Uncategorized

“Saya nak sgt jumpa ustazah ni…. “Selalu menegur perbuatannya di media sosial,.tk sangka Ustazah Asmah datang bersemuka. Ini Reaksi Ifa Raziah.

Baru-baru ini perkongsian penyanyi sensasi, Ifa Raziah menjadi perhatian ramai apabila meluahkan rasa sebak dan terharu berpeluang untuk bertemu dengan pendakwah terkenal Ustazah Asma’ Harun.

Menerusi video dikongsikan, Ifa terkejut dan menangis apabila menerima kunjungan daripada Ustazah Asma di sebuah bilik.

Menurut Ifa, dia sudah lama menyimpan hasrat untuk bertemu dengan pendakwah itu dan tidak sangka rezekinya dapat bertemu di satu majlis baru-baru ini.

Kata Ifa lagi, dia tiada masalah jika ada yang mahu menegurnya lebih-lebih lagi untuk kebaikan.

“Saya nak sangat jumpa ustazah depan-depan, tapi tak ada sesiapa pun yang nak bawa saya.

Selepas itu saya terfikir, eh ada Anugerah Nona Superwoman, masa ini lah peluang saya untuk berjumpa dengan ustazah.

“Saya juga pernah minta untuk buat photoshoot bersama ustazah semata-mata tak sabar nak jumpa.

Sebenarnya siapa tegur saya okay je sebenarnya, itu adalah kebaikan sebab kita nak masuk syurga kan?

Kalau betul salah, saya minta maaf,” katanya.

Perkongsian Ifa itu mendapat pelbagai reaksi daripada netizen yang turut sebak melihat pertemuan penyanyi itu serta Ustazah Asma serta mendoakan yang baik-baik sahaja.

Video

 

Terdahulu Ustazah Asma kerap beri teguran kepada Ifa Raziah. Menerusi hantaran di Facebook, Ustazah Asma’, peluang untuk menunaikan haji atau umrah itu memang direzekikan kepada mereka yang terpilih, namun kayu ukur yang lebih penting ialah apa perubahan yang berlaku pada diri kita selepas pulang daripada haji atau umrah? Adakah akhlak dan ibadah kita lebih baik, sama sahaja atau semakin buruk? Allahuakbar.

Ujarnya lagi, jangan salah faham jika ada individu yang hendak menegur kita kerana dia bukan hendak membuat kerja Allah SWT, namun sedaya upaya melaksanakan kerja yang Allah SWT perintahkan sebagai seorang saudara se-Islam.

Menutup aurat bukan ertinya berlagak suci, juga yang berhujah dengan ayat ‘kita tidak tahu bagaimana pengakhiran hidup masing-masing, jangan disebut aib orang secara terbuka dan lain-lain.

Semua ayat itu hanya hujah akal untuk halalkan dosa secara terbuka.

Sumber : Ustazah Asma’ Harun, rotikaya, ohbulan

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *