Uncategorized

“Dakwa minta dana orang ramai!” Caprice beri cadang pada Siti Nuramira buat ramai yang setuju

Penyanyi rap sensasi, DaddyCap mengulas berkenaan pasangan kekasih yang memohon dana awam bagi membayar wang jaminan selepas ditahan susulan isu persembahan di Kelab Komedi Crackhouse.

Menurut cadangan DaddyCap atau lebih dikenali sebagai Caprice, dia meminta tujuh teman lelaki kepada Siti Nuramira Abdullah tampil membayar wang ikat jamin sebanyak RM40,000 itu.

 

 

Mana pergi 7 boyfriends tu?

Caprice berkata jika dikira, setiap kekasih boleh membantu sebanyak RM5,700 seorang untuk mencapai jumlah keseluruhan wang jaminan yang ditetapkan oleh pihak mahkamah.

“Kalau kita buat matematik, RM40,000 bahagi 7 kepala. Seorang kena keluar RM5,714. Takkan la teman lelaki kamu takde jumlah tu.

“Mana pergi duit KWSP? Kalau teman lelaki kamu takde jumlah tu, lebih baik berniaga dengan Caprice. Kalau betul takde, lebih baik minta putus,” katanya.

Namun begitu, dia memahami lumrah manusia yang disifatkan sukar untuk seseorang itu mendapat pertolongan apabila berada dalam kesusahan.

“Tapi sifat manusia ni bila kita tengah senang, ramai yang ada. Tapi bila kita tengah susah, masa tu kita akan tahu siapa kawan kita sebenar,” ujarnya.

Sebelum ini, Siti Nuramira yang bertindak menanggalkan baju kurung dan hijab ketika persembahan tersebut mengakui mempunyai tujuh orang kekasih menerusi video tular di media sosial.

Berdasarkan laporan media, wanita berusia 26 tahun itu didakwa atas tuduhan menyebabkan rasa tidak harmoni dalam kalangan orang Islam.

 

Manakala teman lelakinya, V Alexander Navin didakwa atas pertuduhan memuat naik hantaran yang jelik dengan niat menyakitkan hati di media sosial.

Komen netzen

“sesekali idea dan caption Caprice boleh di terimapakai.ada betulnya..boipren kan ada lagi 7 spare..

walaupun dua2 aku x minat..tapi bernas cadangan ni..UP

“Sampai 7 orang aku rasa dah benyai memang taklah dorang nak keluar duit rugi bukan cantik pun hahahahahanat

“Ade betul jugak katanya, mana pergi semuanya, takkan untuk sedap je..

Terdahulu, Pasangan kekasih yang ditah4n susulan k0ntr0versi persembahan komedi di Kuala Lumpur bulan lalu memohon dana awam (crowdfunding ) bagi membayar wang ikat jamin sebanyak RM40,000.

Peguam R Sivaraj berkata Siti Nuramira Abdullah, 26, dan Alexander Navin Vijayachandran, 38, terpaksa menggunakan kaedah itu susulan kekangan kewangan bagi membayar jumlah yang agak tinggi.

Sivaraj berkata setakat ini mereka hanya berjaya mengumpulkan RM3,000 yang dikumpulan hasil sumbangan peguam, NGO dan orang awam.

 

“Mereka ada simpanan dalam bank, tetapi mereka di penjara, jadi mereka tidak dapat akses kepada akaun masing-masing.

“Jiran mereka (yang menjadi penjamin) juga berkata tidak dapat buat apa-apa, mereka mahu keluarkan menggunakan kad kredit tapi mereka tidak tahu nombor pin,” katanya.

Setakat ini, kata peguam, mereka masih mencari platform yang sesuai bagi memudahkan memulangkan semula sumbangan penderma, selepas ke,s selesai.

Sumber : Malaysiakini

Wanita yang menghlna agama Islam ketika membuat persembahan di sebuah kelab komedi, di sini ditahan poIis.

Setiausaha Polis Malaysia (SUPM) PoIis Diraja Malaysia (PDRM), Datuk Noorsiah Mohd. Saaduddin mengesahkan perkara itu di sini hari ini.

Noorsiah dalam satu kenyataan memberitahu, suspek ditahan reman selama tiga hari bermula hari ini sehingga 12 Julai ini.

“Suspek kini ditahan di l0kap Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Brickfields dan siasatan masih diteruskan,” katanya ringkas.

Terdahulu, siasatan dimulakan PoIis Diraja Malaysia (PDRM) berhubung penularan video menunjukkan seorang wanita menghlna Islam ketika membuat persembahan di sebuah kelab komedi.

Siasatan berhubung k,es berkenaan dijalankan Unit Siasatan Jenayah Terkelas (USJT) Jabatan Siasatan Jenyah (JSJ) Bukit Aman.

Kertas slasatan itu dilakukan mengikut Seksyen 298A Kanvn Kesksaan iaitu atas alasan agama yang boleh menyebabkan suasana tldak harmoni, perpecahan atau permusvhan, bencl membencl atau niat atau memudaratkan pemeliharaan keadaan harmoni.

 

Selain itu, kertas siasatan juga dibuka mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 iaitu penggunaan tidak wajar kemudahan rangkaian atau perkhidmatan rangkaian.

Sebelum ini, tular video berdurasi 54 saat menunjukkan seorang wanita tampil berpakaian s0pan dalam satu majlis di sebuah kelab malam di TTDI.

Dalam video berkenaan, wanita itu mendkwa dirinya beragama Islam serta menghafal 15 juzuk aIQuran sebelum secara tiba-tiba dia menanggalkan baju kurung serta tudungnya hingga mendedahkan auratnya.

Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) sedang menyiasat video tular seorang wanita dipercayai menghlna kesucian Islam itu.

Komen Netizen:

“Sepatutnya klu berani buat aksi camtu, kira berani la tanggung semua sekali termasuklah bayo ikat jamin….ni apoooooo mintak duit plk kat org….mendelah”

“Aku nk tgk vip mna yg terang2 nk bg sumbangan tu”

“Orang Islam dilarang menyokong, membantu orang yang macam ni..dah terang dan terbukti dia menghina agama”

 

Sumber : Utusan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published.