ISU SEMASA

6 Tahun Kahwin Tiada Zuriat, Sanggup Jaga Anak Syurga. Biar Sus4h, Rezeki Tak Putus

Tidak dikurniakan cahaya mata sejak 6 tahun berkahwin, namun pasangan suami isteri ini mengambil keputusan untuk menjaga anak angkat. Namun yang membuatkan ramai kagum apabila pasangan ini sanggup menjaga anak angkat yang istimewa.

Walaupun keluarga anak istimewa ini sendiri seolah tak dapat terima dan men1ngg4lkannya, tetapi atas belas ihsan pasangan suami isteri ini sanggup mengambil tanggungjawab menjaga anak syurga.

Dalam perkongsian sukarelawan Puan Natipah Abu, beliau kongsikan usaha yang dilakukan untuk membantu pasangan suami isteri ini mendapat kediaman lebih selesa melalui sumbangan orang ramai.

Sumbangan orang ramai beri k3$elesaan

7 Ogos lalu .. kita ada buka Sedekah Jumaat yang diniatkan untuk menyiapkan rumah Abang, seorang anak Cerebral Palsy.

16 Ogos…Kita turun ke Langkawi untuk penyerahan dan akad sumbangan. Alhamdulillah hari ini kita menerima kiriman gambar bagi membuktikan bahawa sumbangan kita telah disempurnakan sebagaimana yang kita hajatkan.

Alhamdulillah … cantik. Selepas berkali-kali belek gambar ni baru perasan .. tu katil Abang .. ayah buat seniri dan Abang sedang tidur di atasnya
Abang di ambil sebagai anak angkat oleh sepasang suami isteri yang tidak mempunyai zuriat setelah 6 tahun berkahwin. Biarpun sedia maklum Abang seorang anak syurga namun niat murni tetap diteruskan kerana belas dan kasih dengan nasib Abang yang telah ditinggalkan waris setelah mengetahui keadaannya yang tidak sempurna.

Walaupun dinding tak cukup duit utk diplaster tapi tetap dicat cantik
Ayah angkat Abang seorang tukang kebun hotel yang juga pandai bertukang terpaksa menyiapkan rumah mereka dengan kadar segera kerana tuan rumah yang lama meminta mereka mengosongkan rumah dalam kadar segera.

Ada lagi seorang anak angkat

Untuk membayar sewa rumah baru mereka memang tidak mampu jadi kita mengambil keputusan membantu mereka menyiapkan rumah mereka yang sedang dalam pembinaan itu seadanya agar boleh didiami segera.

Kemas, sedap mata memandang
Tahun lepas pasangan ini sekali lagi mengambil seorang anak angkat juga atas dasar simpati kepada kanak-kanak perempuan yang berusia tiga tahun itu setelah dia ditinggalkan ibu kandung angkara pencer4ian.

Alhamdulillah hasil sumbangan kita telah membolehkan pendawaian untuk bekalan elektrik dan juga penyediaan bekalan air. Rumah ini akhirnya dapat juga disiapkan dengan seadanya.

Tak cukup duit utk pintu kabinet bukan alasan utk tidak kelihatan cantik.
Semoga keluarga ini akan dilimpahi dengan cahaya kebahagiaan yang berkekalan hendaknya. Terima kasih kepada semua penyumbang.

Sumber: Natipah Abu,pa&ma

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.


Sementara itu, ini antara artikel menarik untuk anda ikuti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *