Uncategorized

“Perempuan murahan tikt0k” lstri Caprice naik angin Iuah rasa berang dengan pelayan kedai air buah s3ksi

Baru-baru ini tular video di TikTok yang memaparkan sekumpulan pelanggan lelaki rancak bergambar dengan seorang pelayan wanita di sebuah kedai air buah di Terengganu.

Video berkenaan mendapat reaksi dari pelbagai pihak termasuklah isteri kepada penyanyi rap dan usahawan, Caprice iaitu Farra Inalis yang menyifatkan ia sangat melampau.

“Naik Darah Pulak Aku”

Farra Inalis atau lebih mesra disapa sebagai Elis mengatakan kebiasaannya, dia agak jarang memberikan komen terhadap isu-isu semasa.

Namun, isu video tular mengenai pelayan di kedai air buah itu disifatkannya sangat melampau dan tidak mempunyai rasa malu apabila menyentuh lelaki di khalayak ramai.

 

“Jarang sangat aku nak comment pasal issu semasa. Tapi topik ‘kedai air buah hantu nenen’ ni memang melampau.

“Pegang-pegang jantan dekat tempat public, tak tahu lelaki tu ada anak bini ke tak. Naik darah pulak aku.”-tulisnya.

Berang Dengan Lelaki Tidak Hargai Pengorbanan Isteri

Dalam pada itu, Elis turut meluahkan rasa berang terhadap para lelaki ‘miang’ yang masih mencari orang lain walau isteri sudah bertarung nyawa melahirkan cahaya mata dan menjaga makan minum suami.

“Sekarang memang dah jadi trend ‘perempuan murahan dekat tiktok jenis yang buat caption nak rampas laki orang’.

Aku tak layan sangat, sebab fikir mungkin saja nak viral sebab nak famous. Lantak ko la bodo weyh.

“Tapi, yang paling aku sakit hati, Eh JANTAN KAU MEMANG TAKDE OTAK EH?

Bini kau bertarung nyawa beranakkan zuriat kau, jaga makan minum dan pakaian kau. Masih lagi miang nak menggatal kat luar sana.”-tulisnya lagi.

Dipetik dari laporan Harian Metro, Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT) menjalankan siasatan berhubung video tular itu menyatakan bahawa premis itu memang berada dalam pemantauan pihak mereka sebelum ia tular lagi.

Tular baru-baru ini sebuah rakaman menunjukkan dua lelaki memeluk bahu dan pinggang seorang wanita di sebuah kedai makan di Setiu, Terengganu. Terkini Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT) menyatakan akan menjalankan siasatan berhubung video yang tidak bermoral itu.

Memang dalam pemantauan

Pesuruhjaya JHEAT M Rozi Bidin berkata, pihaknya akan melihat tindakan yang boleh diambil mengikut Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) Terengganu 2001.

Premis (kedai makan) ini memang dalam pemantauan kita sebelum ia tular lagi dan dakwaan mengatakan JHEAT tak beri perhatian… itu tak betul sebab premis ini sedang dalam pemantauan.

Kita tak akan biarkan benda-benda atau perkara yang tidak baik, perlakuan tak senonoh dan kita akan tengok mengikut bidang kuasa yang ada.

Tiada kompromi dalam hal sebegini kerana ia bukan hanya mencemarkan agama Islam itu sendiri tetapi bertujuan membendung gejala atau kelakuan tidak bermoral dalam kalangan masyarakat.

Terdahulu, tular di media sosial apabila sekumpulan lelaki yang bertindak dengan ‘selamba’ memeluk mesra pelayan wanita di sebuah kedai makan.

Tindakan itu telah mengundang kecaman orang ramai kerana mereka dilihatkan tanpa rasa malu memeluk pelayan itu di bahagian pinggang dan juga bahu walaupun disaksikan oleh pelanggan lain.

Kenapa pemilik kedai tiba-tiba close akaun TikTok?

Selari dengan kehangatan isu berkenaan, netizen mula merasa pelik kerana akaun TikTok wanita terbabit yang sebelum ini aktif tiba-tiba sahaja ‘lesap’ tanpa jejak. Hasil carian semula juga menyaksikan hanya tinggal fake akaun sahaja.

Sumber : Murai, pnews.space,lamanmaya

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *