Uncategorized

Ramai yang tak tahu rupanya Datin Alyah pernah nak sertai Gegar Vaganza, tapi sebab ni yang buat kan dia tak jadi masuk

“Saya pernah nak sertai Gegar Vaganza (GV) tau tapi tak diterima.” Demikian pengakuan penyanyi Datin Alyah atau nama sebenarnya, Noor Hasliah Abu Hasan apabila ditanya sama ada pernah terlintas di fikiran untuk menyertai program realiti nombor satu negara, GV.

Isteri kepada ketua juri program realiti berkenaan, Datuk Ramli MS itu memaklumkan, kalau bukan kerana suaminya bertugas di meja juri, mungkin sudah lama dia bertanding.

“Sebab (betul) suami saya ada di sana (GV). Saya tak naklah ada personal conflict (konflik peribadi).

“Takut terkeluar awal pun kena (hentam), kalau duduk menang pun kena dan pergi final pun kena.

Jadi, serba salahlah. Jadi, takpayahlah (bertanding),” katanya kepada Kosmo! Online.

Bakal muncul dengan muzik video single terbaharu berjudul Cinta Sahabiyah, Alyah, 41, menambah, sebelum semua itu berlaku, lebih baik dia menghindari daripada terlibat sebagai peserta GV.

“Serba-serbi akan dihentam. Saya dah tahu dah benda itu. Tidak mengapalah, tolonglah sokong Cinta Sahabiyah ini (ketawa),” ujarnya.

Sekadar info, Ramli MS telah menjalankan tugasnya sebagai juri tetap GV sejak musim perdana program realiti tersebut sehingga musim terbaharu yang sedang rancak berlangsung.

Sudah menjadi rutin tahunan hidupnya, Alyah tampil luah sesuatu mengenai hidupnya bersama Tok Ram.

Siapa tak kenal dengan wanita ini. Penyanyi Datin Alyah sudah terbiasa dengan rutin kesibukan suaminya, maestro muzik Datuk Ramli MS yang akan terbatas ruang waktunya setiap kali tiba musim Gegar Vaganza (GV).

Jelas Alyah, program realiti hiburan tahunan itu sudah menjadi sebahagian rutin dalam kehidupan rumah tangganya bersama Ramli.

Malah, Alyah turut menyokong rakan seperjuangan yang turut sama bertanding dalam program itu.

“Jujurnya tiap kali tiba ‘musim’ GV, memang rutin seharian kami jadi agak berbeza. Jarang dapat makan luar sama-sama. Iyelah, kata orang ia acara tahunan.

Jadi jadual Tok Ram agak padat sebab bermula Selasa, dia akan sibuk untuk persiapan konsert minggu seterusnya.

Luahnya lagi “Saya sedia maklum dengan situasi itu. Malah Aqil (anak saudara) yang sering isi masa bersama kami pun sudah faham.

Bila ada sahaja iklan GV di kaca TV, dia akan cakap ‘uncle’ sibuk, tak boleh bawa jalan-jalan. Untuk ubati rasa rindu, mereka akan ‘video call’.

Katanya lagi “Tapi saya percaya bukan Tok Ram saja yang sibuk, artis bertanding dan produksi pun turut sama beri komitmen yang tinggi.

Masing-masing cari rezeki,” katanya. Alyah ditemui pada majlis memeterai perjanjian antaranya dan Kamya Glow di Kamya Glow di Bukit Jelutong, Selangor, pada Jumaat.

Sesi tersebut dilihat sebagai satu langkah mengembangkan kolaborasi perniagaan Datin Alyah bersama Kamya Glow di dalam bidang kecantikan dan kesihatan.

Bintang asal Johor ini juga percaya semua orang sukakan kecantikan. Oleh itu, kandungan ekstrak dan organik yang baik menerusi Kamya Glow serta kolagen marin di dalamnya dapat membantu menyelesaikan masalah kulit kusam, jeragat, jerawat, parut hitam dan sebagainya.

Sementara itu, majlis sama turut melancarkan kempen ‘Mencari Wajah Kamya’ yang mana 30 pengguna baik lelaki atau wanita akan dipilih untuk menggunakan produk Kamya Glow selama sebulan secara percuma.

Lalu, 10 pengguna bertuah akan memenangi hadiah berbentuk emas (gold bar), voucher membeli-belah dan hadiah utama berupa percutian ke Langkawi.

Mengikut informasi lanjut mengenainya boleh diikuti menerusi laman Instagram dan website rasmi mereka. Alyah bersama pihak Kamya Glow turut membuka peluang kepada mana-mana pengguna untuk mengambil peluang meningkatkan pendapatan menerusi program ‘dropship’ dan ejen yang sedia ada.

Lebih menarik, pihaknya juga bakal mengadakan promosi jualan akhir tahun pada Disember ini bersama pelbagai kejutan yang menanti pembeli.

Sumber: apampinkmedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut: