Uncategorized

LEI4KI INI TERP4KSA TEBAIKAN MUKA MINTA TOI0NG 0RANG BAY4RKAN MKANAN. BERI4PAR KERANA TIADA DU1T

Se0rang lelaki berkongsikan hantaran di fb beliau mengenai se0rang pemuda telah mencuri perhat1an warga netiz3n. Perkongsian dari pengguna,

yang dikenali sebagai Zarul Zabidi itu adalah mengenai se0rang pemudia m1skin yang bekerja sebagai kelind4n lori dan hanya makan gaji hari.

Menurut perkongsian tersebut, pemuda kel1ndan lori itu yang sudah tidak dapat menah4n lap4r, tapi dia ti4da wang. Lantas, dia telah meminta Zarul untuk membay4rkan makanan untuknya.

“Abang saya Iapar…”
K3sian dan bersimpati melihat nasib kel1ndan itu, Zarul pun terus bersetuju memb4yarkan makanan untuknya, dan meminta agar ambil apa sahaja yang dia ingin makan di kedai itu.

“Abang, saya lapar. Saya ti4da duit, abang bay4rkan boleh…”

Namun, apa yang menyentuh h4ti adalah kel1ndan lori itu hanya mengambil dua kuih seri muka dan sebungkus air milo dan memberitahu cukup baginya makan satu di waktu pagi dan satu lagi di waktu petang.

Zarul berkata, Kel1ndan lori itu sebenarnya tidak mahu mengambil banyak makanan kerana dia berasa m4lu meminta-minta, namun dalam keadaan mend3sak terp4ksa juga dia men3balkan muka.

Saya tanya kenapa tak ambil nasi lauk lauk or roti canai?

Kuih seri muka ni kan bawah die dah ada pulut nasi, cukup la bang 1 pagi 1 petang nanti sy makan.
Saya segan bang ini pertama kali dalam hidup sy meminta orang

Lebih mulia adik jujur meminta dari adik meny4mun or mer0mpak , adik kerja apa?

Saya Kerja Kel1ndan Lori gaji ikut trip ade trip ade gaji bang.

“Saya segan bang, pertama kali dalam h1dup minta dengan 0rang…”

“ Ya allah ya tuhan ku kau limpah kan lah rezeki ku seperti air zam-zam! Supaya aku dapat memb4ntu lebih ramai lagi orang yang tidak bernasib baik seperti adik ini!

Hantaran perkongsian lelaki ini di fb telah mendapat lebih 11,000 ribu reaction, dan lebih 4,500 perkongsian. Rata-rata net1zen melah1rkan rasa s3dih mereka dengan keadaan pemuda berkenaan dan mereka juga,

tidak ketinggalan memuji tind4kan mulia lelaki ini.Berl4par Kerana Tiada Wang, Lelaki Ini Terpaksa Tebalkan Muka Minta Tolong Orang Bayarkan Makanan.

Net1zen turut mendoakan agar mereka berdua dipermudahkan segala urusan dan dimurahkan rezeki.

Semoga kisah ini boleh dijadikan salah satu contoh inspirasi buat kita semua agar bersikap pemurah dan prih4tin terhadap orang disekeliling kita.

Sumber: Zarul Zabidi via Isu Semasa

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *