Infomaklumat Viral

Rakamann Barang Sihiir Dibaakar, Namun Tiba-tiba Mereka Terdengar Sesuatu Yang Buat Bulv R0ma Meremang

Sesi membaakar barang-barang khuurafat dan sihiir yang dilakukan oleh Pusat Rawatan Islam Terapi bil Quran, Malaysia ini mendapat perhatian netlzen.

“Sesi baakar barang khuurafat dan sihiir. Dengar tak bunyi benda menger4ng dalam 12 saat baru live? Anjing menyalak dan burung bising serta benda di pokok itu?” demikian tulis pengendali laman Facebook berkenaan.

“Ini sesi membaakar barang-barang khuurafat yang mana kita dah dapat, yang kita dah maatikan, yang kita dah hancurkan, yang tangkal-tangkal daripada tok bomooh yang kita dah dapat.

InshaAllah tuan-tuan, kita ada banyak lagi nak dihaapuskan. Mudahan jangan ada lagi yang mengamalkan perbuatan ini.

“Tiada apa yang pellk. Kita kena haancur dan baakar benda-benda ini. Kalau kita buat begitu sahaja, takvt ada orang yang dapat dan gunakan semula.

“Mana-mana gambar pesaakit yang digunakan untuk buat sihiir, kemeenyan-kemeenyan yang digunakan itu semua akan dibaakar dan dihancvrkan. InshaAllah.

“Memanglah busuuk, entah apa benda di dalam tu. Kita pun dalam keadaan segan-segan. Boleh tengok spot yang kita dapat ini dekat pokok besar ini saja.

Masa tengah baakar tu, ada benda yang terjaatuh, bergoyang semua, Allah saja yang tahu. Tetapi kita tidak boleh baakar barang-barang ini di kawasan perumahan. Kita kena baakar di tempat yang jauh.

“Memang ada macam-macam bav. Saya pernah ada pengalaman baakar barang-barang ini, ada benda itu meletvp dan terkena pada muka kita. Tuhan saja yang tahu. Anda boleh teng0k asap yang keluar. Tetapi memang pr0sesnya begini.

“Anda kena baakar benda ini. Ini tuan-tuan, yang mana saya takvt nak buka tapi terpaksa nak bvka sebab nak baakar benda ni. Kalau nak haapuskan dia, sama ada baakar atau kooyak atau shreedkan. Kita pun nak cepat balik ni, dah nak maghrib.

“Ini barang-barang yang kita tunjukkan anda live yang kita buka dan maatikan benda-bendak khuurafat, gambar-gambar pesaakit, buka semva ikatan-ikatan dan slmpulan itu semua dan sekarang kita baakar barang-barang itu semua.

“Mana dapat barang tu? Ada yang dapat dari pesaakit, dari bomooh yang telah pencen. Saya kena pastikan semua benda ini dibaakar sehingga hancvr barulah saya boleh balik.

“Allah, macam-macam benda ada dekat sini. Bavnya, asapnya hanya tuhan saja yang tahu,” katanya.

Ada segelintir netlzen yang mendakwa mereka hanya membaakar smpah, menipv dan sengaja membuat glmik untuk mengelirvkan netlzen.

Namun pihak pusat rawatan berkenaan menaflkan dakwaan yang tidak berasas itu.

“Kepada mereka yang pandai komen kata kami baakar macam sampah menipv dan glmik semalam, harap boleh bagi alamat penuh kalian. Kami nak p0s baki barang-barang ini untuk dilupvskan. Kami nak belajar cara anda pula menghaapuskan benda-benda ini.

“Kami tak dlbayar apa-apa pun untuk melupuskan benda-benda tersebut. Mancls pun tak diberi, mahupun vbat nyamvk,” tegasnya.

Selain berk0ngsi video menghaapuskan barang-barang sihiir, laman berkenaan turut berk0ngsi mengenai sebuah taska yang didkwa telah disihiir dengan najils.

“Taska disihiir dengan najls. Orang lalu tak nampak. Pekerja semua panass dan selalu bergadvh dan ramai yang berhentl. Tak ada budak nak masuk tahun hadapan dan ada budak yang menangis kalau datang ke taska ini.

“Tadi pagi kami dipanggil untuk berslhkan taska ini. Terjumpa najils yang melekat di tembok taska berkenaan. Alhamdulillah setelah diberslhkan tadi, malam ini dah mula orang menghvbungi dan mahu menghantar anak ke taska mereka.

“Mengapa bangsakv masih nak maatikan perniagaan orang lain? Sihiir kan doasa besar.

“Doakan pemilik taska ini tabah dan diberi kekuatan untuk menghadapi ujian ini serta dimvrahkan rezeki dan diberi kejayaan dunia dan akhirat,” katanya.

Sumber : TheReporter/KLV/onlinemalaya

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan berqtanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.


Sementara itu, dibawah ini ada lagi artikel menarik untuk anda ikuti

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *