Uncategorized

SUAMI SELALU BAGI ALASAN UNTUK ELAK BILA DIMINTA JADI IMAM. INI YANG ISTERI DIA CAKAP SEHINGGA SUAMI DIA AKHIRNYA JADI IMAM (VIDEO)

Sesebuah rumah tangga menjadi lebih harmoni sekiranya tidak memandang rendah terhadap kemampuan pasangan, sebaliknya perlu saling memberi semangat antara satu sama lain.

Baru-baru ini, seorang wanita berk0ngsi rasa terh4ru apabila dapat menunaikan solat jemaah bersama suaminya di sebuah kafe yang diusahakan oleh mereka berdua.

Menerusi perk0ngsian di platform TikT0k, video dimuat naik oleh Najihah Mat Zin itu memaparkan suaminya Hasnur Noh sedang memeriksa telefon bimbit untuk membacakan doa selepas mereka selesai berjemaah.

“Aku kalau nampak dia buka kasut, kalut aku pun pergi ambil wuduk nak jemaah sekali. Biasa kami berdua jumpa kat rumah masa malam je,” tulisnya.

Bercerita lanjut, sebelum ini suaminya itu gemar mengelakkan diri untuk menjadi imam dan solat berjemaah atas alasan tidak tahu membaca doa-doa tertentu bagi menyempurnakan ibadah tersebut.

Bagaimanapun, wanita yang menetap di Parit Buntar, Perak itu tidak memandang rendah terhadap pengetahuan dimiliki suami sebaliknya terus memberikan semangat serta kata-kata motivasi dalam menuntut ilmu agama.

“Abang doa la dalam bahasa Melayu, mudah & faham…”

Siapa sangka, kini suaminya itu tidak lagi segan silu bagi menjadi imam selepas mengambil masa dengan mempelajari dan menghafal pelbagai doa untuk menjayakan solat berjemaah.

“Rupanya dalam diam dia belajar dan hafal doa. Alhamdulillah, sekarang dia dah selalu jadi imam aku. Bukan aku je, siapa yang datang sebelah dia. Dia tak maIu dah untuk jadi imam,” katanya.

Rakaman video tersebut meraih 152,600 tontonan serta 14,800 tanda suka selain ratusan k0men warganet yang bersyukur melihat perubahan suaminya dalam usaha menjadi ‘imam’ terbaik dalam keluarga.

VlDEO:

 

 

Sumber: TikTok @najihahmatzin via OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *