Uncategorized

Kedai Akhirnya Diserbu Jabatan Agama, Rakan Dakwa ‘Akak Air Buah Tayang Aset’ M4ngsa Keadaan

Sejak tularnya video ‘gatal’ abang-abang rider di kedai air buah di Setiu Terengganu, pelayan wanita yang gemar menayang ‘aset’ baik di media sosial dan di kedai tempatnya bekerja telah mendapat perhatian ramai.

Susulan daripada itu, pihak Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Terengganu (JHEAT) telahpun mengeluarkan kenyataan bahawa kedai tersebut sememangnya dalam pemantauan pihak mereka sebelum video tersebut viral lagi.

Walau bagaimanapun, menerusi laporan dari Utusan Malaysia, pihak JHEAT telahpun melakukan serbuah ke atas kedai air buah terbabit dan difahamkan pihak merekajuga sudah mengambil keterangan terhadap pelayan wanita berusia 35 tahun itu.

“Orang lain buat hal, kami yang kena”

Namun begitu, menurut pelayan lain yang enggan dikenali, dia menyatakan bahawa rakannya yang dikenali sebagai Darlene Adrienne hanya diambil keterangan sahaja dan memaklumkan yang wanita itu seakan teraniaya disebabkan keterlanjuran beberapa pelanggan mereka.

Tak pasal2 kena ambil cuti

Dalam pada itu, pelayan seksi tersebut juga terpaksa mengambil cuti setelah videonya viral di media sosial sejak beberapa hari yang lalu.

“Tidak pasal-pasal terpaksa bercuti untuk sibuk menguruskan hal ini (memberi keterangan kepada pihak berkuasa),” ujarnya lagi.

Katanya pelayan tu dah ditahan

Walau bagaimanapun, menerusi laporan dari Sinar Harian pula, pesuruhjaya JHEAT, M Rozi Bidin memaklumkan yang pelayan wanita itu ditahan di dalam premis miliknya ketika operasi bersama pihak polis serta Majlis Daerah Setiu pada malam Selasa.

“Keterangan telah direkodkan, beberapa saksi termasuk saksi tambahan akan turut dipanggil bagi membantu siasatan.

“Sebaik siasatan lengkap, kertas siasatan akan dihantar ke bahagian pendakwaan syarie untuk didakwa di bawah mana-mana seksyen, ” katanya.

Beliau mengesyorkan kes itu dirujuk mengikut Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) Terengganu 2001.

Untuk makluman, sebelum ini wanita berkenaan telah dipanggil ke pejabat JHEAT untuk diambil tindakan dan diberi nasihat.

Terdahulu, video pelayan kedai  air buah yang bergambar dengan ‘lelaki-lelaki gatal’ telah tular di media sosial dan mendapat kecaman ramai.

Video lamanya yang seakan memegang bahagian bawah badan pelanggan lelaki juga kembali menjadi bualan kerana rata-rata netizen berasa jijik dengan tindakan kurang sopan itu.

Akak Jual Air Buah ‘Pakej’ Pelanggan Boleh Bergambar Pegang-Pegang, Sekali Penduduk Maklum Sesuatu

VIDEO tular memaparkan aksi tidak s0pan sekumpulan pelanggan lelaki yang bergambar mesra dengan seorang pelayan wanita mengundang kem4rahan ramai di media sosial.

Lebih p4rah, pelayan wanita yang bertudung itu selamba membiarkan dua lelaki merangkul pinggul serta bahunya ketika bergambar.

Malah, mereka juga kelihatan ketawa sesama sendiri, seolah-olah tidak m4lu dengan perbuatan yang dilakukan secara terbuka di kedai berkenaan.

Untuk rekod, pelayan wanita itu pernah tular beberapa tahun lalu kerana aksi tidak s0pan ketika melayan pelanggan di kedainya.

Wanita bertudung itu juga sering memakai pakaian ketat sehingga menunjukkan bentuk p4yudaranya dengan jelas.

“Aku ni baik tu tak lah. Tapi mengucap panjang juga tengok video ni. Perempuan tu famous sebelum ni sebab suka tayang aset dia dekat media sosial.

“Dia ada kedai jual air buah. Tu kedai dialah tu. Kau tengoklah lelaki-lelaki yang datang tu buat apa dengan dia. Dunia makin p4rah,” tulis @Anepppppppppp yang berkongsi video itu ke Twitter.

Rakaman berkenaan sehingga kini meraih lebih 600,000 tontonan dan dihujani dengan pelbagai kec4man netizen.

Malah, rata-rata netizen turut mengec4m sikap murahan pelayan berkenaan yang dipercayai berniaga di sebuah kedai di negeri Terengganu.

Pernah pergi minum kat situ. Masa tu tak tahu. Tengok kak tu ambil order, kami yang perempuan pun naik segan.

“Tengok perempuan tu geli, tengok lelaki tu semua lagi geli, kalau isteri mereka tengok mesti sedih.

“Boleh jamin yang bergambar dengan perempuan ni yang dah kahwin, maybe ada anak.

“Mana m4ruah dia? Tayang sana sini badan dia tapi bertudung. Dibiarkan ramai lelaki pegang-pegang dia. Seramnya.

Tangkap layar video tular itu.

“Selekehnya, monyet pun tak menggeletis macam tu. Tapi perempuan tu rela je,” tulis beberapa netizen.

Dalam pada itu, seorang lagi individu yang pernah berkunjung ke kedai tersebut turut meninggalkan komen pada posting berkenaan.

“Allah la. Pernah pergi minum kat situ. Masa tu tak tahu. Tengok kak tu ambil order, kami yang perempuan pun naik segan.

“Bila sembang dengan orang kawasan situ, mereka cakap tu port laki g4tal. Tu la first dan last kami pergi,” tulis @ReikaAtikah.

Nama dan lokais kedai yang tular

Dalam pada itu Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT) menjalankan siasatan berhubung video tular menunjukkan dua pelanggan lelaki memeluk bahu dan pinggang seorang wanita di sebuah kedai makan di Setiu.

Pesuruhjaya JHEAT M Rozi Bidin berkata, pihaknya akan melihat tindakan yang boleh diambil mengikut Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) Terengganu 2001.

“Premis (kedai makan) ini memang dalam pemantauan kita sebelum ia tular lagi dan dakwaan mengatakan JHEAT tak beri perhatian… itu tak betul sebab premis ini sedang dalam pemantauan.

“Kita tak akan biarkan benda-benda atau perkara yang tidak baik, perlakuan tak senonoh dan kita akan tengok mengikut bidang kuasa yang ada.

“Tiada kompromi dalam hal sebegini kerana ia bukan hanya mencemarkan agama Islam itu sendiri tetapi bertujuan membendung gejala atau kelakuan tidak bermoral dalam kalangan masyarakat,” katanya.

Sumber: OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *