Viral

Bukan Sajad Je HiIang, Dgn Kawan2 Dia Sekali Hilang Dan Ini Ucapan Yg Cukup Romantis Dari Pakwe Sajad

Sejak beberapa hari lalu berita mengenai usahawan Muhammad Sajjad Kamaruzzaman yang hilang daripada ‘radar’ apabila gagal dikesan pihak berkuasa dan hangat diperkatakan ramai.

Malah apa yang mengej.utkan, bukan saja Nur Sajad ‘menghilang’, malah rakan-rakan yang rapat dengan usahawan kosmetik kntrov.ersi itu juga mengambil pendekatan serupa.

Usaha Harian Metro mendapatkan mereka untuk memberi pandangan terhadap kntrov.ersi terbaru Sajad gagal apabila mereka turut menghilangkan diri.

Mereka dipercayai mengambil jalan selamat tidak mahu masuk campur dalam perkara ini.

Menerusi hantaran di media sosialnya sebelum ini, Sajad pernah memaparkan beberapa rakannya termasuk yang pernah bersama-samanya dalam kntrov.ersi berpa.kaian wanita ketika mengerjakan umrah.

Cubaan menghubungi Sajad juga tidak berjaya apabila mesej dan panggilan tidak dijawab.

Tinjauan di akaun media sosial pula mendapati Sajad sudah menyahaktifkan akaun Instagram miliknya.

Ucapan teman lelaki Sajad

Begitu juga teman lelakinya, seorang warga Lubnan dikenali sebagai Jad Issa atau Jadooss yang dikatakan sudah pulang ke negaranya.

Jad menerusi akaun Instagram Jadooss dilihat memuat naik gambar-gambar dia bersama Sajad di IGTV tiga hari lalu dengan menulis, ‘Untuk setiap langkah yang awak lakukan dalam kehidupan awak, ingatlah saya berada di belakang awak’.

Sementara itu, dalam kekecohan pihak JAIS mencari Sajad, Jadoos sebelu ini turut memuat naik satu status di laman Facebook dia sendiri tentang itu.

” Kalau anda rasa anda boleh jumpa dia, sila ambil ini xxxx (jari tengah)” tulis Jadoos.

Meskipun tidak dinyatakan secara khusus kepada siapa ayat itu ditulis, namun menerusi respon balas ntizen di ruangan komen, rata-rata percaya ia ditujukan kepada pihak berkuasa tempatan.

” Wahh sepertinya ada orang mahu mencabar pihak berkuasa. Jangan terkejut kalau PDRM datang ketuk pintu rumha. Nanti jangan bagi muka sposen bila muka kau masuk tv dengan diiringi pihak polis,” tulis Din.

Sajad atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad kini diburu Jabatan A.gama Islam Selangor (JAIS) selepas dikenakan wa.ran tan.gkap tanpa jaminan kerana gagal hadir ke mhkamah pada sebutan semula kesnya, minggu lalu.

Sejak itu, dia gagal dihubungi bagi mendapatkan komen berhubung pelbagai kntrov.ersi yang terpalit atas dirinya.

Terbaharu, tular sebuah video yang memaparkan pengakuan usahawan berusia 36 tahun itu seolah-oleh berniat menukar a.gama.

Bagaimanapun tidak dapat dipastikan tarikh video itu dimuat naik sama ada ia video baharu atau lama.

Video berdurasi 1 minit 48 saat tular di media sosial memaparkan luahannya yang seakan-akan mahu menukar a.gama selepas mendkwa kecewa dengan orang di sekeliling termasuk dengan apa yang berlaku kepadanya.

Ia terus mencetuskan kntrov.ersi sehingga beberapa mufti dan pendkwah memberikan pandangan mereka terhadap perkara ini.

Malah rakan baik yang juga usahawan terkenal Aliff Syukri turut menasihati Sajad agar menghormati undng-undng dan kesucian agama IsIam.

Sumber:hmetr0.

Selepas Ramai Cari Sajad Tapi Masih Tak Jumpa2. Aliff Syukri Akhirnya Bersuara Dan Dia Beritahu Sesuatu

Terkini, usahawan popular, Datuk Aliff Syukri menasihatkan Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman atau lebih popular dipanggil Nur Sajjad, 36, untuk menghormati undng-undng dan agama IsIam.

Aliff berkata, sebagai sahabat beliau meminta Nur Sajjad tidak mempermainkan isu keluar agama sebaliknya menjadi seorang manusia yang sentiasa mahu berubah ke arah kebaikan.

” Kita sebagai seorang manusia, perlu menghormati undng-undng.

” Tak salah jika kita mengaku salah. Itu tidak bererti kita ka.lah. Kita rakyat Malaysia, ada undng-undng yang perlu kita patuhi.

” Sebagai sahabat, saya tak mahu Nur Sajjad keluar daripada IsIam atau mu.rtad.

” Jangan terte.kan dengan segelintir warganet. Menyerahlah. Ikut garis panduan dan undng-undng,” katanya kepada Utusan Malaysia ketika dihubungi semalam.

Semalam kecoh di media sosial apabila satu video berdurasi 1 minit 45 saat yang tular menunjukkan Nur Sajjad mengumumkan dia tidak mahu lagi menganut agama IsIam selain mengakui tertekan dengan situasi yang sedang dilaluinya.

Bagaimanapun, klip video tersebut tidak dapat disahkan kesahihannya .

Pada 6 Januari lalu, Nur Sajjad mengaku tidak bersa.lah di Mahkamah Tinggi Syariah di sini atas tudu.han sebagai seorang lelaki berpkaian menyeru.pai wanita pada 2018 lalu.

Pada 23 Februari lalu, Nur Sajjad tidak hadir ke mahkamah bagi prosiding pertudu.han terhadapnya menyebabkan Jabatan Agama IsIam Selangor (Jais) mengeluarkan wa.ran tngkap ke atasnya.

Dalam pada itu, Aliff berkata, dia sudah lama tidak bertukar khabar dengan Nur Sajjad dan mendoakan agar sahabatnya itu sentiasa cekal serta tabah menghadapi ujian Tuhan.

” Saya tidak mahu terlibat dalam urusan dia dan sebenarnya kami sudah lama tidak berhubung. Saya doakan yang terbaik untuk dia,” katanya.

Sementara itu, ketika masih dalam buruan pihak berkuasa, video kontroversi Sajjad, sekali lagi tular di media sosial.

Tidak dapat dipastikan bila video itu dimuatnaik, namun kali ini ia memaparkan pengakuan usahawan kosmetik berusia 36 tahun itu seolah-oleh berniat menukar agama.

Disebabkan isunya besar dan bagi mengelakkan tersalah petik, berikut adalah salinan penuh daripada perkataan yang diluahkannya dalam klip video berdurasi 1 minit 48 saat itu.

” Saya baca, tak salah kita buat research (kajian) agama lain kan? Sebab kita tak ada buat apa-apa, lepas itu orang nak salahkan kita teruk.

” Lepas Jais (Jabatan Agama IsIam Selangor) keluarkan statement (kenyataan) itu, saya dah malas nak fikir.

” Saya cakap ini bukan saya nak mengugut ke tak. Secara sumpah demi nama saya, nama ayah saya, nama mak ayah saya, saya dah taknak menjadi orang IsIam (sambil menggelengkan kepalanya dalam klip video itu).

” Saya keluar daripada agama IsIam. Itu lebih afdal. Saya tak main-main, saya cakap betul.

” Mereka yang buat saya jadi saya nak keluar daripada IsIam. Saya tak main-main, saya cakap betul.

” Mereka yang buat saya nak keluar daripada IsIam. Mereka buat saya lebih jauh daripada IsIam…dengan benda yang macam ini, dorang (mereka) buat saya, mungkin dorang (mereka) ingat dorang (mereka) boleh bagi iktibar…bukan.

” Saya lebih takut dan saya rasa lebih baik keluar daripada agama ini. Sebab saya lahir pun dalam IsIam dan saya ikut sahaja apa yang mak saya ajar, saya buat.

” Rupa-rupanya…tak tahulah,” kata Sajjad.

Sumber:thebolalive

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen, klik like dan share serta f0llow page kami untuk cerita menarik, viral dan semasa di hujung jari anda.

Jom Tekan Like Page Payung Cerita Media Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *