Viral

Selepas Urusan Kebuml Adik Amir Selesai, Ibu Angkat Buat Llve Beritahu Sesuatu Dan Minta Pada Netlzen Semua

MELAKA – Ibu angkat kanak-kanak yang menlnggal selepas dipercayai did.era dalam kejadian di Taman Krubong Jaya, di sini, Jumaat lalu menawarkan laksa sarang percuma kepada semua netizen sebagai jamuan tahlil anaknya itu, tadi.

Norlida Abu Hassan, 50, membuat jemputan itu menerusi rakaman siaran langsung menggunakan akaun sosial facebook serta Instagram anaknya tuhfahnazira dengan menyertakan alamat kediamannya di Bukit Sentosa, Rawang, Selangor.

“Terima kasih pada warga netizen, Umi gembira sangat, jadi Umi nak jemput kalau Umi sudah balik sana (Rawang, Selangor) jemputlah datang ke rumah Umi. Siapa datang rumah Umi, dapat makan laksa sarang.

“Umi nak buat macam ini, Umi nak guna sikit s.umbangan yang diberikan oleh orang ramai untuk a.rwah Amir (m.angsa), satu hari Umi nak buat, sesiapa pun boleh pergi (datang ke rumah) makan free.

Gambar

“Terima kepada semua warga netizen yang memberi sokongan kepada Umi, keluarga Umi.. anak-anak, sepanjang tiga hari ini,” katanya.

Ujarnya, bagaimanapun dia mungkin akan mengusahakan untuk menyediakan juadah itu pada minggu hadapan. “Tapi dalam sehari dua memang belum lagi lah, mungkin minggu depan,” katanya.

Jelasnya, dia sebelum ini sememangnya menjalankan perniagaan laksa, yang turut menjadi punca pendapatan membesarkan a.rwah anak angkatnya itu.

“Laksa sarang ini juga merupakan makanan kegemaran Amir, Umi berniaga depan rumah sahaja. Umi besarkan Amir, bagikan kemudahan apa semua pun (guna) hasil jual laksa,” katanya yang menambah kini perniagaannya itu telah dijenamakan sebagai Mr. Laksa.

Terdahulu, siaran langsung selama 50 minit 11 saat itu ditonton lebih 10,000 pengguna. Norlida pada sesi itu turut mengambil kesempatan mengajak warga netizen menyedekahkan Al-Fatihah, bukan sahaja untuk anak syurganya itu, namun bagi mendoakan ketenangan buat dirinya dan keluarga.

Jemputlah Datang

Jemputlah Datang

Reaksi Orang Ramai

 

Inn shaa Allah, laksa mmg favurite saya..semoga pernlagaan Ummi maju dan dipermudahkan segala urusan..amiinn.

Keslan tengok umi, b.engkak mata menangls.Redha lah wahai ibu yang membesarkan seorang anak syurga kerana ada ganjaran yg akan menunggu mu kelak.Semoga umi diberi kes.abaran menghadapi d.ugaan ini.


Niat dan kpd prkara2 yg baik2 mmng patut d terus kan…serta brbnyk brsabar lah dgn dugaan yg beri kan… D doa kan smoga allah mrahmati, mmberkati serta kdamaian hati buat kluarga ini.

Alhamdulilah Umi semua dah selamat.Moga Uqmi sekeluarga k.uat semangat dan slmt dlm perjalanan blk.ke Rawang dan dimurahkan rezeki.Amin

Kredit : KosmoOnline

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Payung Cerita Media Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *