Uncategorized

Tak tahan dikec4m dek kerana vde0 yg tular, Baby Shima akhirnya bersuara ini kata beliau buat ramai terkejvt

Januari lalu usahawan sen.sasi, Datuk Seri Aliff Syukri pernah berjanji untuk mengurangkan k0ntroversi dan mencipta gi.mik mura.han demi menarik perh.atian warg.anet.

Ketika itu, Aliff, 36, berkata, dia juga mahu memperlahankan rentak di media s0sial supaya kehadirannya dilihat lebih ma.tang dan dikenali sebagai usahawan berjaya dan bukannya k0ntroversi.

Tapi nampaknya, hasrat itu umpama janji kosong apabila Aliff sekali lagi menjadi sasaran neti.zen selepas memuat naik te.aser lagu terbaharunya berjudul Ba.by Sayang di laman s0sial miliknya pada Rabu.

Kali ini, penyanyi Ba.by Shima yang berd.uet dengannya turut menerima k0men ped.as apabila ak.si tarian yang disifatkan mengh.airahkan cukup mem.alukan.

Ba.by Shima turut menerima pelbagai keca.man dengan ak.si kurang s0pannya.

Apatah lagi pakaian dikenakan Shima turut menc0lok mata apabila tampil berseluar pendek hitam dengan sarung ka.ki paras pa.ha sambil mengg0yangkan pun.ggung ketika menari.

Ak.si yang disifatkan mema.lukan itu seolah-olah sengaja ingin menj.entik masyarakat demi meraih sece.bis perha.tian.

Menerima lebih dari 6,000 k0men, rata-rata neti.zen tidak suka dengan ak.si yang dipamerkan selain turut memberi kata-kata nasi.hat supaya mereka berdua lebih peka dengan sensi.tiviti aga.ma dan budaya.

“Jangan peli.k-peli.klah Datuk Aliff. Ingat awak itu ada anak yang sedang membesar. Fikir-fikirlah perasaan anak dan isteri. Awak sesuai jadi usa.hawan je.

“Ba.by Shima dulu okey je. Sekarang kenapa jadi macam ini?” k0men neti.zen.

Ada juga neti.zen yang mela.hirkan rasa pe.lik dengan kemunculan Shima kerana sebelum ini kedua-duanya dikatakan berm.asam muka.

Bukan itu sahaja, neti.zen turut mengaitkan nama isteri kepada Aliff iaitu Datin Seri Shahida yang dianggap seolah-olah setuju dengan ak.si ged.ik suaminya itu menari dengan wanita lain.

Malah dalam masa sama, ibu kepada Aliff iaitu usahawan Rozita Ibrahim juga disebut-sebut kerana sebelum ini wanita itu sudah banyak kali menasi.hatkan anaknya untuk berubah.

Antara k0men neti.zen yang ditinggalkan di TikT0k Aliff.

Ramai turut mem.etik nama Rozita di dalam ruangan k0men meminta wanita itu mena.sihati anaknya.

Dalam pembikinan lagu kali ini, beberapa pempengaruh media s0sial dijemput dalam muzik vide0 dan antaranya ialah Ratu Farah yang juga menerima keca.man dek kerana terlalu asyik berg.elek.

Ini Kata-kata Ba.by Shima Selepas Ramai YangKritik Beliau.

Penyanyi Ba.by Shima mengakui dia tidak mampu  mengawal segala krit.ikan neti.zen yang diterimanya di media s0sial, termasuk dilabel sebagai pelak0n luc.ah.

Terbaharu, Shima atau nama sebenarnya, Nor Ashima Ramli, 29, sekali lagi menjadi perha.tian selepas membuat kemunculan menerusi sin.gle usa.hawan, Datuk Seri Aliff Syukri.

Sin.gle berkenaan yang berjudul Ba.by Sayang itu bakal dilancarkan 17 Ogos depan, sebagaimana yang dikongsikan Aliff menerusi hantarannya di Insta.gram.

“K0men neti.zen ni saya tak ambil kisah. Saya tak boleh nak c0ntrol orang nak cakap apa. Kalau mereka dak.wa saya sebegitu (pelak0n luc.ah), rasanya mungkin mereka yang banyak menonton vide0-vide0 yang tak sepatutnya dah gemar berim.aginasi.

“Mesti yang men.gata tu biasa tengok benda-benda sedemikian sebelum ni! Sebab g0yang tu biasa sahaja. Mungkin mereka dah biasa tengok kut. Saya tak tahu pula g0yang luc.ah tu macam mana,” katanya.

Terdahulu, menerusi klip pendek tersebut, Aliff bertanya samada peminat sedia menantikan lagu terkininya.

“Artis n0 1 nak menyanyi vc plz beri laluan. Ada yg tak sabar tak dengar suara penyanyi no 1 malaysia ni?? K0nsep vedi0 clip kp0p dan akan kala.hkan bla.ckpink dan BTS nantikan,” tulisnya pada ruangan kap.syen.

Bagaimanapun, ruang k0men dise.kat untuk hantaran tersebut dan ia sudah menerima lebih 23,000 t0ntonan di Insta.gram.

Ibu kepada usahawan ko.ntr.ov.ersi, Datuk Seri Aliff Syukri iaitu Rozita Ibrahim tam.pil memberikan te.gu.ran selepas anak lelakinya itu yang memuat naik sedutan klip video lagu terbaharunya bersama penyanyi sensasi, Baby Shima.

Bakal Kal.ah.kan Blackpink & BTS

Menerusi video yang dimuatnaik di Instagram, Aliff Syukri yang berpendapat kon.sep MV lagu terbaharunya itu bakal mengal.ahkan kumpulan Korea Selatan terkenal, BTS dan Blackpink.

“Artis no.1 nak menyanyi please beri laluan. Ada yang tak sabar nak dengar suara penyanyi no.1 Malaysia ni??

Konsep video klip kpop dan akan kalah.kan Blackpink dan BTS. Nantikan…”-Tulis Aliff Syukri

Ibu Beri Teguran

Walaubagaimanapun, hantaran yang dimuatnaik oleh Aliff Syukri telah mendapat teguran oleh ibunya, Rozita Ibrahim yang meminta anak lelakinya itu untuk tidak mengundang bala disebabkan aksi gelek yang mencolok mata itu.

“Wallahi ben.ci…Sudah jangan mengun.dang bala. Satu-satu Kri jemput. Yakinlah Kri niaga ni tak perlu artis akan berjaya. Tak payah jo.get laga punggung pun da.pat rezeki.”-Tegur Bonda Rozita

Datuk Aliff Syukri kini telah menutup ruangan komen hantaran itu selepas mendapat kecaman yang teruk oleh netizen terhadap aksi gelek Baby Shima dalam MV terbaharunya yang akan dirilis kelak.

” Cukuplah kemung-karan yang berlaku di depan mata. Jangan tambah lagi,”

Itu kata-kata pendakwah bebas dan Pencetus Ummah (PU), Syed Mohd Bakri Syed Ishak yang memberi teguran kepada usahawan sensasi, Datuk Seri AIiff Syukri.

Kata PU Syed, beliau juga berharap supaya AIiff Syukri membatalkan hasrat melancarkan muzik vdeo lagu dang-dut terbaharu yang disifatkan keterIaIuan.

Bayangkan anak isteri kamu melihat wahai AIiff Syukri

Katanya, lagu tersebut tidak saIah andai menyeIitkan unsur positif, namun paparan muzik vdeo (MV) yang dikongsi lebih kepada menonjolkan aksi menari bersama seorang artis wanita yang turut meninggalkan impak kepada keluarganya.

” Sekali lagi AIiff Syukri buat k0ntro-versi dengan merakamkan album atau lagu dang-dut terbaharu.

” Saya tak pasti sama ada sedar atau tak perbuatan merakamkan lagu dang-dut kalau berunsur keagamaan atau bagi nasihat tak jadi msaIah.

” Tapi jemput artis yang go-yang gerudi dan macam-macam. Saya tak kenal siapa artis tersebut.

” Cuma saya harap pihak AIiff Syukri tidak menerbitkan lagu ini dan tidak didedahkan kepada masyarakat. Ini bukan sesuatu yang sihat.

” Bayangkan anak kamu melihat wahai AIiff Syukri, isteri kamu yang menutup au-rat itu melihat, anak perempuan kamu, anak lelaki kamu dan ibu kamu melihat perbuatan kamu sekarang.

” Apa yang kamu mahu dedahkan kepada masyarakat,” katanya menerusi perkongsian vdeo di Instagram.

Kenyangkah kamu dengan kec4man orang?

Tambah PU Syed lagi, usahawan terbabit seolah-olah sengaja mahu mencetvskan sesuatu perkara yang mendatangkan kemung-karan supaya terus diperkatakan orang.

” Cukup kenyangkah kamu dengan kec4man orang?

” Sering kali kamu keluarkan k0ntro-versi sampai terpaksa orang lain pula bagi nasihat.

” Adakah kamu nak (suka) macam itu? Adakah kehidupan kamu untuk menyenangkan perut hati kamu semata-mata?

” Tidakkah kamu suka menggembirakan agama Allah SWT..” luah pendakwah bebas yang sememangnya terkenal dengan kelantangan dalam memberi teguran.

Adakah kamu bangga dengan pangkat Datuk Sri?

Pada masa sama, PU Syed turut berharap individu berpangkat sepertinya dapat membuat pertimbangan dengan wajar sebelum melakukan perbuatan dilarang agama.

” Adakah kamu bangga dengan pangkat Datuk Sri? Datuk atau Tun sekali pun kami ada (tegur) untuk mencegah kemung-karan.

 

” Kamu ada nama dan pangkat, tolonglah berfikir sebelum melakukan perbuatan mung-kar. Fikir halal har4m, fikir pahala dan do-sa dan fikir ma-ti kita.

” Saat kema-tian kita bagaimana. Adakah kamu bersedia untuk menanggung segala do-sa penonton yang menonton vdeo dang-dut meng4rut kamu ini?

” Fikirkan bersama wahai AIiff Syukri. Datuk Sri minta maaf saya tak sebut pangkat.

” Yang penting nama kamu AIiff Syukri, yang penting kamu takut kepada Allah SWT lebih daripada kamu takut kehilangan harta sendiri,” katanya.

Terdahulu, teguran PU Syed berpunca daripada perkongsian vdeo promosi di Instagram mengenai pelancaran lagu dang-dut berjudul Baby Sayang berserta tarikh tayangan MV tersebut.

Klip promosi tersebut memperlihatkan teman duet, Baby Shima menari sambil mereka menyanyikan dendangan yang bakal dilancarkan pada 17 Ogos ini.

Sebelum ini pendakwah terbabit sering memberi ‘takzirah’ kepada AIiff yang menjadi antara personaliti popular yang tidak putus mencetuskan kisah sensasi.

Terdahulu, sekitar awal tahun ini bapa kepada lima cahayamata itu pernah menyatakan mahu mengurangkan k0ntro-versi bagi mengelakkan anak-anak mendapat malu.

Sumber:k0smo/murai

Sumber : m star / mh

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *