Uncategorized

Isteri Tengah Hamiill anak ke 5. Suami pilih cur4ng Dengan Ex..Alasan Yang Diberi Sungguh Tak Sangka

Foto sekadar hiasan.

Min tolong hidekan profil saya. Haii warga KRT semua.

Beberapa hari lalu saya ada post mengenai saya kahwin dah 7 tahun.

Sekarang mengandung anak kelima yang mana bulan 10 saya akan bersalin dan suami pula cur4ng dibelakang saya serta terl4njur dengan ex gf dia.

Kelmarin kami berg4duh besar. Suami peluk saya sekuat kuat nya.

Meminta maaf dan berkali kali dia menci1um dahi saya. Saya hanya mampu menangis, meraung sekuat hati dan melutut di kaki suami

Saya paksa suami untuk beritahu apa salah atau silap saya dan kekurangan saya sampaikan suami CUR4NG dibelakang saya.

Mula mula tiada jawapan namun dengan desakan bertalu talu barulah suami bersuara.

Suami cakap saya tiada kekurangan, cukup dalam MELAYANI DIA , ANAK ANAK dan SEGALA NYA.

Cuma sejak akhir tahun tahun lepas dia terjumpa ex gf dan berbagi nombor hp. Sejak itu suami mula berubah dan rasa seperti bujang.

Mula mula berkawan lepas tuh bercinta semula. Alang alang ex suami tak kahwin lagi, kerap keluar bersama tuh yang mereka hanyutt hinggalah terl4njur..

Suami mula rasa seronok dan akhir nya suami lupa siapa dirinya.

Suami jujur dia terlanjur dengan ex gf dia sejak 2 bulan lepas.

Nak bersama saya suami rasa kurang selesa sebab saya sedang sarat mengandung, perut pun makin bulat membesar dan kedepan jadi sukar untuk dia ‘bersama’ saya..

Entah kenapa waktu suami saya cakap macam tu saya tak boleh terima.

Saya terus sambut tangan suami ci1um, mintak maaf dan mintak suami untuk mencerraikan saya talak 3 lagi bagus, saya terima.

Saya hanya mampu cakap dekat suami, hanya kerana saya sarat mengandung suami memilih untuk ‘bersama’ perempuan lain.

Hanya kerana perut saya semakin membulat dan membesar suami lebih memilih untuk puas kan diri nya bersama perempuan lain.

Hanya kerana saya mengandungkan anak dia. Hanya kerana ituu..

Ya Allah sump4hhh demi Allah saya tak boleh terima langsung alasan suami. Kalau alasan suami rasa terabai, kurang layanan, saya menderhaka saya masih boleh terima.

Rasa marah, geram , rasa nak membnuhh mula menguasai diri.

Syukur saya masih waras dan boleh kawal perasaan.

Saya bersyukur kerana Allah memberi saya rezeki kesuburan dan mudah untuk mendapatkan zuriat.

Ada sesetengah pasangan menunggu bertahun tahun untuk dapatkan zuriat, tapi tidak beruntung seperti kami.

Dulu tiap kali lepas melahirkan saya nak merancang tetapi suami tak izinkan untuk makan pil atau sebagai nya, pakai pelindung suami cakap tak puas.

Nak rancang sendiri bile suruh buang luar suami terlepas dalam..

Dah jadi macam ni apa semua salah saya ?? Apa saya yang tak pandai merancang dan jaga tubuh??

Saya tahu ini dugaan buat saya. Allah tak akan bagi ujian ni kalau saya tak mampu. Mungkin ada hikmah di sebalik dugaan ini…. Setiap manusia buat kesilapan kan??. Dan dari kesilapan itu lah kita belajar.

Saya harap suami belajar banyak benda dengan apa yang dah terjadi sekarang ni.

Untuk anak kelima ni satu persiapan pun saya belum buat lagi dari baju babby, sarung kaki dan tangan, bedung, pampes, barang mandian set bersalin satu pun saya tak beli lagi dan siapkan.

Baju anak anak saya lepas semua, saya dah bagi orang sebab ada yang lebih memerlukan so saya bagi lah……

Bulan 8 ni gelap perkahwinan kami yang ke 7 tahun. Mungkin setakat ni saja lah jodoh kami.

Saya nak pertahankan rasa sakit. Dahulu suami pernah curang tapi tak pernah terl4njur dah saya beri peluang ke dua.

Dengan kecur4ngan yang suami pernah buat lepas lepas saya masih ingat sampai sekarang.

Apa tah lagi kecur4ngan yang suami dah buat sekarang ni. Mesti saya akan ingat sampai akhir hayat saya. Jadi saya ambik keputusan undur diri.

Mungkin saya derhaka kerana meminta cerrai di waktu sarat hamil. Namun apa kan daya saya tiada kekuatann.

Di pendekan cerita sekarang saya sudah pun berada di rumah ibu bapa saya. Peguam yang urus kan kes saya adalah kakak saudara saya.

Dan apa apa mengenai bayaran abang saya akan tangung semua nya. Anak anak buat masa ni semua saya serah kan pada suami. Hari sabtu pagi tu jugak saya urus kan semua.

Bila keluarga suami dan keluarga saya dapat tahu je perkara ni terus meng4muk besar dan serang suami. Hal tu sikit pun saya tidak masuk campur biar lah suami selesai kan.

Sekarang saya cuma membawa diri, rehat dan tenang kan fikiran. Alang alang due date saya semakin hampir, anak anak saya serah kan pada suami sebab saya nak suami tahu dan rasa menjaga, mengurus , merawat seorang anak sangat sangat lah tidak mudah apa kan lagi jaga 3, 4 orang anak.

Kental tak kental saja lah hati menjaga mereka. Bila saya dah bersalin dan habis pantang saya rancang nak berkerja. Lepas ekonomi saya dah utuh dan kukuh baru saya ambik hak jagaan anak anak sepenuh nya.

Dan untuk anak kelima ni saya akan berikan pada adik saya. Adik saya kawin dah 4 tahun tetapi belum diberi rezeki zuriat lagi. Barang barang keperluan baby dan pantang, adik saya dan isteri nya akan beli dan uruskan.

#MaafJikaTindakanSayaMelampau

#SayaSudahTiadaDaya

#HanyaInginMencariKekutanDiri

Reaksi warganet

Nazuha Alias –

Sedih nya kisah sis nih. Tapi kagum dengan kecekalan hati sis. Saya suka bila sis tak gunakan alasan anak untuk belas kasihan.

Saya puji tindakan sis serahkan anak anak pada ex untuk dia jaga. Biar dia tau macam mana nak jaga anak anak. Alasan dia bagi memang minta kita jadi pembnuh.

Syabas sis. Saya doakan semoga rahmat Allah selalu dengan sis.

Zue Ninie –

Sedihnya bila baca kesah ney. Saya sekarang dalam proses berpantang, baru lepas melahirkan. Kes macam gini lah yang saya takutkan. Kalo perkara ney berlaku pada saya, saya sendiri tak tau ape akan jadi pada saya..

“Ya Allah kau kuatkan la kami kami sebagai seorang isteri. Kau berikan la kebahagiaan pada kami. Jauhi la kami dari perkara yang boleh merosakkan keimanan kami..” Amin

Kalaivani KrisHnasamy –

Baca pun dah semacam, berdebar. Mix feeling, imagine the person who face it. Mesti menangis akak tu time type ni. Manusia jenis ape suami dia.

Tapi tindakan akak tu tenang sangat. Kalau saya di tempat akak tu. Dun know, wat will be i do. Maybe dah takde dah saya ni. Salute family sis tu. Atleast someone there for her. I pray for u sis.

Chen Chen –

Sedih dan sayu sangat baca kisah sis ni. Kadang kadang bertepuk sebelah tangan tak berbunyi..

Perempuan kalau kau jenis yang perikemanusiaan, jangan la kau rosakkan rumah tangga orang lain.

Jangan la kenang cinta zaman dahulu kala sekiranya orang itu sudah berkeluarga.

Jangan rosakkan sesama kaum hawa sendiri, kerana esok lusa kifarah untuk mu itu pasti kerana telah merosakkan rumah tangga orang. Semoga sis ni kuat dan tabah. Semoga Allah permudahkan urusan sis semua nya..

Ratnadewi Mahalet –

Kadang kita wanita ini dizalimi dalam diam. Sudah sesempurnanya melayan dan merajakn suami, masih juga dibalas duri berbisa. Harus bagaimana lagi kita wanita ini mempertahankn hak sebagai manusia?

Tahniah puan, awak mmbuat keputusan yang bijak. Semoga ada sinar baru yang menyinari hidup awak. Jangan menoleh ke belakang lagi kalau sudah jauh dihadapan.

Anggaplah sejarah hidup awak menjadi semangat kebangkitan untuk kehidupan baru. Jangan buang lagi airmata. Jangan nampak lemah di depan manusia yang membinasakan hidup awak. Allah bersamamu.

Noorfaziatul Fasihah –

Agaknya memang nasib orang perempuan dan isteri dilayan macam sampah oleh suami kan. Aku baca cerita ni pun, jadi sedih.

Nasib orang perempuan. Bila nak merancang kehamilan, suami tak bagi. Tak bagi makan pil. Bila suruh cara lain dikatanya tak puas. Akhirnya mengandung.

Bila anak dah 5, suami curang. Punca curang sebab perut isteri dah besar dan suami tak selesa. Kalau ko tak selesa dengan perut bini, jangan la bagi bini mengandung banyak kali.

Bini jadi macam tu, jadi hodoh pun sebab suami jugak kan. Sekarang, suruh la skandal ko jaga semua anak anak ko. Ni namanya laki tak guna. Lepaskn nfsu serakah sdiri.

Erna Fazira –

Serius cakap, sis seorang wanita yang cekal dan kuat. Kalau aku la, Aku xsanggup. Memang da teros lari bawak diri. Aku tak boleh terima.

Kalau laki tu terlanjur mase zaman bujang okey la kot. Ni zaman dia da berkeluarga. Isteri pulak tengah sarat. Ehh tah la. Memang patut pon laki dia dapat hidayah macamtuh. Hati seorang wanita ni memang takley buat main. Sekali dia sedih sampai mati dia ingat.

Lina Lin –

Ya Allah sedihnyer. Sabar lar dik. Betapa kejam nyer suami awak. Jangan takut kifarah tu ada. Sampai masa dia akan dibelasah karma sendiri. Lelaki seperti dia tak layak untuk wanita baik macam awak. Biar b*bi bertemu b*bi.

Maaf agak kasar tapi kata kata tu amat sesuai untuk suami awak yang keparat dan lahanat. Tutup pintu neraka itu. Buka pintu syurga firdaus untuk anak anak awak.

Ingat dan yakinlah Allah akan tolong hamba hambaNya yang teraniaya. Semoga awak kuat dan bersemangat untuk anak anak awak. Satu hari nanti awak akan bertemu jugak jodoh baru yang benar benar cintakan awak kerana Allah.

Sumber : Kisah Rumah Tangga Fans

Kisah diatas dikongsikan dilaman KRT Fans pada 17 Jun yang lepas.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

 

Ibu selalu kutuk kak ipar sbb kerja kilang. Akhirnya ibu tergamam bila tahu kerja sebenar kak ipar bila kereta adik hilang.

Assalamualaikum. Saya Am, seorang suami dan bapa kepada 3 orang anak. Kisah yang saya nak cerita ni bukan kisah saya, tapi kisah ibu dan menantu ke 2, iaitu kak ipar saya.

Kamidari keluarga biasa2, 5 beradik. Kak yang sulung dah lama kawin dan tinggal berdekatan. Abang saya, Ali kira2 4 tahun kawin tp masih belum mendapat cahaya mata. Abang yang ketiga dan saya masing2 sudah mendapat cahaya mata.

Adikku yang bongsu, perempuan belum kawin.Ali merupakan seorang yang biasa2 sahaja, semua ahli keluarga saya bukanlah berpelajaran tinggi.

Dia cuma menjual ikan keliling kampung. Selepas kawin, Ali membuat extension rumah ibu, dan tinggal bersebelahan. Bumbung yang sama, cuma pintu masuk lain2.

Kiranya ada privasi untuk dia dan isteri, Mawar.Rezeki Ali, selepas kawin semakin murah.

 

Isterinya bekerja di sebuah kilang, manakala Ali mula berjinak2 menjual nasi bungkus tengahari. Dari van buruk kepada axia, kemudian beli mpv, dan sekarang ada sebuah pacuan 4 roda untuk bisnes dia.

Kadang2isteri saya cemburu, dan membandingkn rezeki kami. Saya cumalah mekanik kampung dengan pendapatan tak seberapa.

Saya cuma pekakkan telinga bila isteri saya meminta saya usaha lebih, kerana bagi saya, tak pernah tak cukup keperluan kami.

Sentiasa berasap dapur kami.Ibuku sangat bangga dengan Ali, dan selalu memuji dia. Cuma satu yang ibu selalu mengomel, Mawar tidak pandai ambil hati ibu.

Tapi Mawar sentiasa rajin menghantar ibu ke sana sini hujung minggu jika berkelapangan. Dia rajin melayan anak2 saudara dan tidak berkira berkenaan duit.Suatu hari, ibu meminta Ali serahkn axia kepada adik bongsu kerana adik mendapat kerja di bandar. Ali setuju, dan isterinya mula menggunakan mpv untuk ulang alik bekerja, walaupun asalnya mpv itu untuk kegunaan keluarga jika mahu ke mana2.Baru-baru ini, suatu pagi, kecoh di rumah kami, adik mengatakan keretanya sudah hilang.

Kunci ada, namun kereta tiada. Dia sudah kelam kabut kerana lewat untuk kerja.Kebetulan ketika itu Mawar tiada di rumah kerana kursus beberapa hari. Sedang kami berkira2 untuk membuat laporan polis, Ali masuk ke rumah ibu dan marah2. Saya yang ketika itu baru hendak turun kerja, masuk balik ke dalam rumah.Rupa2nya, ada cerita di sebalik kehilangan kereta itu. Beberapa hari sebelum itu, Mawar masuk rumah ibu dan terdengar perbualan ibu, menantu ke 3 dan adik.Mawar cuma tahu habiskan duit suami, Mawar mandul, Mawar tak pernah bagi jasa apa2 kepada keluarga, itu kata mereka.

Mawar berkecil hati dan menipu Ali katanya ke kursus. Pada malam hari dia balik rumah bersama kawan dan ambil kereta adik.

Terbukalahcerita sebenar, semua modal perniagaan Ali adalah dari isterinya, kereta2 semua milik isterinya, dan isterinya jugalah yang upah orang masak makanan, tugas Ali cuma berniaga makanan.

Mawar berpangkat besar di kilang tempat kerjanya, bukanlah minah kilang seperti sangkaan kami.Ibu ketika itu ksaya, tidak berkata apa2

Mawar tidak suka bersembang dengan ibu, dan jarang sekali masuk rumah ibu untuk membantu.

Sayamemang lihat mawar kurang bergaul, mungkin kerana dia dari negeri yang berbeza adat dan budaya dengan kami.

Adik pula menyalahkan Ali, kerana berlagak semua hartanya, sehinggakan Mawar dituduh macam2. Ali cuma membalas, pandai2lah kau beli kereta sendiri, sebab tak tahu bersyukur. Saya cuma menjeling isteriku, yang ternyata terkejut juga.Sebelum keluar kerja saya sempat bisikkan pada isteriku, nah nampaknya semua harta Ali dari isteri, kenapa isteri abang tak boleh bagi macam tu juga.

Saya cuma tergelak ketika menghabiskn ayat itu.Kata Ali, semasa merajuk, Mawar tinggal di rumah baru, yang dibelinya. Masih dirahsiakan lokasi dari Ali. Mawar akan pulang lewat petang untuk mengelak dari bertembung dengan kami sekeluarga sehingga ke hari ni.Hujung minggu juga dia tidak lagi membawa ibu ke mana2. Axia pula sudah diberikan kepada stafnya untuk sambung bayar, meskipun dipujuk Ali, Mawar tetap tidak mahu berikan kereta itu semula kepada adik.

Semua yang mengutuk dirinya, sehingga ke hari ni tidak ditegur.Ibu juga mengatakan wang bulanannya makin berkurang, nampak sudah Mawar juga menyumbang sebelum ini meskipun tidak pernah memberitahu ibu. Adik pula sudah tidak bekerja di bandar, kerana jarak terlalu jauh.

Hanya bekerja di kampung, kedai runcit dengan menaiki motor.Saya berharap, mereka boleh berbaik semula.

Puasa dah dekat, lepas tu raya. Saya pun tak suka melihat ibuku bersedih lagi.

Cuma saya juga tahu, sedih hati ibu, sedih lagi hati Mawar, menantu yang tersakiti.

– Am (Bukan nama sebenar)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *