ISU SEMASA Keluarga

Cur!ga Lihat Suami Terus Basuh Baju Lepas Balik Kerja.. Rupa rupanya Ini Yang Terjadi..

Gambar sekadar hiasan.

Assalamualaikum.

Setelah curiga dengan kelakuan suaminya yang selalu pulang waktu subuh, terus mandi dan membasuh baju,

Seorang isteri akhirnya mengetahui sesuatu yang mengejutkan. Selama mengharungi bahtera rumah tangga.

dia tidak merasa aneh dengan sikap suaminya. Namun sejak kebelakangan ini suaminya selalu balik ke rumah pada waktu subuh, terus mandi, dan mencuci baju.Balik dari kerja, dia terus mandi dan tidak mengendahkan saya, kemudian dia pasti terus mencuci bajunya

Hingga akhirnya saya mengetahui sesuatu yang sangat mengejutkan setelah melihat keanehan yang dilakukan suaminya. Ikuti kisahnya. Saya dan suami sudah menikah setahun lebih. Sebenarnya, kehidupan kami biasa saja, setelah bercinta beberapa lama kami pun merancang untuk bernikah.

Kerana kami dilahirkan di kampung, biasanya cuma perlu daftarkan diri di jabatan agama saja, kami tidak adakan kenduri pun. Kami juga tidak merancang untuk mempunyai anak dalam masa terdekat, setelah setahun bernikah, akhirnya suami mendapat kenaikan gaji dan kami boleh menyimpan duit sedikit.

Ditambah dengan wang yang dipinjam dari saudara mara, akhirnya kami berjaya membeli sebuah rumah kecil. Pada hari kami mendapat kunci rumah kami, suami memeluk aku dan berkata. Sayang, abang janji akan membahagiakan keluarga, mulai sekarang, kita dah mempunyai rumah,

sayang mesti bersiap sedia, aku akan berjuang untuk keluarga Sayang mesti jaga kesihatan, kita akan segera dapatkan cahaya mata. Saya hanya mengangguk bahagia mendengar semua ini. Saya tak tahu apa salah saya, atau suami yang berubah, sejak kami membeli rumah.

Disebabkan pinjaman yang mesti dibayar, ekonomi kami merudum dan kami hadapi banyak tekanan. Tapi sejak itu, suami selalu berkata bahawa dia mesti buat kerja lebih masa, mulanya saya sangkakan dia hanya akan bekerja lebih masa seperti biasa.

Tapi katanya dia mesti kerja lebih masa setiap hari, dan pulang lewat malam sampai ja,m pada 1 atau atau 2 pagi. Balik dari kerja, dia terus mandi dan tidak mengendahkan saya, kemudian dia mesti mencuci bajunya. Suatu hari aku nekad pulang kerja lebih awal dari biasa dan menunggu di depan pejabatnya.

Ternyata, suami aku tidak bekerja lebih masa! Selepas habis waktu kerja dia terus keluar pejabat, tapi dia tidak terus pulang ke rumah. Ini membuatkan saya semakin yakin yang suami berlaku tidak setia! Mana taknya masa balik dia terus mandi dan cuci baju mungkin sebab takut aku terbau wangian wanita lain.

Tetapi saya nampak dia masuk ke sebuah restoran barbeque. Masa itu saya berada di seberang jalan memerhatikan suami, saya lihat dia keluar dengan baju putih dan mula memanggang daging. Suami aku memang pernah ceritakan yang dulu dia suka memanggang daging di rumahnya

dan semua orang cakap daging panggangannya memang sedap. Melihatnya sedang memanggang daging, saya mulai menitiskan air mata. Saya memutuskan untuk menyeberangi jalan dan duduk di restorannya. Seorang pelayan datang bertanyakan pesanan,

Saya cuma meminta segelas minuman, dan tolong hantarkan kepada tukang masak yang sedang memanggang daging itu. Pelayan itu merasa aneh dengan permintaan saya, namun dia tetap melakukannya, saat menerima minuman itulah, suami aku mengangkat kepalanya dan melihat aku.

Lalu meminum habis minuman itu dan terus menghampiri aku. Sayang, macam mana kamu boleh sampai disini? saya terus memeluknya dan berkata, Saya tunggu abang balik kerja. Malam itu suami menjelaskan semuanya. Dia tidak letih dan boleh bekerja lebih masa, dia cuma nak mendapatkan pendapatan sampingan.

Saya kata padanya, saya pelik kenapa setiap hari balik kerja abang terus mandi dan cuci baju. Rupa-rupanya abang takut saya terbau bau asap dan daging, saya dah syak abang dah ada perempuan lain, itu sebabnya saya pergi intip abang.

