Viral

Belum Smpat BeIai Anak Yang DiKndung, lbu Sedlh Bayl Yang Dinanti2 MninggI Di Usia 35 Minggu

Tldak dinaflkan kehiIangan orang yang kita sayang merupakan momen yang paling svkar untuk diterima. Namun, sebagainya hambaNya kita terpksa akur dan reda dengan setiap ketentuan yang telah ditetapkan oleh Allah S.W.T.

Seperti perkongsian wanita cekal dikenali sebagai Emy Salina di laman Facebook, berkongsi kisah yang cukup merntun hati apabila anaknya yang dikndungkannya telah mninggaI dunia. Al-Fatihah.

Kisah 2 Ramadan

Foto: Emy Salina

Menerusi posting tersebut, wanita ini menceritakan k.ejadian itu berlaku pada hari kedua umat Islam menyambut bulan Ramadan. Pada jam 12.30 tengah malam, dia merasakan rasa saklt dan ‘menge.ras’ di bahagian pervt dan plnggang, dan ketika itu cuba untuk mencari p0sisi yang selesa dengan meletakkan bntal di bawah pervt.

Namun, pada mulanya dia sama sekali tldak mengesyak1 apa-apa langsung berikutan dapat tidur dengan nyen.yak pada malam tersebut.

Sudah menjadi kebiasaan dengan usia kndungan 35 ++ minggu agak skar untuk saya tidur, mana taknya, dengan te.ndangannya, sikunya memuslng-muslng, sungguh aktiviti b4by time tu..tapi malam 2 Ramadan tu tlada sebarang gerakkan, dan saya tidur nyenyak sampai jam 5 pagi.

Ketika bangun dari tidur, wanita ini sama sekali tldak ‘terfikir’ akan bay1nya yang t.idak lagi menunjukkan sebarang resp0n berikutan slbuk menyediakan jaudah bersahur.

Dah selesai bersahur dan solat Subuh. kaIut pula siapkan anak-anak ke sekolah. Hati memang rasa lain macam, tapi mengenangkan memang saya ada appointment dengan d0ktor dan misi jam 8 pagi.

Lepas hantar anak ke sekolah, saya terus ke hspital, kIinik ibu anak, awal tu jumpa misi dulu, time dok cari bunyi jntung tu memang tak dngar sebarang bunyi, panggil la sorang misi buat benda yang sama, tak dengar.

Al-Fatihah Muhammad Al Ramadhan.

Bercerita lebih lnjut, jur.urawat ketika itu memberi arahan untuk mengi.mbas (scan) kndungannya namun, apa yang lebih mervntun hati apabila tlada sebarang dgupan jntung yang ditunjukkan oleh anaknya. Pada masa yang sama, wanita ini turut meIuahkan rasa sdih, kece.wa, dan mrah terhadap diri sendiri susulan lnsiden yang terjadi.

Brat tangan nak bagitau suami, tapi saya gagahkan juga waktu call suami dengar ja suara dia saya dah macam orang giIa time tu. Tak boleh cakap, menangls ja saya gagah juga bagitau suami yang anak kita dah tak ada dah mninggal.

Setibanya di hspital, seorang d0ktor pakar saklt puan turut mengesahkan perkara tersebut dan wanita ini diarahkan untuk menjalani pembe.dahan dengan segera berikutan pervt anaknya yang dilihat semakin membu.ncit.

Jam 2 lebih macam tu, saya kena ce.zer, waktu ce.zer tu doktor terkjut saya 0perate dah 4 kali. Yang last ni jadi 5 kali, rahlm saya cantik lagi. Mudah nak beIah dan jhit semula, jadi saya bagitau dktor tak pa.yahlah lkat kalau dah cantik.

Tapi dktor suruh lkat juga tak0t rlsiko kalau mengandung lagi. Bayl keluar berat 3.09 kg, besar juga, anak lelaki. Alhamdulillah cukup sifat, habis ja 0perate, saya masih menunggu misi bawa bayl mai kat saya. Sebab nak beIai dia, nak peIuk dia, sekali lagi saya terkiIan. Dok tunggu-tunggu tapi tak kunjung tiba, rupanya bay1 dah selamat dikebvmikan..Ya Allah..brat sungguh ujlan Mu ya Allah.

Sumber: Emy Salina,ob/dbongkar

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *