ISU SEMASA Viral

HeIikopter Sama Yang Terhmpas Ada Buat Beberapa Aksi Merbaahaya Berhampiran Penunggang Basikal Sebelum Kejadian

KUALA LUMPUR, 8 Nov – Helikopter 9M-HCB yang terhemp4s dan meng0rbankan dua orang sebelum ini ditunjukkan dalam video lama yang melakukan manuver aerobatik berhampiran sekumpulan penunggang basikal yang sedang menonton.

Dalam video berdurasi 1 minit 2 saat di kongsi oleh akaun pengguna whynot_lonewolf di Instagram pada 20 Jun, helikopter ini digambarkan melakukan aksi “wingover” setelah terbang berdekat beberapa pokok, yang dikatakan berlaku di Bukit Jugra di Kuala Langat Selangor.

“wingover” adalah manuver tempur atau aeronautik yang melibatkan pesawat yang membuat pendakian yang curam dan membuat pembalikan arah segera, diikuti oleh keturunan pendek dan tajam.

Heli Cabri yang mempunyai pendaftaran 9M-HCB nampaknya mendarat dengan sekumpulan penunggang basikal yang sedang menonton sebelum turun tajam dan menuruni lereng bukit yang turun.

Orang yang menyiarkan video itu menggambarkan kapal itu dipandu oleh “commander”.

Beberapa hari yang lepas, helikopter yang mempunyai pendaftaran yang sama bertembung di udara dengan yang lain dengan nombor pendaftaran 9M-HCA ketika kedua-duanya dalam penerbangan latihan.

Komandan OCPD Ampang Jaya, Mohamad Farouk Esha mengesahkan bahawa kapten dan ketua instruktur terbang My Heli Club, Komandan (Rtd) Mohamed Sabri Baharom dan Mohamad Ifwan Rawi meningg4l dalam nah4s itu.

Sumber : malay mail via Achik Dia/kualalumpurviral

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.


Sementara itu, dibawah ini ada lagi artikel menarik untuk anda ikuti

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *