industri kami sebab dia tak berbakat.

“Bakat bukan dibuat-buat. Seni ini terlalu halus dan tidak semua orang dikurniakan bakat. Sama macam saya dan netizen di luar sana, kami tak ada kemahiran dalam bisnes,” katanya.

Datuk Seri Aliff Syukri tak puas hati bila lagu-lagunya langsung tak tercalon dalan Anugerah Juara Lagu.

Katanya semua karyanya bagus, ditambah pula suaranya merdu persis Anuar Zain.


Foto: IG
Disebabkan itu ramailah yang bagi reaksi bercampur-baur termasuklah Amyza Aznan.

Aktres ini meluat dengan Aliff dan mendakwa dia tak habis-habis cuba ‘mencer0boh’ industri seni.
Lebih baik fokus sahaja dengan perniagaan sebab memang dah terbukti dia tiada bakat dalam nyanyian atau lakonan.

Bagaimanapun, situasi menjadi lebih panas bila pembantu peribadi Aliff masuk campur.

Kredit foto: Via Beautifulnara
Amyza kata memanglah Aliff kaya raya tapi janganlah cuba cemari industri seni.

Tambah Amyza, seharusnya Aliff menerima kritikan dan hakikat bahawa dirinya bukan penyanyi yang hebat. -CARI

Sedikit Perkara Mengenai Belut Elektrik

Belut elektrik (Electrophorus electricus), sebenarnya adalah tergolong dalam kumpulan ikan yang dikenali sebagai ‘knifefish’ (seperti ikan belida) dari order (Gymnotiformes) dan bukannya dari kumpulan belut (Anguilliformes). Namun oleh kerana bentuknya yang panjang dan bentuk badan yang agak bulat maka ia lebih mirip menyerupai belut berbanding ikan.

Belut elektrik ini merupakan ikan yang unik kerana berkemampuan menghasilkan r3njatan elektrik sehingga 860 volt dan arus hampir 1 ampere (dengan kuasa sekitar 600 Watt) pada jangkamasa 2 millisaat. R3njatan ini cukup kuat tetapi terlalu sekejap untuk menyebabkan mavt kepada manusia. Walaubagaimanapun r3njatan ini tetap menyebabkan kesak1itan kepada siapa sahaja yang menerimanya.

Sumber : igAmyza Aznan/gempak

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *