ISU SEMASA

Video :Meny4yat Hati, Itik Korbnkan Dirinya, Elak Anak-Anak Jadi Mngsa Ular Buktikan Kasihnya Si Ibu

Ibu mana yang tak sayangkan anak mereka? Seperti yang kita ketahui dan alami, pengorbanan seorang ibu terhadap anaknya adalah suatu perkara yang tidak akan mampu terbalas.   Sebuah video yang dikongsikan oleh seorang pengguna Twitter bernama @SudhaRamenIFS membuktikan bahawa bahkan haiwan juga turut mempunyai naluri dan perasaan untuk mengorbankan nyawa mereka bagi melindungi anak-anak mereka.…

ISU SEMASA

Lepas abah mninggal. Mak pula mngandung. Bila aku lapar, nenek akan bg sisa makanan monyet kera belaanya pada aku

Cerita hidupku yang aku kira, tiada seorang manusia pun layak diperlakukan seperti aku dan keluargaku.   Cerita bermula di tahun 1996. Tahun 1996 ini tahun permulaan derita buat keluarga aku.     Untuk pengetahuan korang, mak bukanlah menantu pilihan. Dari mula2 kawin, keluarga abah memang tak suka mak.   Entahlah aku pun tak paham kenapa…

ISU SEMASA

Penyewa Tak Bayar Sewa, Tuan Rumah Dtg Cabut Meter TNB, Sekali Pnyewa Saman Dan Ini Keputusan Mhkamah

Umum mengenali peguam bernama Nor Zabetha yang sering berkongsi tulisan di Facebook.   Di mana beliau mengulas apa sahaja isu semasa atau viral di media sosial.   Terbaru, perkongsiannya tentang isu khi4nat dan merosakkan harta benda yang mencuri perhatian ramai.   Ini dengan merosakkan harta benda dibawah Sksyen 427 Knun Kesksaan.   Saya tulis melakukan…

ISU SEMASA Keluarga

Suami seorg yg alim, tp sblm nk bersama dia akn pkul sy dulu smpai sy mnangis. Lps puas dia minta maaf

Luahan ini telah dikongsikan di laman media sosial sebelum ini dan kini disiarkan untuk pengajaran buat semua. Salam admin, terlebih dahulu saya minta tolong hide profile saya, macam ni, masaalah saya ni dah lama sebetulnya. Dari awal kahwin sampai sekarang, sebetulnya saya malu nak cite dekat orang, hanya page ni sahaja boleh tempat saya luah…

ISU SEMASA

Penjelasan kenapa mereka buang ‘sampah’ dalam arus sungai yang mengalir

Satu klip video memaparkan tindakan seorang wanita yang selamba membuang bungkusan plastik di sebuah jambatan di Kelantan daripada kenderaannya.Video berdurasi 20 saat itu mula viral apabila dikongsi pelayar laman sosial Facebook dan mendapat pelbagai respon daripada orang ramai.   Rata-rata netizen mengecam tindakan wanita berkenaan dan menyifatkan perbuatan tersebut sebagai ‘tiada kesedaran sivik’.Netizen juga mengecam…

ISU SEMASA

Semalam Disahkan Positif C0vid 19. Mengejutkan Rupa Rupanya Ini Aktiviti Terakhir Yang Harris Annuar Lakukan Sampai Pecah Rekod.

Baru berkongsi beberapa posting di Langkawi menerusi laman Instagram, pelakon Harris Annuar dilaporkan dijangkiti C0vid-19. Menerusi hantaran terbaru, pelakon berusia 27 tahun itu disahkan positif j4ngkitan vir-us tersebut selepas menjalani fasa pertama ujian saringan C0vid-19 di sebuah klinik semalam. ‘Diharapkan kontak rapat saya buat ujian saringan’ Pelakon dan personaliti media sosial Harris Annuar menasihatkan kontak…

ISU SEMASA

Lucu Tapi Kesian, Foto Pemuda Ini ‘Santai’ Hadapi B4njir Raih Perhatian Netizen

Baru sahaja memasuki tahun 2021, negara kita sudah berdepan pelbagai cabaran. Selain cov1d-19 yang masih mengg4nas, faktor cuaca yang tidak menentu diburvkkan lagi dengan keadaan b4njir di beberapa negeri.   Mendengar dan melihatnya dari jauh sudah cukup menerbitkan rasa kasihan kepada m4ngsa apatah lagi mereka yang sedang mengharunginya.   Bukan sahaja rumah mereka ditenggela4mkan, malah…

ISU SEMASA

Baru Je Bekas Suami DS Vida GagaI Tuntutan Hadanah. Sekali Anak Beritahu T4kut Nak Jumpa Bapa Kandung

Mhkamah Tinggi Syariah di sini hari ini memutuskan bekas suami kepada jutawan kosmetik, Datuk Seri Hasmiza Othman atau dikenali sebagai Datuk Seri Vida gagal mendapatkan hak hadanah untuk bertemu dengan dua anaknya. Dalam prosiding itu, Hakim Mhkamah Tinggi Syarie, Datuk Abu Bakar Abdullah Kutty mengarahkan Edlynn Zamilleen, 16, atau Cik B dan Muhammad Eric Zaquan,…

ISU SEMASA

Video: PENUNGGANG MOTORSIKAL TIBA TIBA JATUH TERGELINCIR ATAS JALAN RAYA. INI KENYATAAN DARI PIHAK POLIS

Di media sosial tular satu video, yang menimbulkan kerisauan warganet apabila beberapa penunggang motosikal terbabas dan terjatuh.   Kejadian tersebut berlaku pagi tadi, di Jalan Kuching menghala ke Pusat Bandaraya Kuala Lumpur. Menerusi rakaman dashcam berdurasi kurang 50 saat itu, memaparkan empat penunggang motosikal yang ‘hilang kawalan’ akibat keadaan jalan itu sebelum terjatuh dan terbabas.…