“Simpan perasaan sejak pertama kali jumpa” – Gadis 27 Tahun Jatuh Cinta Pandang Pertama, Nikah Atuk 83 Tahun

Pertemuan kali pertama menimbulkan bibit bibit cinta dan akhirnya membawa ke jinjang pelamin. Itulah kisah cinta seorang gadis 27 tahun, Nuraeni bersama warga emas berumur 83 tahun, Sudirgo.

Menurut Grid, semuanya bermula ketika Nuraeni ikut ibu bapa dia berjumpa Sudirgo untuk minta tolong pada Julai 2019. Sudirgo merupakan dukun yang sangat dikenali di sebuah perkampungan dekat Desa Jatilaba, daerah Tegal, Jawa Tengah dan memang ramai selalu mendapatkan bantuan dia.

Sumber: Detik

Jadi tujuan kedua ibu bapa Nuraeni adalah untuk meminta doa dari Sudirgo agar usaha mereka menjadi lancar dan dipermudahkan. Kata Sudirgo,

Saat itu, kedua orang tua Nuraeni datang ke rumah saya. Minta doa ke saya supaya usaha mereka laku. Disaat itu adalah pertemuan pertama kali saya dengan Nuraeni. Dia ngelihatin saya terus.”

Dalam diam Nuraeni telah jatuh cinta pandang pertama dan menaruh hati pada Sudirgo. Sejak pertemuan itu, Nuraeni selalu hubungi Sudirgo dan akhirnya warga emas itu ‘cair’ dan jatuh cinta membuatkannya nekad mahu menikahi Nuraeni.

Sumber: Instagram

Tapi sebelum itu, masing-masing perlu mendapatkan restu keluarga. Seperti Nuraeni meminta restu ibu bapanya begitu juga Sudirgo yang perlu memohon restu daripada anak-anak dia.

Hubungan mereka menjadi buah mulut di perkampungan itu dan anak-anak Sudirgo sendiri meminta Nuraeni berkahwin dengan orang lain yang seusia dengannya.

Namun, kerana cinta yang mendalam Nuraeni tetap nekad mahu bersuamikan Sudirgo dan tak nak mengahwini mana-mana lelaki selain kekasihnya itu. Menurut salah seorang anak Sudirgo,

Saya sudah sering kasih pertimbangan. Tapi dia (Nuraeni) tetap ingin nikah sama bapak saya. Bahkan, dia ga mau nikah sama pria lain, maunya hanya sama bapak saya.”

Sumber: Instagram

Akhirnya Nuraeni dan Sudirgo berjaya mendapatkan restu ibu bapa serta anak-anak. Mereka pun akhirnya dinikahkan pada 18 Ogos lalu disaksikan ahli keluarga dan warga kampung.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber; lobakmerah

Leave a Reply