Hiburan Keluarga OH LELAKI OH WANITA Umum Viral

Terpikat Dengan Gadis Nasik Lemak, Si Pilot Bersungguh Nak Tamatkan Zaman Bujang. Tapi Ini Yang Berlaku Akhirnya

Gambar Sekadar Hiasan. Assalam dan hai guys. Aku harap admin approve confessor ni sbb ini iktibar berguna utk yg belum berkahwin spya jgn perjudikan masa depan dengan orang yg salah. Ini bukan cerita aku tapi kenalan aku. Aku gelarkan yg lelaki ni Amir & perempuan tu Mira lah yer supaya sng nak cerita. Ni nama…

Infomaklumat ISU SEMASA Semasa Umum Viral

Mungkin Lar4ngan Rentas Negeri Dilaksana Semula Pada Raya Haji Nanti- Datuk Dr Noor Azmi Ghazali

Kerajaan belum membuat sebarang keputusan melaksanakan semula lar4ngan rentas negeri pada Aidiladha ini untuk menceg4h penvlaran jangk1tan C0v1d-19 yang kembali meningkat sejak kebelakangan ini. Timbalan Menteri Kesihatan Datuk Dr Noor Azmi Ghazali berkata, walaupun rekod keadaan semasa berkaitan penvlaran v1rus pand3mik itu kembali meningkat, namun angkanya masih rendah. “Belum ada keputusan macam itu lagi (kembali…

Infomaklumat ISU SEMASA Semasa Umum Viral

“Sekaligus Mengurangkan Ansuran Bulanan” – Tempoh Bayaran Balik Pinjaman Mungkin Dilanjutkan?

Seperti yang kita sedia maklum, tempoh moratorium bayaran balik pinjaman selama 6 bulan akan berakhir September ini. Berikutan itu, Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz kini sedang mempertimbangan dan sedang mengadakan perbincangan dengan institusi perbankan untuk membuat pertolongan secara bersasar. Lapor Astro Awani.   Boleh mengurangkan ansuran bulanan dan mengubah terma dan syarat…

Hiburan ISU SEMASA Umum Viral

“Memang Jinak Dah 4 Tahun Kenal..” – Abang Posmen Kongsi Video Anjing Jinak Dah 4 Tahun Tolong Ambil Surat

Terdapat banyak jenis dan spesis haiwan di muka bumi ini. Ada juga beberapa jenis haiwan yang setia dan selesa dengan kewujudan manusia disisi. Antaranya kucing dan anjing. Anjing adalah salah satu haiwan yang sangat setia dengan manusia. Walaupun luaran haiwan itu nampak radikal dan g4nas, tetapi mereka amat jinak dan menurut kata tuannya jika dilatih…

Infomaklumat ISU SEMASA Semasa Umum Viral

Didakwa Buat Kecoh & Timbulkan Provokasi, MPS Lapor Polis Terhadap Pak Cik Jagung

Beberapa hari lepas tular satu video di media sosial memaparkan seorang lelaki dipercayai dikasari penguatkuasa ketika berniaga jagung di kaki lima. Rentetan daripada kejadian itu, anak kandung individu terbabit tampil mendedahkan perkara sebenar. Namun begitu, Majlis Perbandaran Selayang (MPS) telah membuat laporan polis mengenai seorang penjaja menjual jagung menimbulkan provokasi terhadap anggota penguatkuasa yang bertugas.…

Hiburan ISU SEMASA Umum Viral

“Sebab ini jari saya, so suka hatilah kan.?” – Gadis Bertudung Bangga Buat Isyarat Luc4h, Makin Ditegur Makin Menjadi

TINDAKAN beberapa gadis termasuklah yang berhijab memuatnaik foto sedang mengangkat jari tengah ternyata mengundang kecaman ramai. Dikongsi secara terbuka di laman sosial, tindakan itu disifatkan netizen sebagai b1adab dan mencemarkan marvah kaum hawa. “Bertudung tapi kurang didikan agama,” tulis @MNornanHakim_ sehingga menerima lebih 12,000 ulang kicau (Retweet). Dalam posting itu, dia turut berkongsi foto beberapa gadis…

ISU SEMASA Keluarga Semasa Umum Viral

Teruja ‘test’ motor idaman, suami kmalangan & temui aj4l disisi isterI

Kehilangan insan yang tersayang semestinya sesuatu yang amat pahit untuk diterima. Namun, setiap pemergian seseorang itu pastinya mempunyai asbab dan hikmahnya yang tersendiri. Namun, sebagai umat islam terutamanya ahli keluarga si mati, kita disarankan untuk sentiasa sedekahkan dan mendoakan insan-insan yang telah dijemput Ilahi. Baru kahwin setahun lebih… Di Facebook, tular mengenai sebuah luahan hati…

Hiburan Infomaklumat ISU SEMASA Semasa Umum Viral

Biar Tuhan yang hukum jika kami ada dosa, Jangan sibuk soal transgender – Siti Kasim

Satu kenyataan yang dibuat oleh Menteri Agama iaitu Dr Zulkifli Mohamad yang memberikan lesen penuh kepada Jabatan Agama Islam Wilayah Perseketuan(JAWI) untuk mengambil tindakan dan memberi kaunseling atau mendidik individu transgender supaya kembali ke pangkal jalan mendapat pelbagai respond daripada orang ramai termasuk NGO yang tidak berpuas hati dengan kenyataan tersebut. Tindakan Menteri Agama adalah…

Infomaklumat ISU SEMASA KESIHATAN Semasa Umum Viral

Serah diri sebelum diusir, permit kerja Rayhan Kabir sudah dibatalkan

Sebelum ini, rakyat Malaysia dikejutkan dengan sebuah laporan media antarabangsa iaitu Al Jazeera, yang dilihat membuat ltuduhan yang membuta tuli terhadap usaha negara ini dalam mengawal penularan COVID-19, membabitkan warga asing. Bahkan, laporan media berkenaan dilihat sangat tidak tepat dan hanya berniat memburuk-burukkan nama baik Malaysia. Tuduhan dilemparkan yang mengatakan bahawa Malaysia tidak memberi layanan yang…