ISU SEMASA

Kalau korang trjumpa timbunan daun macamni mase hiking.. Jangan sesekali….

Kalau korang duk hiking ke masuk hutan ke , Lepastu jumpa timbunan daun kering macam dalam gambar tu, janganlah pijak atau kacau.

  

kemungkinan besar itu sarang king cobra , Dialah satu²nya ular yang akan buat sarang macam tu.

 

Nak siapkan sarang dia tu makan 3-4 hari jugaklah nak siap. Saya rasa dialah ular paling rajin buat sarang untuk bertelur. Biasanya ular lain tak buat sarang.

    

Bila dah bertelur , dia akan mengeram dan melingkar pada telur² dia , Biasanya dia akan stay kat sarang sekitar 2 bulan lebih untuk jaga telur² dia, Sepanjang mengeram tu dia akan puasa dan jadi lebih aggressive.

   

Bila telur dia nak menetas dalam seminggu dua , Dia akan tinggalkan sebab risau dia akan makan anak² dia , Biasalah naluri pemakan ular king tu memang kuat, kena pulak dah berpuasa berbulan².

Kang anak² dia dah menetas, Diorang akan survive sendiri tanpa jagaan mak dia , Kalau dia merayau pastu terjumpa pulak mak dia, Saya rasa memang kena ngap lah…

So, lepasni beringatlah kalau terjumpa timbunan daun kering macam dalam gambar tu, Jangan gatal nak g kacau.

Kredit gambar : Pacik Google

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sumber :google dan achikdia.com

Sementara itu, ini antara artikel menarik untuk anda ikuti

Xoxo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *