Uncategorized

‘Kuatlah Syg..’ NursuziIa Mrung, Sering Mnangis Rindukan Arwh lbu, Ayah Serta Adik2.

KOTA TINGGI – Anak sulung kepada pasangan suami isteri yang m.aut dalam nhas di Kampung Semanggar Dalam di sini pada minggu lalu menga­lami kemur.ungan dan sering menang1s mengenangkan arwh ibu bapa serta adik-adiknya.

Kejadian pada 30 Ogos lalu itu mera.gut nywa Siti Jamaliah Mohd. Yatim, 27, suaminya, Mohamad Suti Yahaya, 39, serta dua anak mereka, Nur Firman Hadi, 5, dan Nurfatihah Jannah, sembilan bulan.

Anak pasangan itu, Nursuzila Abdul Rahman, 8, tidak mengikuti ibu bapa serta adik-adiknya semasa kejadian.

Menurut neneknya, Rosni Sintingan, 53, berkata, Nursuzila yang kini bergelar yatlm piatu masih bersdih dengan kejadian yang mera.gut nywa empat ahli keluarganya.

“Dia terkjut apabila mendapat tahu ahli keluarganya ‘pergi’­ dan sdih sewaktu melihat jnazah ibu, ayah tiri dan dua adiknya sehingga tidak sanggup untuk ke tanah perkburan.

Dia juga kerap menan.gis dan banyak mendiamkan diri,” katanya ketika ditemui semalam.

Rosni memberitahu, dia menjaga kanak-kanak perem­puan itu sejak berusia lima bulan dan kini bersekolah di tahun dua Sekolah Kebangsaan (SK) Felda Pasir Raja.

“Ayah kandungnya juga mninggaI dunia. Kini ibunya pula ‘pergi’ dan kejadian itu memang benar-benar membuatkan Nursuzila trau.ma. Kami sekeluarga akan berusaha menjaganya dengan sebaik mungkin. Kami mendoakan agar dia tabah de­ngan ujian Allah SWT,” kata wanita itu.

Dalam kejadian pada jam 1.20 tengah hari itu, motosikal yang dinaiki empat beranak tersebut bertmbung dengan sebuah treler dari arah bertnta­ngan menyebabkan mereka mninggaI dunia di tempat kejadian.

Al fatihah

Sumber: kosmo

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published.