Suami aku kemudian memeluk aku dan menciium kening aku, macam mana abang nak berlaku tidak setia? Awak adalah wanita paling sempurna buat abang, tak ada orang yang boleh menggantikan awak !Adakah masih wujud suami seperti ini.?

Sebagai seorang wanita kita perlu percaya pada suami kita kerana suami lah tempat kita bakal mendapat syurga. Apa pendapat anda ? Silakan SHARE. Semoga bermanfaat.. Apa pendapat anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen dan Share Ya. Terima Kasih ! Jom Like Page Kami Juga di Facebook

Suami Suka Guna Duit Isteri Antara Sebab Kenapa Gaji Tidak Pernah Cukup

Rasanya semua orang pun pernah mengalami kesempitan duit, tetapi kadang kala tertanya-tanya, mana perginya duit gaji. Baru sahaja menerima gaji, tidak sampai sehari, duit tinggal rm10 sahaja dalam poket. Ada yang mengadu duit habis bayar banyak bil, ada yang sehingga merungut duit habis kerana beri nafkah dekat isteri.

Ini adalah hal yang hendak kita bincangkan. Kerana tanggungjawab suami untuk menjaga makan minum isterinya, mengapa harus mengeluh? Tidak ramai yang tahu bahawa kesempitan duit adalah berpunca daripada anda seorang suami yang selalu berkira dengan isteri.

Mentang-mentang la isteri sudah bekerja, semua barang isteri bayar sendiri. Susu anak, pampers anak, isteri yang belanja. Tetapi masih juga duit gaji hilang entah kemana. Itu kerana anda kedekut dengan isteri dan anak-anak, Allah s.w.t tarik balik rezeki yang Dia telah beri pada anda.

Jangan main-main ya dengan rezeki Allah s.w.t. Perkongsian ini adalah dari Mahyuddin Mohamed, dimana jika anda ingin rasa cukup gaji bulanan anda, jangan sesekali abaikan tanggungjawab anda terhadap isteri anda. “Awak kan dah kerja, awak bayarlah….” atau “Duit awak pun sama je, nanti saya bayar kemudian. Guna je dulu…”

Sampai masa buat senyap! Ya, inilah realiti suami yang suka mengelak bab duit nafkah. Padahal, kalau kongsi rezeki dengan isteri, itulah yang akan buka pintu-pintu rezekinya. Cukup, berkira! Hari ini, ramai suami yang ambil mudah tentang pemberian wang nafkah buat isteri terutama jika pasangan mereka bekerja.

”Dia dah ada gaji, lagipun isteri tak pernah mintak.” Ini yang selalu suami fikirkan. Tapi hakikatnya meskipun punya pendapatan sendiri, tetap menjadi tanggungjawab suami untuk menyediakan wang nafkah ini semampu mereka. duit isteri, nafkah isteri, duit gaji suami, duit keluarga, wajib bagi duit nafkah isteri, keperluan isteri.

Buat suami yang belum melaksanakan kewajipan ini atau rasa terbeban untuk melunaskannya, baca perkongsian daripada saudara Mahyuddin Mohamed untuk memahami dan melihat hikmah di sebaliknya.

Kenapa papa perlu beri duit dekat mama?

Sengaja aku menghulurkan duit nafkah bulanan buat isteriku di hadapan anak-anak kami. Tersengeh-sengeh KakLong & Nabila melihat wang yang bertukar tangan. Itu bukan pertama kali mereka melihat aku menjalankan tanggungjawabku sebagai seorang suami itu. “Kenapa Papa kena bagi duit kat Mama?”

Hasif masih terlalu kecil untuk faham namun tahap curiosity beliau begitu tinggi. Dia akan sentiasa bertanya apa-apa yang dia tidak faham. “Suami memang wajib beri nafkah setiap bulan pada isteri tahu Hasif. Nanti Hasif dah jadi suami pun, Hasif pun kena beri duit kat isteri”.

 

Isteriku mengajar ilmu kehidupan & kewajipan seorang suami. Hasif mengangguk faham. “Best la jadi orang perempuan Mama. Gaji Papa dan Mama kan sama. Kenapa Papa kena bagi duit kat Mama?” Nabila pula bertanya. “Kalau gaji suami lagi sikit dari gaji isteri dia pun, dia masih kena beri nafkah setiap bulan. Kena bagi, walaupun sedikit. WAJIB. Melainkan kalau isteri dia kata tak payah la…” Nabila sengeh. Puas hati dengan jawapan isteriku.

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *