Uncategorized

Wanita Jumpa Mata Kail Dlm Makanan, Bila Buat Aduan Pihak Restoran Bagi Diskaun 60Sen Dan Alasannya Buat Dia Terkedu

Negara kita ka.ya dengan pel bagai aneka jenis makanan yang di jual, sehingga ada yang memberi jolokan “Malaysia syurga makanan”.

Makanan ini boleh di dapati di pel.bagai tempat dan premis makanan, bermula dari setinggi-tinggi harga makanan di rest.oran mewah sehingga ke serendah rendah harga di gerai tepi jalan.

Pembandaran yang pesat menjadi.kan kemunculan ramai peniaga makanan ber.banding penia gaan yang lain kerana mereka berpandangan prospek ini lebih cerah dan mudah mendapat.kan keuntungan.

Seorang wanita ber depan detik ce.mas apabila dia menemui mata kail di dalam hi.dangan kari yang dipesan di sebuah restoran di percayai di Kuala Lumpur

 

Menurut wanita terbabit, perkara tersebut merupakan satu pengalaman yang tidak akan dilupakan sepanjang hidupnya memakan kari kepala ikan bersama keluarganya apabila dia menjumpai mata kail di dalam lauk terbabit.

Terkejut melihat objek berkenaan ada di atas pinggan makannya, wanita terbabit terus memanggil pengurus restoran untuk melaporkan perkara terbabit. Walau bagaimanapun, respon yang diterima olehnya adalah mengejutkan.

Maaf yang tu saIah suppIier. Bagi diskaun 60 sen sebagai pampasan.

Difahamkan, sebelum dia memanggil pengurus restoran, salah seorang pelayan mengatakan bahawa ia adalah kesilapan daripada pekerja dapur. Namun apabila memberitahu pengurus, dia menyalahkan pengedar barang mentah pula.

Mula-mula kata salah pekerja dapur lepas tu kata salah pengedar pula. Nasib ayah saya tak tercekik makan mata kail tu, macam mana lah kau dihidangkan dekat pelanggan lain.

Walau bagaimanapun, pengurus terbabit meminta maaf kepada wanita berkenaan dengan apa yang sudah terjadi dan sebagai pampasan, pihak restoran memberi diskaun sebanyak 60 sen sahaja kerana ia adalah salah pengedar.

Sumber : ohbulan

Cerita berkaitan, Soal kebersihan dalam makanan ni sangat penting tambahan pulak kalau kita ni membuka restoran buat pelanggan.

Kalau lah ada apa-apa yang tak kena dengan makanan kita, pastinya nama peniaga akan terpalit sebagai pengotor dan restoran pula akan di’banned’ pelanggan.

Baru-baru ni, seorang pelanggan mengadu di Facebook bahawa lauk ikan yang diambilnya dekat sebuah kedai di Batu Pahat dijumpai mengandungi mata kail yang tajam. Macam mana boleh jadi macam tu.

“Kalau ikan ni dicuci bersih, takkan la
tak jumpa mata kail ni, pakej dengan
tali tangsi lagi”

Menurut pelanggan tersebut, semuanya terjadi
apabila dia terjumpa sebentuk mata kail di dalam
lauk ikan yang diambil. Tambahnya lagi, bukan
jumpa mata kail je, tali tangsi pun ada sekali.

Lebih merumitkan keadaan, bila si pelanggan ni
adukan hal tersebut pada peniaga, individu tu
katanya hanya meminta maaf saja dan tidak
mengambil apa-apa tindakan lanjut.

“Subhanallah, boleh dikenakan tindakan. Kalau termakan macam mana?”

Posting in telah mendapat macam-macam komen daripada netizen yang terkejut atas apa yang
menimpa pelanggan tersebut. Malah ramai juga
mengaku yang mereka pernah alami perkara yang
sama.

Anak peniaga jawab posting viral pelanggan?
Apa-apapun kalau berlaku kes begini, admin sarankan supaya korang baca kisah ini daripada
dua belah pihak. Sebab menurut anak peniaga
tersebut, pelanggan ni katana telah mengugut
bapanya pula.

Malah dia juga mengaku bapanya telah menawarkan diri untuk bayar wang ganti rugi kepada pelanggan tersebut tetapi manga pulak viralkan cerita tersebut dengan cubaan menjatuhkan maruah bapanya. Haih macam mana ni.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button