Uncategorized

Perlakuan Selamba Wanita Ini Dalam Tren Undang Rasa Kurang Senang Netizen Namun Ada Yang Pertahan Tindakannya Itu

Sifat bertimbang rasa dan saling faham me.mahami memang tidak dinafi.kan sebagai sifat yang baik, dalam Islam memang ditvntut sifat-sifat terpuji ini.

Sebagai seorang mukmin, sifat-sifat ini sememangnya dituntut untuk ditunaikan.

Benih rasa sim.pati atau timbang rasa ini dapat di kesan ada dalam hati bila ber.hadapan dengan orang yang mendapat kesusahan.

Walaupun kita tidak dapat menolong dan membantu.nya tetapi secara auto.matik timbul rasa belas kasihan atau simpati itu.

Setelah dikesan di.dapati ada sifat baik ini maka mestilah disuburkan dan dikekal.kan. Ini supaya mendorong kita menolong orang yang susah atau sang.gup bersusah payah untuk berkhidmat dan berbakti pada orang lain.

Bagi peng.guna pengangkutan sedia ada, terkadang terlalu ramai indi.vidu hingga terpaksa berhimpit himpit sesama sendiri dan boleh mencetuskan rasa tidak selesa.

Samalah dengan satu per.kongsian ini, menunjukkan dalam tengah ramai peng.guna dalam sebuah kereta api, dilihat seorang wanita warga emas yang sedang baring, undang per tikaian.

“Wow me.lampau sampai baring”

Perko.ngsian @naeldaily di Tkt0k meraih perhatian ramai yang terkejut melihat wanita ber.kenaan selamba baring di dalam kereta api ini.

 

Namun begitu, ramai juga yang meluah kan pendapat mengata.kan banyak lagi tempat yang kosong untuk diduduki dan meminta sikap wanita tersebut dimaafkan.

“Penat atau tak, jangan ba.ring macamtu”

Tinjauan ke ruangan ko.men men dapati ramai yang menge.cam tidak kurang juga yang men.yebelahi wanita tersebut dan memberi pendapat mungkin kepenatan hingga terpaksa baring di dalam pengan.gkutan awam berkenaan.

SUMBER:nael.daily

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Ko.men Dan Share Ya. Terima Kasih. Jo.m Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan ber tanggung jawab lang.sung ke atas ko.men komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum me.nulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda.

Sementara itu, anda boleh ba.ca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti be.rikut.

Leave a Reply

Your email address will not be published.