Dari awal kahwin aku tak pernah sentuh isteri aku, mcm ada yg marah kn aku, dia suka kn aku

Assalamualaikum. Nama aku Naqib. Aku baru mendirikan rumahtangga sejak beberapa bulan yang lalu. Alhamdulillah rumahtangga kami bahagia dan saling melengkapi. Cumanya ada satu part yang aku sendiri tak dapat nak rungkai dalam hidup aku. Keluarga aku dan belah isteri orang biasa- biasa je. Bab agama sentiasa dijaga. Takde yang amalkan ilmu-ilmu khurafat sebab semua berpendidikannya terjaga.

Namun sejak aku dah mendirikan rumahtangga, aku rasa seperti ada sesuatu yang marahkan aku. Terutama sekali bila aku bersama dengan isteri aku. Lumrah dalam kehidupan rumahtangga,kalau suami adalah pakaian bagi si isteri dan isteri adalah pakaian bagi suami. Dan bagi seorang lelaki,itu adalah maruah dan jati diri yang perlu dijaga. Ehem2. Termasuk juga aku. Tipu la kalau ada isteri tapi takde nafsu kan. Tetapi lain pula kes aku.

Setiap kali aku dan isteri cuba untuk bersama, seolah2 ada satu lembaga hitam yang datang dalam bentuk bayangan yang menganggu fikiran dan pandangan aku. Sampaikan kadang2 bayangan tu berubah di wajah isteriku atau menjelma di sudut2 bilik dan membuatkan aku takut setakut-takutnya. Dan waktu itu juga nafsu jantan ku turun secara drastik.

İsteriku tidak nampak benda-benda seperti itu kerana dia agak berani orangnya. Jadi setiap kali aku cuba terangkan keadaan lembaga yang aku nampak,dia seolah-olah tidak dapat bayangkan mcmne lembaga tu datang mengacau. Walaupun dia cuba untuk memahami penceritaanku tapi dia memang tak boleh buat apa2.

Pernah satu hari,dia bertanya bagaimana rupa lembaga tersebut. Aku pun memberitahu, lembaga itu berambut panjang yang amat kusut. Berbaju putih lusuh dan kotor, bermuka sgt buruk dan tua. Boleh dikatakan macam muka ‘cik pontianak’. Dan yang peliknya bayangan tu datang sejak kami mendirikan rumahtangga.

Pernah juga isteriku bertanya, adakah benda tu marah sebab aku telah berkahwin dengannya. Aku pun tak tahu nak jawab macamna sebab bab2 ilmu ghaib ni, aku bukan tahu sangat. Tapi aku jawab, lembaga tu ganggu bukan sebab isteri aku,tapi sebab aku dah berkahwin.

Jadi mana- mana perempuan yang aku kahwini pun,boleh jadi benda tu akan datang juga. Aku terangkan supaya isteri aku tak salahkan diri dia. Biasa la orang perempuan ni sensitif sikit.

Dulu aku pernah dengar kalau ada makhluk yang dah suka dekat kita, dia takkan lepaskan kita pada orang lain. Jadi boleh jadi juga kalau dia marah bila aku dah jadi milik orang. Aku takut ianya hanya ‘hantaran’ orang yang dengki dengan aku dan keluarga aku .

Tapi aku tak berani untuk menfitnah siapa2. Akan tetapi aku tak nak percaya benda-benda ni, takut jadi khurafat. Cumanya bayangan tu menganggu aku bila aku ingin bersama isteriku sahaja.

Sampaikan satu tahap,visteriku pernah merendahkan dirinya sendiri sebab aku tak pernah sentuh dia sejak dari kami berkahwin. İsteriku sampai terfikir yang aku tak ada nafsu dengan dia. Ye la,siapa tak sedih kalau jadi macamtu kan. Bayangkanlah mcmne perasaan dia.

Mesti dia fikir aku tak sayang dia. Sedangkan lumrah suami isteri memang untuk saling membahagiakan. Jadi aku dilema bila nak bersama. Bukan disebabkan isteri aku tapi disebabkan lembaga tu selalu kacau. Sedangkan aku sayang sangat kat isteri aku.

Dan tiap kali lembaga tu ada,aku akan minta isteri aku peluk aku kuat2 dan bacakan ayat2 yang sepatutnya. Kadang kami tidur beralunkan bacaan ayat2 al-quran, baru aku boleh tido dengan lena. Cumanya ada satu masa,bila benda tu tengah marah dengar ayat al-quran,dia seperti pijak/hempap betis kanan aku.

Waktu tu aku rasa memang lenguh dan kebas. Dan isteri aku juga yang tolong urut dan tenangkan aku. Kadang aku rasa kesian pada isteri aku sebab dia tak tahu apa2 pun pasal benda2 ni

tapi bila suami dia kena kacau, dia tak boleh nak bantu apa2. Nak halau apatah lagi. Cumanya aku bersyukur sebab dapat isteri yang sangat2 pengertian dan memahami. Dia seorang yang tabah, sabar dan kental.. Dia tak pernah merungut pun. Dia selalu tenangkan aku. Macam Siti Khadijah tenangkan Rasulullah saw waktu dapat wahyu pertama.

Betullah orang kata, pelukan isteri tu sangat menenangkan dan buat kita rasa selamat. Dan setiap kali ada benda yang tak sedap cuba ganggu aku, isteri aku yang akan jaga aku dan tidurkan aku walaupun dia tak dpt tidur lena. Bila difikir2kan, belum tentu semua wanita mampu untuk buat benda-benda ni untuk aku. Boleh jadi ramai yang tak tahan dan melarikan diri dari aku.

Kesimpulannya, aku masih tak tahu kenapa lembaga tu suka ikut aku. Sedangkan keluarga kami tiada belaan saka atau sekutu dengannya. Ada juga yang nasihatkan aku untuk pergi ber ruqyah. Ye, aku cuba banyak kali. Dan kebanyakkanya kata ada benda tu dah suka dengan aku, jadi dia ikut je aku. Tapi sejak aku dah kahwin, aku belum ke ruqyah lagi. İnshaaAllah aku cuba untuk pergi waktu terdekat ni.

Apa2 pun, aku harap korang tolong doakan untuk aku dan family ya. Aku harap rumahtangga aku tak hancur hanya semata2 kerana lembaga tu. Sekian.

Sumber: cerita ohsem

Leave a Reply