ISU SEMASA

“Pan4s macam dalam oven peluh meleleh 24 jam, tak ada angin, tak tahu siang atau malam”- Dr Erin.

ISTERI kepada pendakwah bebas, Da’i Farhan iaitu Noorainul Naqim Mohd Radzi berkata pengalaman bermalam dalam l0kap masih segar dalam ingatan dan tidak mungkin boleh dilupakan.

Menurut Noorainul atau lebih dikenali Dr Erin, sepanjang berada dalam tahanan dia umpama berada dalam n3raka dunia dan hanya menunggu hari perhitungan.

“Pasti Allah bagi kegembiraan setelah kedukaan… dalam lokap Allah tunjukkan neraka dunia, perasaan dalam tu umpama kita tengah menunggu d0sa-d0sa kita dihi1sab dibagi huknman.

“Pan4s macam dalam oven peluh meleleh 24 jam, tak ada angin, tak tahu siang atau malam, bagi yang tak tahu malv 24 jam berb0gel sebab p4nas… makan, minum, b3rak, kencing semua dalam tu saja, tak ada perasaan malb dah.

“Betul la cerita apabila di mahsyar semua orang tak kisah bab orang lain dah, kira diri sendiri je, semua orang bog3l pun tak ada masa nak tengok dan fikir sebab takut dengan d0sa-d0sa sendiri saja, masa tu sama macam dalam l0kap, menunggu bila nama kita akan dipanggil untuk dikeluarkan dari n3raka dunia itu untuk di bawa ke syurga (balik rumah),” katanya.

Noorainul kongsi pengalaman berada disebalik tirai besi.

Noorainul menulis pengalamannya itu menerusi Instagram pada Isnin.

Bersama kapsyen tersebut, dia turut memuat naik beberapa keping foto dan video sedang bercuti di salah satu kawasan pergunungan di Switzerland.

Dalam pada itu, Noorainul berkata ujian tersebut membuatkan dia lebih takbt untuk membuat d0sa.

Baik burnk pengalaman hidup ini selagi ny4wa dikandung badan aku reda dengan setiap ketentuanMu!
Dia turut mengakui tidak menyimpan dendam terhadap mana-mana individu.

“Kita boleh tengok betapa gembiranya orang-orang yang dipanggil namanya untuk pulang dan betapa sedihnya orang-orang yang menunggu tak pasti bila nama dia akan dipanggil untuk dikeluarkan dari n3raka dunia tu.

“Itulah hikmah yang sangat aku syukuri, Ya Allah dengan pengalaman ini agar aku lebih takut membuat d0sa pada-Mu dan agar aku tidak ada perasaan d3ndam dan m4rah pada manusia-manusia yang mengh1ina, memb3nci dan memfi1tnah aku sampai ke tahap ini, semoga aku lebih banyak bersabar dan beramal di dunia ini supaya aku tak lama menunggu di n3raka yang sebenar nanti.

Da’i Farhan beri sokongan kepada isterinya berdepan ujian tersebut.

“Semoga Allah menghapuskan d0sa-d0saku dan gantikan dengan pahala orang-orang bersabar. Engkaulah maha melihat lagi maha adil… baik burvk pengalaman hidup ini selagi ny4wa dikandung badan aku reda dengan setiap ketentuan-Mu,” ujarnya.

Pada Rabu lalu, usahawan yang juga isteri kepada juara program Da’i musim kedua itu dihadapkan ke Mahkamah Majistret Kuala Lumpur atas tuduhan meni1pu seorang wanita.

Dia bagaimanapun mengakv tidak bersalah di hadapan Majistret, Wong Chai Sia.

Berdasarkan pertudvhan, tertvduh didakwa mendorong Norsiha Aala, 48, untuk menyerahkan wang tunai RM10,050 bagi mendapatkan sijil halal dan pengiktirafan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) untuk produk miliknya.

Tertuduh didakwa melakukan kes4lahan itu di 9-2-1 Kelompok Nuri B, Taman Keramat, Wangsa Maju, pada 21 Disember 2017 hingga 26 Februari 2018.

Dia didakwa melakukan kes4lahan itu mengikut Seksyen 420 Kanun Kes3ksaan (KK) kerana menipu, sabit kesal4han boleh dihukum penjara antara setahun hingga 10 tahun dengan s3bat serta d3nda.

Sumber : hereafter.com

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *