(Vide0)”Jom saya ajar perbezaan..” – Bengang Terpalit Kontr0versi Aliff Aziz, Aliff Syukri ‘Sekolahkan’ Netizen…

Semalam kecoh tentang kes Aliff Aziz kantoi curang sekali lagi dengan seorang gadis TikTok berasal dari Sarawak bernama Nismell. Bukan itu saja, Bella Astillah juga akhirnya buka mulut dan memaklumkan dia sudah serik serta mahu mulakan hidup baru dengan anak mereka, Ayden Adrean.

Sumber: Twitter

Kalau dulu masa Aliff Aziz kantoi curang, Alif Satar terkena tempias dan netizen tersalah sampai dia kena maki dengan teruk. Tapi, kali ni, Aliff Syukri pun terpalit sekali dalam kontroversi Aliff Aziz.

Disebabkan tak tahan kena maki dan hina, Aliff Syukri tampil buat video dekat Instagram ‘sekolahkan’ netizen yang taktau beza antara dia dan Aliff Aziz. Memang win!

Ini Aliff Aziz, ini Aliff Syukri.”

Sumber: Instagram

Dalam video tu, Aliff Syukri dilihat memegang sekeping gambar Aliff Aziz. Sambil menyebut nama, Aliff menunjukkan jari memberitahu mana satu dia dan mana satu Aliff Aziz.

Lepas tu dia bertanya sama ada netizen atau tidak membezakan antara mereka berdua.

Sekarang ni saya ajar anda dan ikut apa saya cakap.”

Dah rasa macam tengok Dora the Explorer plak. Haha!

Dekat caption video tu di Instagram, Aliff siap minta tolong supaya netizen jangan salah komen di page orang lain. Dia juga beritahu tujuan video tu dibuat adalah sebab dia dah penat baca cacian dan makian netizen dekat ruangan komen.

Disebabkan ramai orang komen jadi saya bagi penerangan pada semua. Jom saya ajar ini perbezaan saya dan Aliff Aziz. Cuba tengok gambar betul-betul, kan berbeza hidung, gigi, mata semua…”

Sumber: Instagram

Mengakhiri video pendek tu, Aliff Syukri juga sempat berpesan supaya netizen mendoakan yang baik-baik serta jangan mengata orang lain. Dia juga mendoakan agar Aliff Aziz kekal bahagia.

Saya doakan Aliff yang ini (Aliff Aziz), semoga berbahagia hingga ke Jannah. Jangan kecam orang, jangan kutuk orang. Kalau kena dekat batang hidung sendiri, baru anda tahu. Doa yang baik-baik sahaja.”

Tonton video tu dekat bawah ni:

Sumber: Instagram

Dan ini pula kisah tentang Aliff Satar yang turut terkena tempias kontr0versi Aliff Aziz

Terbaru Aliff Satar memuatnaik photo sambil menutup muka seakan “alamak aku pulak yang kena” dan mendapat perhatian rakan-rakan artis seperti Aeril Zafrel.Sherry Al Hadad.

Walaubagaimanapun mereka menasihati Aliff Satar supaya bersabar mungkin keliru tentang nama yang hampir serupa.

Pengurus mula dihujani soalan

“ORANG lain buat hal, orang lain pula dapat busuk,”

kata pengurus, Alif Satar iaitu Adlina Abu Bakar apabila terdapat segelintir netizen yang mengaitkan penyanyi itu dengan kontr0versi melanda penyanyi dan pelakon Aliff Aziz hari ini.

Adlina, 36, berkata ruangan komen Instagram Alif dihujani pertanyaan malah ada yang keliru hingga ‘menyerrang’ tanpa usul periksa.

Menurutnya, ia bukan kali pertama terjadi kepada Alif kerana sebelum ini penyanyi dan pengacara itu juga pernah menanggung malu atas masalah sama yang ditimbulkan Aliff Aziz.

“Setiap kali Aliff Aziz buat hal, mesti nama Alif Satar yang naik. Netizen pula tanpa usul periksa pergi komen dan serrang di Instagram. Kedua-dua mereka banyak perbezaan.

Kenapa masih ramai keliru?.

“Macam kes hari ini, sekali lagi Alif kena. Sedangkan dia sedang bekerja di Brisbane, Australia yang turut disertai isterinya, Sha Dila. Tolong jangan ganggu dia.

“Cukuplah dua tahun lalu Alif memberi kenyataan bagi menjelaskan kekeliruan netizen dan peminat. Takkan dia kena buat perkara sama lagi?,” katanya kepada Harian Metro.

Adlina berkata, setiap kali isu sama dibangkitkan pihaknya akan dihujani pertanyaan daripada klien.

“Saya tidak mahu perkara ini menjejaskan nama dan reputasi Alif terutama dalam kalangan klien yang bekerjasama dengannya. Jenuh nak menjawab satu persatu.

“Apa pun, saya berharap semua pihak jelas mengenai perkara ini. Alif Satar kini berada di luar negara bersama isteri tercinta. Kedua-dua Alif ini juga berbeza,” katanya.

Sementara itu, Alif yang dihubungi dengan ringkas berkata, dia mahu peminat jangan cepat membuat andaian sendiri.

“Saya ingat sudah tidak ada perkara ini, nampaknya ia berulang lagi. Kekeliruan yang timbul memang kelakar.

“Saya harap netizen lebih peka dan tidak mengeluarkan kata-kata keterlaluan di Instagram saya,” katanya.

Antara Komen Artis yang prihatin pada Alff Satar

Sian Sabarje laaa

Banyaknya nama Aliff dalam artikel ni….

Sumber : IG Aliff Satar & Kekasihjiwang via celotehsaje

 

 

Sumber: lobakmerah

Leave a Reply