Viral

PA Neelofa Sudah Jumpa Individu Yang Sebar Berita Palsu

Paling hot, sebuah screenshot Whatsapp dari seorang wanita bernama Syamira Safiya. Dia punya sembang kari, memang betul-betul tiptop! Kata Syamira, Neelofa dah kena minyak pengasih dengan PU Riz dan sekarang tengah berubat. Bukan itu je, dia turut dakwa yang Neelofa dah bernikah di Kelantan dan transfer sejumlah wang ke dalam account PU Riz atas tujuan tertentu. Layak jadi wartawan Melodi slot Terjah.

Namun, Neelofa menerusi IGTVnya telah menyangkal segala dakwaan tersebut dan menyatakan yang itu semua tak betul. Disebabkan dakwaan itu juga dah cemarkan nama baik Neelofa dan PU Riz, Nadiah Khairuddin selaku pembantu peribadi (PA) kepada Neelofa telah upload gambar Syamira di IgStory dan minta orang ramai untuk beri maklumat.

Lebih kurang tiga jam lepastu, Syamira telah berhubung dengan Nadiah secara peribadi melalui laman sosialnya. Untuk tindakan lanjut, Nadiah serahkan wanita tersebut kepada pihak peguam.

“Sebagai pembantu kepada Neelofa, saya sudah meminta dia untuk berurusan dengan wakil peguam saya. Ini kerana, menerusi paparan skrin terbabit dia secara tidak langsung sudah mengaitkan nama saya.” – katanya

Dalam tweet itu juga, Syamira sempat claim yang dia tahu hal tersebut sebab kakaknya punya kawan, punya sepupu, merupakan PA kepada Neelofa. Alamak, panjang bebenor relationnya. Tapi menurut Nadiah, dia tak pernah kenal apatah lagi berjumpa dengan Syamira sebelum ini.

“Kami tidak ada apa-apa kaitan. Dia bukan saudara atau kawan saya. Cuma apa yang penting, saya hanya mahu membersihkan nama daripada terpalit dengan konflik membabitkan majikan dan PU Riz.” – tambahnya.

Hm, itulah. Kadang-kadang sebab nak sangat jadi famous dan jadi yang terawal sampaikan berita, kita terus sebar berita yang belum tentu betul. Bila dah jadi macam ni, kan dah susah dekat diri sendiri. Apapun, jika ada salah faham, harapnya dapat lah diselesaikan secara baik, ya?

Kredit: Harian Metro/Ohmedia

 

“Netizen tak akan sibuk2 kalau keluarga sis tak bising2 kat IG Story,” – Netizen

 

Semalam, Neelofa mengeluarkan kenyataan rasmi bagi menjawab segala spekulassi tentang status hubungannya dengan PU Riz. Menurutnya, kesemua dakwaan terhadapnya itu tidak benar sama sekali. Tambahnya, dia berharap orang ramai memberi ruang dan tidak membuat sebarang sepkkulasi.

Rentetan daripada kenyataan yang dikeluarkan Neelofa, segelintir netizen mendakwa bekas pengacara ‘Meletop’ itu seharusnya memberi nasihat dan teguran buat ahli keluarganya terlebih dahulu sebelum menyalahkan netizen. Ini kerana, netizen mendakwa kontr0versii tersebut tercetus apabila mereka melihat posting dan tindakan ahli keluarga Neelofa yang ‘unfollow’ PU Riz di Instagram.

Di Twitter, rata-rata netizen mendakwa k0ntroverrsi yang berlaku tersebut berpunca daripada keluarga Neelofa. Mereka juga mendakwa, keluarga Neelofa sepatutnya bertenang dan menunggu keputusan daripada tuan empunya badan terlebih dahulu. Tambah netizen, keluarga Neelofa tidak perlu membuka ‘cerita’ kepada umum.

Menerusi mesej tersebut menceritakan Neelofa sudah selamat berkahwin dengan Hariss di Kelantan, berwakil wali bapanya sendiri. Tidak berakhir di situ, mesej itu juga menceritakan Neelofa menghabiskan duitnya sebanyak RM100k kepada Harris dan sedang menetap di rumah bakal suaminya.

Lagi menghairankan apabila, mereka turut mendakwa Neelofa sudah terkena minyak pengasih dan terpaksa akur dengan segala permintaan tunangnya.

Namun, segala tuduhan tersebut telah disangkal oleh Neelofa menerusi kenyataan media yang dibuat semalam. Jelas tuan empunya badan, segala tuduhan yang dilemparkan adalah tidak berasas dan tidak benar sama sekali.

Menerusi kenyataan media itu juga, beliau meminta supaya orang ramai tidak terpengaruh dengan segala mesej-mesej yang disebarkan.

Sebelum ini, majlis merisik telah diadakan di sebuah kediaman di Taman Tun Dr Ismail dan seluruh anggota keluarga pasangan berkenaan terlebih dahulu menunaikan solat Asar yang diimamkan oleh PU Riz.

Sumber yang turut menghadiri majlis merisik itu memaklumkan, keluarga kedua-dua pihak juga menyerahkan kepada Neelofa dan PU Riz untuk menentukan perancangan perkahwinan mereka termasuk jumlah hantaran.

Hubungan akrab Neelofa atau nama sebenarnya Neelofa Mohd Noor, 31, dan PU Riz atau Muhammad Haris Mohd Ismail, 25, dihidu oleh media sejak beberapa bulan kebelakangan ini.

Namun begitu, Neelofa yang juga pengasas syarikat Naelofar Hijab dan Nilofa Group dan PU Riz tidak pernah mengiaya atau menafikan hubungan akrab mereka.

Kedua-dua mereka sering dilihat bekerjasama dalam pelbagai program keagamaan selain aktif dalam kerja-kerja kebajikan Pertubuhan Kasih Neelofa yang diasaskan selebriti wanita yang mempunyai lapan juta pengikut di akaun Instagram.

PU Riz merupakan salah seorang peserta program Pencetus Ummah pada 2016 dan merupakan seorang pendakwah bebas serta kini turut bergelar sebagai seorang pelakon.

Sumber:mediakl

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *