Uncategorized

“Lawan Air Buah Ke?..,” K0ngsi Video Mend4d4 Dlm Kolam, Janna Nick Disamakan Dgn Akak “Buah”

Bila sebut pasal air buah, pasti ramai yang teringat akan isu akak “buah” yang tular dan hangat diperkatakan kebelakangan ini.

Dimana akak pelayan kedai yang dikatakan berm3sra dgn pelanggan2 lelaki di kedainya sehingga dikec4m ramai.

Perkongsian video terbaru aktress popular, Janna Nick turut dikaitkan dengan akak buah tersebut oleh netizen.

Menerusi perkongsian video menerusi media sosial menunjukkan transisi Janna yang sedang posing di tepi kolam bertukar dari siang ke malam.

Namun apa yang menjadi perhatian ramai adalah penampakkan bentuk b4dan Janna disebabkan baju mandinya itu sehinggakan disamakan gaya mend4da akak buah viral itu.

Menjengah ke ruangan komen, ramai yg meninggalkan komen2 nakal.

Namun, tidak diendahkan oleh pelakon tersebut.

PERNAH dikatakan gemuk dan memiliki paha besar , pelakon dan pengacara Janna Nick mengakui dia pernah terfikir untuk menjalani prosedur pembedahan bariatrik atau pintasan perut (potong usus).

Menurut Janna atau nama sebenarnya Nurul Janna Muner, 27, dia tersinggung dengan kutukan itu dan mahu membuktikan dirinya boleh mendapatkan kembali bentuk tubuh yang langsing.

“Hari ini aku sedih.. selama ini aku tidak pernah peduli orang cakap gemuk atau paha besar.

“Tetapi kali ini aku betul-betul terasa sampai terfikir nak potong perut. Aku akan buktikan aku boleh kurus,” jelasnya.

Janna berkongsi luahan hatinya itu menerusi rakaman video yang dimuat naik di laman Instagram pada Selasa.

Dalam video tersebut, penyanyi lagu Gatal ini dilihat memulakan sesi latihan di sebuah gimnasium.

Dalam pada itu Janna turut meninggalkan pesanan kepada pengikutnya supaya tidak melihat isu body shaming sebagai sesuatu bahan jenaka.

“Biarlah orang nak sakitkan hati aku, yang penting aku tak sakitkan hati orang.

“Aku harap orang yang tengok video ini berhenti body shaming orang lain.

“Jangan jatuhkan orang lain untuk kepentingan diri sendiri,” ujarnya.

Perkongsian Janna itu menerima pelbagai reaksi daripada pengikut.

Rata-ratanya meminta Janna untuk terus kuat dan tidak memikirkan kata-kata negatif dan kutukan berkenaan.

melihat ke ruangan komen, ada di antara netizen yang mengatakan paha janna nick besar mcm…

Pusat tahfiz impian Janna Nick bakal jadi kenyataan

Pelakon dan penyanyi popular, Janna Nick kini dalam perancangan untuk membina sebuah pusat tahfiz di di Kampung Bukit Kechil, Simpor, Kedah.

Janna berkata, pusat tahfiz yang diberi nama Kompleks Tahfiz & Anak Yatim Nurul Jannah itu menelan kos kira-kira RM6 juta.

“Semoga urusan pembinaan ini dipermudahkan. Saya dah lama pasang impian untuk memiliki rumah tahfiz dan anak yatim. Alhamdulillah tak sangka diberi peluang bersama dengan Ahli Jawatankuasa (AJK) Masjid Kampung Bukit Kechil, Simpor dan penduduk kampung untuk sama-sama bangunkan Kompleks Tahfiz & Anak Yatim Nurul Jannah.

“Saya memilih lokasi di Kampung Bukit Kechil kerana di sini tempat saya membesar selain atas kepercayaan penuh AJK masjid yang sememangnya ahli keluarga saya sendiri.

“Setakat sekarang kos yang sudah dikeluarkan berkat sumbangan orang ramai adalah RM400,000 meliputi pembelian tanah seluas kira-kira 8,000 meter persegi dan tambak tanah.

“Jumlah keseluruhan pembinaan pusat tahfiz dan anak yatim ini adalah RM6 juta. Sekarang ini kami baru ada RM500,000 dan jika cukup RM2 juta kami akan mulakan pembinaan,” katanya.

Menurut Janna, sebaik sasaran kutipan dicapai pusat tahfiz dan anak yatim itu dijangka siap dalam tempoh dua tahun.

“Sekolah tahfiz ini khusus untuk pelajar sekolah rendah dari darjah satu hingga enam.

Satu kelas mampu memuatkan 25 pelajar. Saya harap impian kecil ini mampu menjadi kenyataan. Walaupun kos untuk menyiapkan pusat tahfiz ini agak besar, tapi saya percaya dengan kuasa sedekah. Insyaa-Allah doakan semoga usaha kecil ini mendapat ganjaran di akhirat,” katanya.

JANNA NICK MEMBESAR DALAM BROKEN FAMILY

Melihatkan perwatakan Janna Nick, sememangnya ramai berpendapat pelakon dan pengacara itu seorang yang sangat ceria dan aktif.

Namun, ada kisah disebalik kehidupan Janna yang membesar dalam ‘broken family’. Baru-baru ini, seorang pengguna Twitter berkongsikan temu bual Janna yang menceritakan kisah hidupnya.

Menurut Janna, ibu bapanya bercerai ketika dia darjah tiga dan memillih untuk tinggal bersama neneknya kerana dia merasakan ia merupakan keputusan yang terbaik.

Kata Janna lagi, dia memaksa dirinya menjadi seseorang yang ekstrovert kerana mahu menghiburkan diri sendiri supaya tidak berasa sunyi.

“Saya banyak membesar dengan kawan-kawan. Kadang-kadang orang nampak sisi saya extrovert. Tapi sebenarnya saya terpaksa jadi extrovert sebab saya rasa saya kena hiburkan diri saya,” katanya.

Janna berkata lagi, sejak kecil lagi dia sudah membuat keputusan sendiri dan tidak mendapat bimbingan daripada siapa-siapa.

“Kalau saya balik pukul 4 pagi pun, mak saya tanya dekat mana je, mak saya akan biar je.

Tapi bukan sebab mak saya tak bertanggungjawab, tapi mak saya percaya dengan saya. Itu yang menjadikan saya hari ini,” katanya.

Sementara itu, Janna berkata selepas ibu bapanya bercerai dia tidak merasakan hari raya sesuatu yang menyeronokkan.

Sumber: HCL

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *