Hiburan Viral

Svmbat p0ndan dalam p3njara lelaki, p0lis pula yang kena kecaam

Kumpulan hak asasi di Indonesia membantah tindakan polis menempatkan seorang pondan di dalam sebuah penjara lelaki yang disifatkan sebagai diskriminasi.

Pondan tersebut, Millen Cyrus atau nama sebenarnya Muhammad Millendaru Prakasa Samudro ditahan bersama rakan lelaki di Jakarta pada hujung minggu lalu kerana disyaki memiliki dadah.

Menurut laporan media tempatan, dia yang juga personaliti media sosial berharap akan dipindahkan dari penjara lelaki.

Justeru, bagi mengelakkan sebarang perkara tidak diingini, pihak berkuasa menempatkan pondan berusia 21 tahun itu di sel bersendirian (khas).

Namun, mereka tetap menegaskan bahawa jantina Cyrus adalah lelaki berdasarkan keterangan pada kad pengenalan diri.

“Status pelaku adalah lelaki seperti yang dinyatakan dalam kad pengenalannya,” kata jurucakap polis Jakarta, Yusri Yunus.

Melihat tindakan tersebut, kumpulan hak asasi mengatakan ia menyerlahkan cabaran yang dihadapi oleh pondan Indonesia yang mengatakan polis mendiskriminasikan identiti jantina.

Sumber: BH Online , CNN Indonesia

 

Siapa Sangka! Main Game PUBG Akhirnya Bertemu Jodoh


Siapa sangka, dalam game pun boleh bertemu jodoh sekiranya anda serius untuk mendirikan rumah tangga dan seterusnya menjalankan tanggungjawab sebagai suami/isteri.

Baru-baru ini portal Harian Metr0 melap0rkan pertemuan jodoh di antara Mohammad Zulhilmi Azman dan Putri Alia Shahhiza yang mula berkenalan melalui permainan PlayerUnknown’s Battleground (PUBG) dan akhirnya ke jinjang pelamin.

Menurut Putri Alia, dia sendiri tidak menyangka akan bertemu jodoh melalui permainan itu, dan berk0ngsi mengenai kebahagiaannya itu di laman TikTok sehingga mendapat banyak perhatian warganet.

Saya pun tidak sangka bertemu jodoh di PUBG walaupun pada awalnya sudah beberapa kali menolak permintaan dia (suami) untuk bermain bersama dalam satu kumpulan.

“Sebenarnya saya susah percaya lelaki apatah lagi dalam permainan video kerana orang kata ramai ‘buaya darat’. Tapi dalam masa yang sama, suami tidak pernah berput0s asa dan sentiasa mencuba untuk mendekati saya menerusi PUBG,” katanya.

Difahamkan, Putri Alia mula mengenali Mohammad Zulhilmi sebagai rakan di permainan itu semenjak November 2019. Sepanjang berkenalan, mereka hanya berkomunikasi di PUBG dan akhirnya saling bertukar nombor telefon.

Februari 2020, hati Putri Alia tergerak untuk menerima Mohammad Zulhilmi sebagai pasangan, tetapi tidak pernah berjumpa disebabkan kerajaan melaksanakan PKP. Meskipun begitu, Putri Alia berkata ada baiknya kerana menghindarkan mereka daripada maksiat.

Putri Alia yakin Mohammad Zulhilmi adalah pilihan yang betul berdasarkan keperibadian yang dimiliki lelaki itu. Keluarga kedua-dua belah pihak juga menerima dengan baik dan disahkan sebagai suami isteri pada 30 Oktober lalu di Pejabat Agama Daerah Kinta, Perak. Sementara majlis perkahwinan pula akan diadakan pada 2 Januari 2021.

“Walaupun setiap malam ada scrim (latihan) PUBG, dia masih boleh bangun waktu Subuh dan pergi kerja seperti biasa. Sejurus saja rentas negeri dibenarkan, dia yang menetap di Jawi, Pulau Pinang, terus berjumpa dengan ibu dan menyatakan hasratnya untuk berkahwin. Dari situ membuatkan saya lebih percaya yang dia benar-benar serius,” katanya.

Sementara itu, tinjauan di ruangan komen mendapati rata-rata warganet turut teruja mendengar pertemuan mereka dan mengucapkan tahniah

 

Namun semenjak mereka sudah berkahwin, masing-masing sudah jarang bermain PUBG dan lebih memberi fokus kepada kerjaya dan rumah tangga. – Sumber & foto dipetik dari The Rep0rter, Says

Sumber : The Media/Tambahkeju

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.


Sementara itu, dibawah ini adalah artikel menarik untuk anda ikuti