Uncategorized

“JMB Jgn Buat Bangunan Ni Bapak Kau Punya” Zed Zaidi Beri Amar4n!, Komen Kes Awal Ashaari

SUSULAN kes pengacara Awal Ashaari didakwa melakukan perbuatan khlanat merosakkan pagar sebuah perumahan, pelakon  Zed Zaidi mendedhkan turut mengalami pengalaman burvk dengan managment rumahnya

Selebriti Awal Ashaari mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini, hari ini, atas tuduhan melakukan khianat dalam kejadian di sebuah kawasan perumahan berpagar di Sunway Damansara bulan lalu.

Pelakon dan pengacara televisyen berusia 41 tahun itu membuat pengakuan itu selepas pertuduhan dibacakan terhadapnya di hadapan majistret Zhafran Rahim Hamzah.

Awal atau nama sebenar Ahmad Awaluddin Ashaari, didakwa melakukan kesalahan itu dengan merosakkan palang pagar berhampiran pondok pengawal Challis Damansara kira-kira 11.30 pagi 16 April.

Pihak pengurusan didakwa mengalami kerugian RM600 akibat kerosakan itu.

Pertuduhan dibuat mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan kerana melakukan khianat dan menyebabkan kerugian atau kerosakan. Jika sabit kesalahan boleh dipenjara tidak kurang setahun dan tidak lebih lima tahun atau denda atau kedua-duanya.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Mohamed Wafi Husain, manakala Awal diwakili peguam M Reza Hassan.

Dia dibenarkan diikat jamin RM2,000 dengan seorang penjamin dan mahkamah menetapkan 15 Julai ini untuk sebutan semula kes.

Dalam catatan di media sosial semalam, Awal mendakwa dia dihalang memasuki kawasan kediaman lamanya kerana “ingkar”.

Dia mendakwa badan pengurusan bersama tidak ada kuasa menghalangnya masuk ke rumahnya tetapi dia tidak menjelaskan secara terperinci apa yang berlaku.

susulan dengan kejadian ini, Zed Zaidi juga telah membuat satu perkongsian dimana beliau juga mengalami isu yang sama..

Kata-Kata Zed Zaidi kepada pihak management sekiranya mereka tak buat Audit..

Menerusi hantaran yang lain, Zed Zaidi tampil meluahkan perasaan yang sama yang dilalui oleh Awal dan Lufya menerusi sebuah video yang dimuatnaik di akaun Tiktok miliknya.

“Pasal 1su Awal ni aku sokong awal sepatutnya jmb ni kena buat atas budi bicara bukan sampai jadi kes pol1s.

“Nak tau lebih banyak k0men aku pasal 1su ni tengok video aku ni sampai habis mengenai penjelasan aku tentang penguran bangunan JMB!!”, tulisnya.

Zed Zaidi mendakwa pihak management tempat tinggalnya sudah hampir 5 tahun tak buat audit dan bakal mambuat laporan sekiranya mereka masih tak buat.. lihat penjelasan penuh dalam video dibawah..

Lihat Video:

SUSULAN kes pengacara Awal Ashaari didakwa melakukan perbuatan khianat merosakkan pagar sebuah perumahan, jirannya yang juga pelakon Lufya Omar mendedahkan turut mengalami pengalaman buruk.

Lufya, 37, berkata, cara pihak berkenaan menjaga keselamatan keterlaluan sehingga menyukarkan aktiviti penduduk di kawasan perumahan itu.

Malah, pemilik nama Lutfyah Sheikh Omar ini juga mendakwa seorang pekerja di pengurusan itu juga tidak boleh bertolak ansur sehingga sering menimbulkan salah faham.

“Saya pun pernah alami benda yang lebih kurang sama. Saya pernah dihalang masuk sebab lambat bayar yuran selenggara. Saya bukan sengaja lambat bayar, tapi ada masalah management itu.

Lufya berkongsi perkara itu di Instastory.

“Malah, orang nak hantar blender pun, saya nak kena beritahu pengurusan… semua benda nak kena minta izin pengurusan. Mungkin dia nak menjaga keselamatan tapi keterlaluan pula. Buat macam kami ini semua tahanan di pulau.

“Bagi saya, ni bukan masalah pihak pengurusan tapi pekerja wanita itu yang kurang ajar! Ramai penduduk di kawasan perumahan ini memang tak puas hati dengan dia. Bagi saya, dia memang biadab!

“Jiran belakang rumah saya pun marah dengan pekerja wanita itu yang masuk ke rumahnya yang sedang diubah suai tanpa izin,” katanya kepada mStar.

Sumber: bulletin50times

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published.