Uncategorized

“Memang sebagai ayah kita nak jumpa, tapi.” Ac Mizal Beritahu Kenapa Dia Sudah Lama Tidak Jumpa Anak Dari Bekas Isteri Pertama

Penyanyi, pelakon dan pengacara Datuk AC Mizal mendedahkan yang dia tidak lagi pernah menghubungi atau berkomunikasi dengan anak-anak hasil perkahwinan dengan bekas isteri pertamanya, iaitu Muhammad Shafiq Iman dan Muhammad Shabil Iman.

Menurut AC, sebagai seorang ayah, ada rasa dalam hati ingin bertemu dengan kedua zuriatnya itu. Namun, atas kekangan keadaan, hal tersebut tidak dapat direalisasikan.

“Saya tidak ada komunikasi dengan mereka. Memang tidak ada. Semuanya dah besar. Saya pun lupa bila kali terakhir saya berjumpa dengan mereka.

“Memang sebagai ayah kita nak jumpa. Tapi kita tahu banyak kekangan yang ada yang tidak boleh diceritakan.

Bagi saya, I’m happy. That’s why phone number saya tak bertukar,” katanya kepada Gempak ketika ditemui pada majlis Suke Go bersama Gokingkong di ibu pejabat Suke TV di ibu kota baru-baru ini.

AC mengulas mengenai situasi bersama anak-anak dan bekas isteri, Shafnie Zainuddin selepas isu pembelian kereta jenis Mercedes-Benz sempena hari jadi anaknya bersama Datin Emylia Rosnaida, Muhammad Reeve Damien yang ke-18 tular beberapa bulan lalu.

Menurut cakap-cakap nakal netizen, AC dilihat memanjakan anak bersama Emylia berbanding anak-anak dengan bekas isteri.

Anak bujang genap 18 tahun, AC Mizal hadiahkan Mercedes - Kosmo Digital

Melanjutkan bicara, AC berkata, pembelian kereta buat Damien dilakukan oleh Emylia yang juga Pengerusi Suke TV. Kata AC, pembelian tersebut tidak ada kena mengena dengan dirinya.

“Ceritanya, isteri saya juga pengasas Suke TV. Dia yang belikan untuk anak dia… saya nak cakap apa. Duit dia. Sebab tu kalau orang cakap, saya tak terasa. Lantak koranglah nak cakap apa, yang beli mak dia,” ujar AC sambil tertawa.

Bercakap mengenai kolaborasi dengan Gokingkong AC berkata: ​​“Suke Go akan meningkatkan kefahaman pasukan kami mengenai pengguna, dan ini akan membantu menyesuaikan perkhidmatan kami mengikut keperluan dan minat mereka.

Dengan Suke Go, kedua-dua pihak Suke Shop dan Gokingkong akan dapat memanfaatkan kekuatan, pengetahuan, sumber dan kepakaran masing-masing untuk memperkasakan lagi perkhidmatan kami.

“Suke Shop berharap kerjasama dengan Gokingkong ini dapat meluaskan lagi kehadiran kami dalam industri e-dagang tempatan,” katanya.

“Semakin Cantik..” – Ini Keadaan Terkini Shafnie, Bekas Isteri Dato Ac Mizal

Lama dah tak dengar kisah bekas isteri Dato AC Mizal ni. Dengar cerita sekarang dah buka perniagaan produk kecantikan. Bagus la, berdikari sendiri lagi mudah. Ikuti kisahnya dulu seperti yang disiarkan oleh akhbar

Kepada mereka yang merupakan pengikut setia pengacara terkenal dan bekas ahli kumpulan hip hop 4U2C, Dato AC Mizal pastinya akan mengingati kisah rumahtangganya bersama seorang wanita bernama Shafnie Zainuddin.

Melalui perkahwinan pertamanya itu, mereka dikurniakan dua orang anak lelaki yang bernama Muhammad Shafiq Iman dan Muhammad Shabil Iman.

Selepas mereka berpisah, jarang sekali dapat mendengar khabar berita tentang anak-anak pasangan ini.

Sekarang, kedua-duanya bahaia dengan kehidupan masing-masing. Shafnie yang mendapat hak penjagaan Syafiq dan Shabil masih tidak berubah, tetap ayu dan jelita orangnya.

Sementara itu, anak-anak terunanya pula sudah menjadi lelaki dewasa yang juga sudah mempunyai rencana hidup masing-masing.

Shafiq Iman yang merupakan anak sulung dikurniakan wajah seperti orang Cina dan tinggi lampai persis sungguh dengan wajah ayahnya itu. Melihat wajah dan penampilan mereka, ibunya kelihatan seperti kakak kerana wajah muda yang tidak dimakan usia.

Melalui satu perkongsian di Instagram , Shafnie telah berkongsi beberapa keping gambarnya bersama dua orang anaknya itu dari kecil sehinggalah kini. Gambar berkenaan yang membawa seribu satu kenangan apabila dapatmelihat keduanya membesar menjadi anak teruna yang sempurna.

Sungguh kacak mereka berdua bila dah makin besar ni!

Kedua-duanya sudah besar panjang dan menjadi anak muda yang tampan baik Shafiq mahupun Syabil kedua-duanya memiliki wajah ‘chinesse look’ terutama sekali pada bahagian mata yang saling tak tumpah dengan wajah ayah mereka.

Apapun semoga Shafnie dan anak-anaknya ini sentiasa gembira dan bahagia selalu.

Bukan Amylia Puncanya! Dato Ac Mizal Buka Cerita Selepas Pencer4ian Dengan Bek4s Isteri

Kelakar dan lantang bersuara! itulah Datuk AC Mizal yang dikenali ramai. Sudah menjadi adat rumahtangga, disetiap perkahwinan sudah pasti akan ada ujian yang mendatang. Begitu juga dengan pelakon dan pengacara popular ini.

Datuk AC Mizal pernah mengimbas kenangan pahit yang dilalui oleh isteri kesayangannya Datin Emylia Rosnaida selepas mendirikan rumah tangga.

 

Menurut AC, ramai yang menganggap Emylia adalah punca pencer4iannya dengan bek4s isteri.

Disebabkan tangg4pan itu jugalah Emylia menerima pelbagai kecam4n termasuklah insiden dilud4h sewaktu membeli barangan keperluan.

“Orang c4ci dia macam-macam, saya ingat lagi dia cerita dia pergi pusat membeli-belah untuk beli barang kemudian orang lud4h.

“Saya akan ingat insid3n itu sampai bila-bila, orang lud4h dia sebab saya. Saya kahwin dengan dia selepas setahun saya bercer4i dan orang menganggap seperti dialah penyebabnya.

“Tapi sebenarnya tidak, selepas saya bercer4i selama setahun kemudian barulah saya bersama dengan dia.

“Ada sampai satu tahap dia balik rumah saya tengok dia men4ngis. Saya tanya kenapa namun dia tidak mahu cerita

“Sampailah selepas seminggu dia beritahu tidak mahu pergi membeli barang. Saya tanya lagi dan kemudian barulah dia cerita apa yang men1mpa.

Kehidupan anak-anak selepas berpisah

Umum ketahui sebelum perkahwinan Dato Ac Mizal dengan Amylia, pelakon dan pengacara terkenal itu telah mendirikan rumahtangga dengan seorang wanita bernama Shafnie Zainuddin dan dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu

Muhammad Shafiq Iman dan Muhammad Shabil Iman.

Setelah perpisah4n mereka, jarang sekali dapat mendengar khabar berita mengenai anak-anak kepada pasangan ini. Kini kedua-duanya bahagia dengan kehidupan masing-masing. Shafnie yang mendapat hak penjagaan Shafiq dan Shabil masih tidak berubah, tetap ayu dan jelita orangnya.

Manakala anak-anak terunanya juga sudah menjadi lelaki dewasa yang sudah punya rencana hidup masing-masing.

Tinggi lampai dan wajah seperti c1na, si sulung Shafiq jelas betul kesamaan wajahnya dengan ayahnya itu.

Melihat wajah dan penampilan mereka, buat ibunya kelihatan seperti kakak kerana wajah muda yang tidak dimakan usia.

 

 

Sudah besar panjang dan menjadi anak muda yang kacak kedua-duanya.

Baik Shafiq mahupun Shabil kedua-duanya terserlah wajah chinese look mereka lagi-lagi bahagian matanya.

Copy paste wajah ayahnya betul. Apa pun, semoga Shafnie dan anak-anaknya ini sentiasa gembira dan bahagia selalu.

AC Mizal dan Shafnie berkahwin pada 24 Jun 1995 dan bercera4i pada 17 Oktober 2001.

Sumber : GEMPAK/awatsheikh 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *