Hiburan Viral

“Jangan C@ci Orang Menlnggal Dunia, Kau Tak Tahu Apa Yang Dia Lalui Antara Dia Dengan Tuhan Menjelang Aj@lnya” – Pu Azman

Juara Pencetus Ummah 2, Azman Syah Alias atau lebih dikenali sebagai PU Azman menegur sifat beberapa pihak individu yang bertindak melemparkan kata-kata yang berunsur neg4tif kepada orang meningg4l dunia.

Melalui posting baru di laman sosial Instagram Azman atau Cik Man mengatakan perkara itu tidak wajar.

“Jangan c4ci orang yang menlnggal hanya kerana dia tidak sempurna amalannya ketika hidup.

“Kau tak tahu apa yang dia lalui antara dia dengan Tuhan menjelang aj4lnya.

“Adakah kau tahu jerih payahnya untuk berhubung dengan tuhan sepanjang hidupnya?

“Adakah kau lebih pantas dari Tuhan untuk mengetahui isi hati manusia?”, tulisnya ringkas tetapi mendalam maksudnya. Selain itu, Cik Man turut menitipkan hadith berkenaan perkara itu.

لا تَسُبُّوا الأمواتَ، فَإنَّهُمْ قَدْ أفْضَوْا إِلَى مَا قَدَّموا.

“Maksud: Jangan cel4 orang m4ti kerana mereka telah menjumpai apa yang telah mereka kerjakan” – (Bukhari).

Untuk makluman, ibu kepada peserta Big Stage 2020 Sandra Dianne iaitu Nor Syakinah Abdullah tersinggvng dengan individu yang komen berunsur biad4b dengan katakan kem4tian anaknya sebagai m4ti katak.

Syakinah turut ditvduh menyebabkan kem4tian anaknya apabila membuat keputusan menghentikan mesin bantuan pernafasan yang diberikan kepada Sandra ketika berada di unit raw4tan r4pi (ICU).

Kecewa dengan tuduhan tidak berasas itu, Syakinah berkata dia tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap individu berkenaan.

“Dimana rasionalnya kamu menuduh kami ahli keluarganya sengaja menyuruh doktor mencabut mesin pernafasannya sedangkan dia sudah boleh bernafas sendiri?

“Ini fitnah dan saya akan saman kamu! Sungguh kamu tak punya hati nurani sebagai seorang insan!” katanya.

Sekaligus menjadikan isu itu tvlar dan mencetvskan kem4rahan pelayar internet. Netizen turut melabelkan tindakan fitnah itu sebagai kurang 4jar serta bi4dap.

sumber : theklasik.com

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.


Sementara itu, dibawah ini ada lagi artikel menarik untuk anda ikuti

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *