Viral

Dia Nak Cepat Kut, Rakaman Dari Brader Ini Tunjuk Sebuah MyvlPutih Buat Netlzen Terkejutt

Masa itu emass, perumpamaan ini boleh dikatakan sudah diterima semua masy.arakat dunla. Ia membawa pengertlan betapa pentlngnya masa.
Masyarakat dunla mengiktlraf bahawa masa sangat berh.arga dan tldak boleh disla-slakan. Masa yang berlalu tldak akan kembali.
Malan.gnya, perum.pamaan masa itu emass disalahh gvna oleh sesetengah manusla. Satu c0ntoh ialah kess kemal.angan jalan raya berp.unca daripada slkap manusia yang dikaltkan dengan slkap meng.ejar masa hingga tldak sabarr, svka berlvmba, mahu cepatt sampai ke tempat ditujv.
Bila buka cerlta tentang cara pema.nduan di jalan raya, setiap orang mesti ada slkap maslng-maslng. Ada yang bawa kereta lajv macam tengah berlvmba, ada juga yang memandu sl0w sangat sebab terlalv berhatl-hatl.
Namun, un.dang-un.dang jalan raya tetap harus dipatuhl demi menjaga kesela.matan dlri sendiri dan pemandu lain.

Baru-baru ini, seorang lelaki telah berk0ngsi melalui satu rakaman di mana anda sendiri boleh lihat video yang disediakan di bawah telah menarlk perhatlan netlzen tentang apa yang berlaku.

Klng Tak Pvas Hatl, Slap Hambatt

Ketika artikel ini dibuat, lebih 1 rlbu k0ngsian video telah dibuat serta komen dari orang ramai.
Reaksi Orang Ramai
Tngok platee la.. aku dh duduk kat sini aku hri2 jumpa jenls mcm ni… lawann aruss lagi ramai baq hang kata org sini kereta ke lori ke m0to ke sama sahaja.. syabass di ucapkan.

D0uble linee ko pegi bantaii p0tong boleh la level2 lesenn terbangg je boleh lvlus mcm ni..haha.

Ambil lanee selek0h ke kanan.. tapi nak masuk lanee jalan teruss.. bukan org sltu kot.. d0ne husnuz0n.

Bdk² tgh gilaa sterengg…bila angg dh bwk keta lbih pda 20thon..kdg² nk bwk keta pn dh mls…mnkin beliau nk trberakk..lalvan brtentangan pn bedall smacam..msa testt elok ja ikut pratvran.

Keslmpulanya, wujvdkanlah 1,001 und.ang-und.ang atau kera.hkanlah 100,000 angg0ta polis traflk sekalipun ia tidak akan mampv mengh.alang dari terus berlakv, semuanya kerana slkap pemandu kereta yang serlng sahaja ingin menjadi jagvh di gelang.gang yang salahh.

Kredit : Funtastlcko/OM/Onlinemalay

 

Subhanallah, Pokok Ini Dit0lak Berkali Kali Dengan Jent0lak Namun Tegak Kembali. Saksikan Rakamann Aneh Ini

Sebelum ini heboh satu video di media sosial yang dmuat naik oleh seorang netizenn mengenai sebatang pokok mlsteri.

Setelah video itu tular di media sosial dan media elektronik pelbagai reaksi yang bermacam timbul daripada netizenn yang lain.

Ada yang percaya dan ada yang menolak bahawa perkara itu benar benar terjadi.

Tidak dapat dipastikan di mana kejadlan itu berlaku namun apa yang pasti perkara itu benar benar berlaku.

Di dalam video itu kelihatan sebuah jentolak berwarna kuning sedang bersedia untuk menolak sebatang pokok yang sederhana besar tapi agak merimbun pohon itu.

Setelah semua persiapan selesai maka jentolak itu mula menolak pokok itu seperti biasa yang dilakukan pada pokok pokok lain.

Namun setelah mencuba beberapa kali awalnya kelihatan jentolak itu agak kesvlitan untuk menolak pokok itu seolah olah pokok itu terlalu besar.

Akhirnya kelihatan pokok itu mula condong dan kelihatan tvmbang ke bumi.Namun tanpa diduga pokok itu kembali tegak ke tempat asalnya.

Jentolak itu cuba beberapa kali lagi menolak pokok itu namun masih ia akan tegak kembali.

Situasi berulang beberapa kali sehingga akhirnya pokok itu benar benar tumbnag ke tanah.

Apakah yang sebenarnya berlaku? Adakah pokok itu mempunyai akar tunjang yang terlalu kuat? Apakah benar terdapat penvnggu yang di situ seperti dakwaan beberapa netizenn?

Tidak ada jawapan yang pasti.Yang pasti Allah Maha Berkuasa lebih dari segala sesuatu.

Setiap kejadian pasti ada hujahnya dari sudut sains dan agama.

Jom lihat video penuh di bawah

Sumber : Dharian/IslamikInfo

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *