Uncategorized

Aliff Syukri Mengaku Sakit Ment4l, Tapi Kant0i Dengan Netizen. Sekali Datin Shahida Balas Terus Terkejut

PETALING JAYA – Selepas suaminya mendakwa mengalami sakit mental tetapi ‘kantoi’ apabila pendedahan dilakukan hanya sandiwara semata-mata, isteri kepada usahawan sensasi, Datuk Seri Aliff Syukri iaitu Datin Nur Shahida berlapang dada dengan dugaan dikurniakan pasangan hidup sebegitu.

Shahida atau nama sebenarnya, Nur Shahida Mohd. Rashid menerusi satu balasan komen dalam Instagram memaklumkan, Allah lebih mengetahui segala-galanya.

“Betul, Allah uji dengan suami. Tidak mengapa, Dia lebih mengetahui. Ujian orang berbeza-beza kan.


“Dunia ini tempat kita berehat,” demikian coret Nur Shahida, 37, menjawab kenyataan ditinggalkan seorang netizen dalam satu hantaran Instagram.

Terdahulu, Aliff, 35, bertindak mengucapkan selamat tinggal kepada berjuta-juta pengikutnya dalam media sosial.

Sejak beberapa hari lalu, dia kembali mengundang cacian selepas berkongsi sebuah video sedang bergelek dan menari sakan bersama penyanyi dangdut, Baby Shima.

Difahamkan, Aliff berhasrat untuk melancarkan sebuah video muzik single terbaharunya bersama penyanyi itu namun seperti kebiasaan, apa yang dilakukannya mengundang teguran ramai termasuk penceramah bebas, PU Syed dan ibunya sendiri.

Terus menjadi tumpuan apabila lelaki yang popular dengan tagline ‘terlajak laris’ itu berkongsi gambar menunjukkan pil yang kononnya dia ingin mati dengan tenang dan beriman.

Sungguhpun begitu, seorang pengguna Twitter mendakwa foto yang dimuat naik Aliff itu merupakan gambar lama miliknya yang pernah dikongsi kepada umum dua tahun lalu.

“Itu ke gambar pil yang Aliff Syukri upload (muat naik)? Kalau betul, aku boleh pastikan yang dia tengah bodohkan satu Malaysia. Itu gambar ubat-ubat yang aku muat naik tahun 2020,” ciap pengguna Twitter itu.

Terdahulu, Aliff, 35, bertindak mengucapkan selamat tinggal kepada berjuta-juta pengikutnya dalam media sosial.

Sejak beberapa hari lalu, dia kembali mengundang cacian selepas berkongsi sebuah video sedang bergelek dan menari sakan bersama penyanyi dangdut, Baby Shima.

Difahamkan, Aliff berhasrat untuk melancarkan sebuah video muzik single terbaharunya bersama penyanyi itu namun seperti kebiasaan, apa yang dilakukannya mengundang teguran ramai termasuk penceramah bebas, PU Syed dan ibunya sendiri.

Terdahulu Usahawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri tampil membuat permohonan maaf kepada semua orang terutama ahli keluarganya yang terpaksa menanggung malu kerana perbuatannya itu.

Menerusi video yang dimuat naik di laman Instagram miliknya, Aliff dilihat menangis teresak-esak sambil memohon kemaafan atas kekhilafan yang telah dilakukannya sepanjang aktif di media sosial.

Aliff berkata, dengan teguran yang diberikan oleh ibunya, Rozita Ibrahim baru-baru ini yang mendoakannya menutup media sosial membuatkan dirinya mengambil keputusan untuk mengundur diri.

“Kepada semua, saya nak mohon kemaafan dan kekhilafan selama saya berada di media sosial ini. Saya minta maaf banyak-banyak dari hujung rambut sampai hujung kaki terutama mak dan isteri saya. Saya minta maaf banyak-banyak. Saya undur diri.”ujarnya.

Aliff berkata, dia nekad untuk meninggalkan dunia media sosial demi ibu tercinta, isteri dan anak-anak. Namun, sekiranya orang ramai bertemu dengannya di luar, jangan segan silu untuk menegurnya.

Tambahnya lagi, dugaan pada kali ini adalah lebih berat jika hendak dibandingkan dengan sebelum ini. Dalam pada itu, usahawan berusia 35 tahun tersebut turut mendoakan orang ramai berbahagia dan tenang dengan apa yang mereka lakukan.

“Demi mak saya, bini saya, anak-anak saya, saya tak nak main media sosial dah. Saya minta maaf banyak-banyak. Terima kasih atas sokongan semua kepada saya. Sesungguhnya ini dugaan paling berat buat saya. Doakan yang terbaik buat perniagaan saya.”ujarnya lagi.’

Pada masa sama, Aliff mengakui laman Instagram adalah permainan yang terindah buat dirinya lebih-lebih lagi hendak mendapatkan ramai kawan-kawan seperti pengikutnya.

“Selamat tinggal Instagram. Awak adalah permainan yang terindah buat saya. Bukan senang saya nak berpisah dengan awak dan nak ada kawan banyak seperti ini. Saya akan rindu momen dan memiliki 4.3 juta kawan dan semua media sosial saya termasuk Facebook dan TikTok yang berjuta-juta.

“Saya hanyalah insan kerdil yang banyak dosa. Saya sebenarnya ada sakit mental dan dah tak tahan. Dari kosong sampai ke tahap ini, saya redha dan ikhlaskan demi kebaikan semua. Doakan yang terbaik buat saya.”tulisnya di ruangan kapsyen.

Ini yang terjadi kepada akaun media sosial Aliff Syukri

Tidak lama selepas Aliff Syukri memuat naik video permohonan maaf dia, didapati segala gambar dan video di dalam akaun instagram telah dipadam.

Yang tinggal cuma gambar tentang produk beliau sahaja. Gambar profile turut dipadam.

 

 

Kredit: kosmo

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published.