Uncategorized

“Kenapa Perlu Bagi Duit Kat Orang” Anak Kena Leter Dgn Datin Almy Nadia Buat Netizan Pun Terkesan

Kuala Lumpur – Bukan biasa-biasa jika anak mengadu kawan minta belanja makanan atau minta duit sekolahnya. Biasanya s.ituasi ini dialami oleh anak yang baru memasuki darjah satu.

Hari ini, perkongsian yang dipaparkan ada benarnya. Ibu bapa jangan anggap ia perkara biasa dengan mengatakan ia perkara biasa. Menurut guru sekolah rendah, situasi ini jika dibiarkan boleh menjadi penc.etus kepada k.es b.uli di sekolah.

Nasihat Datin Almy Nadia Pada Anak

B.erang apabila anak menjadi m.angsa b.uli rakan sekolah, pelakon Datin Almy Nadia mengambil pendekatan menasihati anaknya agar jangan terlalu berlembut hati memberikan wang belanja miliknya dengan sewenang-wenangnya.

Menerusi perkongsian video di laman Instagramnya, Almy, 36, menegur anak sulungnya, Nur Afrina Arianna, 7, yang sering menjadi m.angsa pau duit daripada rakan sekolah agama.

Kenapa awak nak kena bagi, dia susah sangat ke? Kalau dia nak, awak memang nak kena bagi je semua?.

Lepas ni mama dah tak payah bagi duit belanja dah, kalau awak tabur je duit dekat orang. Ingat senang ke nak dapat duit?.

Mama dah cakap kan, kita bantu orang yang betul-betul s.usah kalau dia takde duit, takde makan, duduk termenung, orang susah Ini minta, dapat, minta dapat. Ingat apa” kata Almy.

 

 

Rata-rata netizen memahami apa yang cuba disampaikan Almy kerana mereka turut berhadapan dengan situasi sama apabila anak-anak sering dib.uli rakan-rakan yang sengaja meminta-minta wang walaupun mempunyai duit belanja sendiri.

Berlaku di mana-mana dah sekarang ni dari umur muda dah tak malu meminta-minta kadang-kadang p.elik kita dulu sekolah pun susah juga tapi tak pandai nak meminta duit dgn orang.

Hurmmm sama lah ank d.ara saya. Hari-hari bersedekah. Lastlast kita bekalkan makanan dengan RM 2 atau 3 je. Bagus dorang bersedekah tapi kalau dah hari-hari k.opak.

Kakak saya pun baru m.arah anak dia sebab bagi duit kat kawan baru darjah 1, katanya kawan minta, komen beberapa netizen.

Selain netizen, penyanyi Tasha Manshahar yang juga seorang guru turut memberikan pandangannya menerusi ruang komen mengenai i.su kanak-kanak meminta wang daripada rakan sekolah.

P.arents, pl.ease pesan dekat anak jangan minta-minta duit dekat kawan. Please bertegas sikit bab ni. Cuba tiap kali balik, tanya hari ini duit dah beli apa, ada ke pinjam duit kawan.

Dapat kawan lembut hati macam kakak ni Afrina, terus aje dia bagi. Benda ni memang berle.luasa dekat mana-mana sekolah sekarang. Kadang yang bagi duit pula tak cukup makan nak tolong kawan punya pasal.

Ifkawan tu memang time tu nak pinjam sebab tak bawa duit, takpe kita boleh pertimbangkan, tapi ada budak sekarang dia dah jadi h.abit minta duit kawan.

“Dia ada duit, tapi saja nak minta supaya dia boleh berbelanja lebih daripada apa yang mak ayah dah bekalkan. Cikgu-cikgu pun pening kepala nak setelhal ni,” tulis Tasha.

Sekadar info, Almy mendirikan rumah tangga dengan aktor Datuk Fizz Fairuz pada 26 April 2014. Hasil perkahwinan, pasangan ini dikurniakan empat cahaya mata perempuan, Nur Afrina Arianna, 7, Nur Afrina Aurora, 5, Nur Afrina Ayra, 2, dan Nur Afrina Aisyah yang dilahirkan pada Disember tahun lalu.

Tampil Berhijab, Netizen Doakan Almy Nadia Kekal Istiqamah

Penampilan pelakon, Datin Almy Nadia ketika bercuti bersama keluarganya di Genting Highland baru-baru ini menjadi perhatian apabila tampil berhijab.

Difahamkan, video itu dimuat naik oleh akaun Instagram kelab peminat Almy dan suaminya, yang juga pelakon Datuk Fizz Fairuz.

Menerusi video itu, pelakon itu bersama suami serta empat anaknya dilihat sedang menaiki kereta kabel.

Namun apa yang lebih menjadi perhatian netizen apabila Almy dilihat memakai tudung bawal berwarna biru.

Perkongsian video itu mendapat pelbagai reaksi daripada netizen yang memuji Almy tampil cantik berhijab. Malah, ramai mendoakan agar pelakon itu kekal istiqamah dalam berhijab.

Kredit : MH/IG

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *