[VIDEO] “Apa Yang Dah Jadi Tue? Nape Dia Tampar Muka Dia Sendiri Banyak Kali?Sakitnyer!!”-Netizen Simpati Tengok Azil Mengamuk Sambil Tampar Muka Tak Henti-henti

Azal dan Azil adalah permata hati kepada Kak Zarina Zainuddin di mana anak autism ini memang selalu menguji kesabaran ibu mereka. Ada waktunya mereka OK,ada waktunya juga memang letih melihat mereka mengamuk. Begitulah yang berlaku pada Azil baru-baru ini. Dalam kereta ketika Kak Zarina memandu, Azil mengamuk dan menangis sambil menampar-nampar mukanya sendiri.

Dalam rakaman video itu, nampak sangat seksa apabila Azil tidak dapat mengawal perasaannya dan tindakan tangannya yang secara automatik menampar muka sendiri berulang-ulang kali. sakit tau kalau tampar macam itu. Azil tidak mampu untuk kawal diri sendiri dan inilah dugaan yang di takdirkan buat dirinya.

Menurut Zarina, Azil di katakan mengamuk kerana tidak di belikan surat khabar. Ada yang tanya memang Azil mahu baca surat khabarkah? Jawapan yang di berikan oleh orang lain, Azil punya rutin suka membeli surat khabar. Makanya jika tidak di beli dia mahu mengamuk dan memukul dirinya sendiri sambil menangis.

Memang anak autism perilaku mereka tidak sama dengan anak normal yang lain. Maka sangatlah perlu orang tua anak autism ini punya kesabaran yang sangat-sangat tinggi. Netizen yang menonton video itu dengan jumlah views hampir setengah juta itu telah meninggalkan banyak komen buat Zarina. Rata-rata ramai yang terkejut,sedih,sebak dan turut sama merasa simpati pada Zarina dan anak-anak autismnya. Mereka mendoakan agar Kak Zarina tabah dan Azal dan Azil juga akan makin membaik dan mudah untuk tenang.

 

“apa dah jadi tu..nape dia tampar muka dia banyak kali..sakitnyer aku tengok…kena tampar sekali dah bengang muka..ni tampar banyak kali :(“

“stay strong akak…saya sedih tapi mampu doa dari jauh je buat akak”

“azal azil anak autism yang istimewa….moga menjadi asbab kak zarina lebih murah rezeki dan di angkat darjatnya dan suami”

Dapat duit dengan kongsi artikel Info lanjut

Sumber – kisahdunia!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *