Uncategorized

Aku tumbuk muka dia dan cabar jaga anak lps cerai. aku yakin dgn muka hod0h dia tu takda siapa nk ambik kerja. Kuat2 aku bg talak supaya mak ayah dgr baru puas hati.

Punca kami bercerai sebab duit. Aku pukuI dan tumbvk muka bini aku sebab aku ingat dia boros tapi rupanya dia banyak habiskan duit pada anak aku.

Dia siap simpan resit – resit apa yang dia beli dan dia banyak jugak perabis untuk barang – barang sekolah anak.

Aku menyesal sebab dulu aku tak selidik betul – betul, aku tuduh melulu kat dia cakap dia boros.

Selepas aku pukuI dia, dia terus lari dari rumah dan buat report polis, dia mintak cerai kat aku dan aku pun terus jatuhkan taIak 1 dekat dia.

Aku cab4r dia suruh jaga anak perempuan berumur 5 tahun dan aku h1na dia sambil aku call mak aku.

Waktu call tu jugak aku cakap dekat bini aku “ko tu dah la bod0h, tak tau apa, kereta, motor tak tau bawak.

Muka pun hod0h, silap – silap tak ada orang nak ambik ko kerja dengan muka hod0h ko tu.

Ko kalau nak merempat, merempat sorang – sorang. Kalau aku tau ko merempat bawak anak aku, siap ko!”

Aku cakap kuat – kuat bagi mak aku dengar dalam hp. Mak ayah aku pun setuju aku ceraikan dia sebab diorang kata bini aku ni menyusahkn hidup.

Bini aku waktu tu menangis – nangis sambil kutip baju – baju dia dan baju anak masukkan dalam beg.

Sampai 8 bulan cerai, aku tak pernah jumpa anak aku cuma telefon je dan pihak mahkamah suruh bini aku khaskan beli satu nombor HP untuk senang aku hubungi anak aku dan yang aku tau no tu no anak aku.

Bekas bini aku pakai no lain agaknya. Raya pertama tahun lepas, kebetulan cukup – cukup setahun aku ceraikan bini aku dan aku terdetik nak jumpa anak aku dan bekas bini aku pun setuju nak bawak jumpa sebab anak aku cakap lepas raya ni mama dia nak bawak dia pergi jalan tempat yang jauh

Bila tiba hari yang kami nak jumpa, aku pinjam kereta adik aku sebab tak nak bekas bini aku nampak aku, biar aku yang nampak dia dulu.

Anak aku call aku cakap dah sampai. Bila aku tunggu tak nampak – nampak jugak anak aku.

Kemudian aku nampak anak aku keluar dari kereta bmw putih yang dah habis mekap memang cun habis kereta tu.

Aku tanya anak aku siapa yang hantar, terus anak aku cakap datang dengan mama la.

Aku pun terk3jut sebab bini yang aku h1na bod0h tak tau ape dulu sekarang dah boleh drive dan ade kereta sendiri.

Dan paling tak boleh percaya dia pakai kereta besar dari aku yang hanya pakai Viva dari mula – mula kahwin dengan dia dulu.

Bekas bini aku tak keluar dari kereta, bila dah nak balik dari jumpa anak aku, aku tunggu je dalam kereta lagi sebab nak tunggu bekas bini aku keluar.

Aku dah pakat dengan anak aku yang aku suruh mama dia keluar kereta sebab ye aku mengaku yang aku rindu sangat dekat bekas bini aku tu.

Masa dia keluar aku terk3jut tengok dressup dia yang bErkebaya pendek (sedondon dengan anak aku) berkasut heel dengan bercermin mata hitam.

Dan badan dia masih maintain kecik kurus macam dulu.

Aku tak percaya tu dia. Tak berkedip mata aku tengok dia..

Aku cakap dalam hati betul ke ni bini aku yang dulu yang aku h1na dia kulit hitam, hod0h, bod0h semua tu. Rupanya dah jadi founder product kecantikkan.

Sekarang cerah kuning langsat kulit dia serius comel dan cantik.

Tapi aku tetap rindukAn bini aku yang dulu, yang bErkulit hitam manis, yang dressup ala kadar hanya berkasut flat shoes dan brtudung bawal.

Sekarang dia betul – betul sahut cab4ran aku, aku tak percaya!

Aku dapat tangkap gambar dia dari jauh dan aku send kat adik aku dulu rapat dengan bekas bini aku.

Terus kecoh dalam whatsapp group family aku yang bekas bini aku dah tak macam dulu.

Keluarga aku pun sebelum ni sama – sama h1na dia dulu, sama je macam aku, dorang pun panggil bekas bini aku hitam, hod0h dan bod0h.

Aku menyesal dan sekarang family aku suruh aku rujuk balik kat bekas bini aku tapi aku yakin yang dia tak akan terima aku balik, pandang pun aku rasa dia tak nak.

Serius aku menyesal, aku tak fokus nak buat kerja, tido tak lena dan makan pun rasa tak selera sebab asyik tEringatkan bekas bini aku tu.

Kalau aku drive kereta mesti aku toleh dekat seat sebeIah tempat yang selalu bini aku duduk dulu.

Dia seorang yang periang, suka ketawa, aku rindu suara bila dia membebel dulu, dia banyak cakap kadang sampai aku tak terlayan cerita dia.

Dan dia paling suka kalau aku dukung dia. Dia siap cakap, dia saja – saja merajuk sebab nak aku dukung dan peIuk dia je.

Baju – baju dia, kasut dia, bantal busuk dia, ada je lagi kat rumah aku. Masih terbayang – bayang macam dia ade je dalam rumah.

Bila aku terpandang ke dapur selalu aku bayangkan macam ada je dia tengah kemas dapur dan tengah masak sebab dapur la tempat yang paling dia suka.

‘Anje abang rindu perkahwinan kita yang dulu. Abang minta maaf dengan apa yang abang dah buat dekat anje. Keluarga abang pun h1na anje, jadi must4hil la anje nak terima abang dan family abang balik kan..’

Hitam – hitam menantu ni, menantu yang ni la yang banyak tolong ke dapur tiap – tiap kali raya dulu.

Sampai dia tak hairan langsung kalau baju raya dia kotor sebab dia rajin ke dapur. Berbeza dengan menantu – menantu perempuan kesayangan mak pak aku yang lain.

Harap muka je lawa, semua pakat berIawan – Iawan nak bergaya tapi har4m langsung tak ke dapur.

Diorang masuk dapur cuma nak makan je. Lupa nak bagitau, rupanya lepas je cerai bini aku terus kerja CIMB BANK sebagai kerani akaun.

Dia dapat kerja tu atas bantuan kawan dia. Lepas raya aritu dia bawak anak aku ke jepun dengan team tempat kerja dia.

Hidup dia lagi bahagia dan mewah dari hidup aku. Mungkin ni kifarah untuk aku atas ape yang aku dan family aku buat pada dia.

 

Sumber: kisahkini

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published.