Viral

Pemuda Ini Ingat Jumpa Telur Burung Di Hutan, Di Saat Ia Menetas Semua Terkejut Bila Lihat Isinya

Boleh dikatakan terdapat banyaknya spesis flora dan fauna di dalam dunia ini yang masih lagi belum ditemvi dan dikenali seperti telur yang dijumpai oleh pemuda ini di dalam hutan.

Pemuda ini telah menemui satu spesis yang agak unik sekali dimana dia menjumpai berupa seperti telur burung yang aneh dan agak mlsteri sedikit.

Dengan menyangka ia merupakan telur dari seekor burung, pemuda ini menghabiskan masa untuk memerhati perkembangan telur tersebut.

Alangkah terkejutnya beliau apabila dia mendapati yang spesis ini bukannya datang dari haiwan seperti burung akan tetapi ianya datang dari spesis tumbuhan.

Tumbuhan ini berasal dari Australia dan ia juga bileh ditemui di negara New Zealand dan juga Tasmania.

Untuk pengetahuan anda, spesis tumbuhan ini adalah merupakan satu spesis datang dari keluarga cendawan.

Tumbuhan ini dikenali sebagai Devll’s Finger atau Oct0pus Stlnkhorn atau nama saintifiknya Clathrus Archeri.

Apabila ia masih berada dalam benlhnya, rupanya seperti sebiji telur burung.

Tidak seperti spesis cendawan yang lain yang akan tumbuh dari penyebaran spora, Devll’s Finger akan tumbuh dengan keluar dari telur tersebut dan tidak akan tumbuh di atas tanah.

Biasanya antara 4 hingga 8 sesvngut nya itu akan keluar menjalar dari telur tersebut. Dan apa yang paling aneh dan lvarbiasa, tumbuhan ini tidak langsung mempunyai rupa seperti cendawan yang biasa atau tumbuhan aneh lain yang biasa kita lihat.

Spesils Devill’s Finger’ adalah antara yang terpelilk di dunia.

Warna tumbuhan ini juga yang sangat menarik, berupaya menarik perhatlan lalat yang akan menyebarkan benih dari spora tumbuhan ini.

Menurut Encyclopedia of Life, apabila Devll’s Finger ini masih lagi di dalam telurnya, ia boleh dimakan. Tetapi ia tidak boleh dimakan apabila telah menetas dari telurnya.

Apabila anda mahu memakannya, makanlah semasa ia masih di dalam telur dengan masa yang sesuai.

Amat ajalb apabila melihat spesis cendawan yang luar biasa ini. Bagai melihat tumbuhan plik dari planet lain.

Mari lihat video dengan info menarik di bawah.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya.

Sumber:onlinemalaya

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima Kasih!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *