Uncategorized

Tiada Niat Buka Aib Fatin Afeefa, Adam Shahz Cuma Pertahankan Hak… “Jangan Sampai Aku Keluarkan Satu Persatu”

PELAKON Adam Shahz meminta bekas isterinya iaitu Fatin Afeefa mengubunginya segera bagi menyelesaikan isu penjagaan anak mereka iaitu Ivery Herra Sophia.

Kata Adam atau nama sebenarnya Nor Shah Azli Abdol Ghani, 41, jika permintaannya itu tidak dipenuhi, dia akan membawa kes ini ke mahkamah.

“Saya memang tidak akan berdiam diri kerana apa yang saya lakukan ini semuanya adalah untuk menuntut hak keadilan dan maruah… lagipun selagi pihak sebelah sana mendiamkan diri jadi selagi itu saya akan tetap teruskan lantang di media sosial.

“Saya akan tetap bawa kes ini kepada pihak mahkamah dan biar mereka yang selesaikan lagipun saya tak kisah sekiranya sanggup habiskan duit janji saya dapat tuntut hak penjagaan dan dapat bertemu dengan anak saya.

“Kalau dia saksikan video ini satu je saya nak pesan, tolong jumpa dan hubungi saya… saya tak mahu orang tengah yang selesaikan isu rumah tangga kita, jangan sampai saya buka aib satu persatu tu okay,” katanya kepada mStar.

Dalam pada itu, Adam memberi amaran sebarang bentuk komen berbaur negatif atau fitnah oleh netizen akan di bawa kemuka pengadilan.

“Saya memang sengaja tidak memadam komen di media sosial walaupun ramai yang beri komen negatif, semuanya itu akan saya kumpul dan tunggu saja surat saman daripada saya.” luahnya.

Video,

Adam Shahz minta Fatin Afeefa jangan putar belit cerita sampai buka aib sendiri… “Saya simpan transaksi bukti bayar nafkah”

DIDAKWA tidak menjalankan tanggungjawab memberikan nafkah selepas bercerai dengan Fatin Afeefa, pelakon Adam Shahz akhirnya tampil menjawab beberapa tuduhan yang dilemparkan oleh bekas isterinya itu.

Adam atau nama sebenarnya Nor Shah Azli Abdol Ghani, 41, berkata dia tidak pernah mengabaikan tanggungjawab itu dan menyimpan semua transaksi pembayaran sejak mereka berpisah.

Kata Adam lagi, tindakan Fatin membangkitkan isu tuntutan nafkah ini dilihat sekadar untuk meraih perhatian orang ramai di media sosial.

adam shahz 1

“Saya ada semua transaksi pembayaran nafkah sebagai bukti. Kalau ada yang hilang pun boleh pergi bank minta print semula. Tak wujud isu kononnya saya gagal membayar nafkah.

“Benda ini tidak sepatutnya berlaku. Dia seolah-olah menjadikan saya bahan marketing dengan cerita kisah ini di media sosial sehingga ada orang yang maki saya.

“Apa yang cuba dia sembunyikan sehingga saya dijadikan sebagai ‘benteng’ untuk orang maki? Jangan seronok sangat bercakap kerana takut nanti ada perkara yang tidak sepatutnya terlepas,” katanya kepada mStar.

Sebelum itu, Adam menerusi beberapa perkongsian di Instastory miliknya mendakwa Fatin sengaja memutar-belit cerita sebenar tentang perceraian mereka.

Terkesan dengan pandangan orang ramai yang dilihat seakan-akan menuding jari ke arahnya, Adam menasihatkan Fatin supaya membawa perkara tersebut ke pengadilan jika benar dia tidak melunaskan tanggungjawab.

“Kalau ada cerita begini biasanya lelakilah yang akan nampak salah. Daripada cerita di media sosial lebih baik dia mengadu ke mahkamah jika saya tidak bayar nafkah. Gunakan jalan yang betul.

Jangan seronok sangat bercakap kerana takut nanti ada perkara yang tidak sepatutnya terlepas

“Apa yang dia buat beri kesan kepada saya dan keluarga. Orang sekeliling mula bercakap tentang kisah lama kami. Sekarang orang sudah tahu bahawa saya bukan suami pertama. Dia sendiri yang buka kisah tersebut,” katanya.

Adam dan Faten mendirikan rumah tangga pada 21 Disember 2013 dan mempunyai seorang anak perempuan bernama Ivy Herra Sophia yang kini berusia 7 tahun.

Pasangan ini bercerai pada 30 Mei 2017 di Mahkamah Rendah Syariah Petaling dan ketika itu kedua-dua bersetuju bahawa hak penjagaan anak dilakukan bersama.

adam shahz 4

Adam juga mahu menuntut hak penjagaan anak.

Bagaimanapun Adam memberitahu kebelakangan ini dia sukar bertemu anaknya itu atas pelbagai alasan yang diberikan oleh Fatin dan juga keluarganya.

Justeru Adam membuat keputusan untuk mengambil tindakan mahkamah bagi mendapatkan hak yang sepatutnya sebagai seorang bapa.

“Hak penjagaan anak tidak diputuskan oleh mahkamah dan kami setuju untuk melakukannya bersama. Sejak bercerai anak kami tinggal bersama keluarga Fatin dan saya akan datang ambil apabila ingin berjumpa.

“Namun sejak dua minggu lalu saya sudah tidak bertemu anak. Katanya belajar di sekolah tahfiz dari pagi sehingga malam. Macam-macam alasan diberikan.

“Saya dah tak boleh berdiam. Selama ini asyik nak sorokkan kisah sebenar dan menjaga aib. Sebagai langkah awal saya akan buat tuntutan di mahkamah tentang hak penjagaan anak. Selebihnya saya belum boleh kongsi,” ujarnya.

Sumber Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *