Viral

[Video] Netizen B3ngang Pelanggan Biarkan Rider Tunggu Lama Depan Rumah Dalam Hujan Lebat

Memesan makanan masa waktu hujan ini sudah semestinya satu dugaan buat penghantar makanan, kebarangkalian untuk berdepan dengan bahaya itu amat tinggi, ada netizen yang tak sanggup nak ambil pesanan kerana kesian dengan mereka.

Pun begitu, ramai food rider yang mengatakan bahawa mereka sebenarnya tak kisah kerana ia merupakan sumber rezeki mereka.

Namun, sebagai seorang pelanggan, kena lah ada timbang rasa, ramai netizen yang bengang apabila melihat video ini kerana kesian dengan abang rider tu.

 

Kalau time hujan, alert lah dengan kehadiran mereka

Dalam video tersebut, cuaca tengah hujan lebat, rider tersebut sedang menunggu pelanggan, jika diperhatikan, kelihatan seperti dia sedang menghubungi pelanggan berkali-kali namun tak terjawab.

 

 

Ia mengundang pelbagai reaksi netizen dan rata-rata bengang dengan perangai pelanggan tersebut kerana membiarkan penghantar makanan dilayan sedemikian rupa.

Malah ada juga food rider menceritakan pengalaman yang lebih kurang sama dengan mereka kena. Video dari TikTok yang dikongsikan semula di Twitter itu telah meraih sebanyak 5.8K retweet dalam 19 jam.

 

Please lah ada common sense – Netizen

Kesiannya rider tu harap dia tak apa-apa lah dan mungkin pelanggan tu ada masalah sendiri yang tak boleh dielakkan.

sumber:lobakmerah

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen, klik like dan share serta f0llow page kami untuk cerita menarik, viral dan semasa di hujung jari anda.

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *