“Mohon tinggal dia, biar lagi kuat mero yan…” – Netizen M3luat Tunang Asyik Merintih Mengalahkan Ibu Bapa Adib

Muhammad Adib, anggota bomba yang cedera dibelasah ketika rusuhan di Kuil Sri Maha Mariamman dah mula tunjuk perubahan positif sejak beberapa hari lalu.

Terbaru, Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Zuraida Kamaruddin beritahu beliau yakin Adib akan pulih macam anak muda berusia 24 tahun yang lain, hasil daripada rawatan dan pemantauan berterusan Institut Jantung Negara (IJN).

Menurut Malaysiakini, Zuraida juga percaya rancangan perkahwinan Adib bersama tunangannya pada hujung bulan ni akan dapat direalisasikan.

Sumber: Facebook

“Adib menunjukkan perkembangan yang positif dan doktor telah memberikan tumpuan yang sangat baik kepadanya. 

“Saya percaya dengan rawatan dan pemantauan, Adib akan kembali pulih seperti sedia kala tetapi kini masih memerlukan rawatan insentif.”

Sumber: Malaysiakini

Namun, di sebalik perubahan Adib, timbul pula kes netizen menyampah dengan tunangan dia yang dikatakan gila publisiti. Apa kes pula ni?

Satu posting di Facebook menarik perhatian ramai dan rata-ratanya setuju that wanita bernama Najihah tu terlalu merintih, mengalahkan kedua orang tua Adib.

Apa-apa yang awek Adib ni update memang wajib masuk berita ke apa?”

Sumber: Facebook

Kiranya, mereka ni annoyed la dengan Najihah yang selalu update macam-macam pasal perkembangan Adib dekat Facebook dia.

15 hari lagi sayang. Kamu kuat tau.”

Status tu yang terakhir Najihah updatedekat Facebook dia, tapi difahamkan telah pun dia padam mungkin disebabkan dikecam di ruangan komen.

Antara komen netizen tentang isu ni,

Ramai yang dah meluat dengan kau dik, mohon sedar diri.”

Sumber: Facebook

Mungkin dia terlalu sedih dan berharap Muhammad Adib sembuh seperti sedia kala. Iyelah, perkahwinan dah nak dekat, siapa tak sedih kan? Lain orang lain caranya, tak gitu?

Apa-apa pun kalau korang tak suka dan meluat sekalipun, tak perlu komen dengan bahasa yang mengguris hati. Tegur dengan cara yang baik, atau PM saja dia. Jangan membawang canang sana sini, ishhh

Sumber:lobakmerah

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *