Hiburan Semasa Viral

“Sampai Kena Menggoncangkan Buah Dad*, Pakai Separuh B0gel Hingga Menjatuhkan Air Muka,” – Lagak Gaya Sesetengah Peniaga, Siti Sarah Naik Menyampah!

Penyanyi Sarah Raissuddin berpendapat bahawa terdapat banyak cara lain yang boleh digunakan oleh peniaga di dalam mempromosikan sesebuah item yang dijual tanpa perlu melakukan gimik atau cara promosi yang merepek.

Jelas penyanyi Manis itu menerusi IG TV pada Jumaat, apa yang diperkatakan itu mungkin akan menyakitkan hati beberapa pihak.

Namun sebagai Muslim, dirinya terpanggil untuk memberikan reaksi berhubung perkara berkenaan.

“Apa yang saya nak cakap ini, mungkin akan menyakitkan hati beberapa pihak. Tetapi saya rasa sebagai seorang wanita dan sebagai Islam, rasanya saya harus bercakap mengenai perkara ini.

“Seperti mana yang kita tahu, kita ada pelbagai jenis perniagaan di negara ini dan saya rasa juga ramai orang di luar sana yang nak berniaga dan terikut-ikut cara ahli perniagaan di luar.

“Contohnya sampai kena menggoncangkan buah dad*, pakai pakaian separuh b0gel, hingga menjatuhkan air muka kita terutamanya bagi wanita.

“Jadi saya rasa sebagai seorang Islam ada banyak lagi cara kita untuk buat duit tanpa mengaibkan diri, tanpa perlu buat benda-benda yang menjatuhkan maruah kita insyaAllah,” katanya jujur.

View this post on Instagram

Ye semua org buat silap, dalam dunia ni tak de org yg tak buat silap sarah sendiri tak sesempurna mana , sebab diri sendiri pun pernah sexy , pernah jahil, ye tapi tak sampai sanggup jual ‘Barang’ untuk meniaga, tergoncang melompat ada yg beromen atas katil amik gamba .. dah makin lama makin ramai .. yg pompuan2 ni pun sama naik tak tau dah yg mana lelaki yg mana pompuan ….ye faham .. ye korng kuat , tidak ada satu org pun yg mampu menjatuhkan korang ,mungkin ada yg menjaga korang .. sebab tu makin lama makin menjadi .. korang ingat korng je dalam Malaysia ni yg buat duit? Sebab Sarah sendiri dah naik menyampah ! Meh meh Sarah tunjuk , Sarah ni yg tak pernah nak tunjuk duit , meh sini sarah nak tunjuk !! Tak payah melompat goncang2 , tak payah terkinja2 ,tak payah tunjuk kulit pun boleh buat duit banyak! Dengan izin Allah ! Allah maha besar Allah yg memberi rezeki.. tiada Tuhan selain Allah Muhammad Rasulullah ! Islam agamaku Melayu bangsa ku!!

A post shared by Siti Sarah Raissuddin (@sitisarahraissuddin) on

Menjemput kepada mana-mana pihak untuk turut sama capai sukses berbisnes bersamanya, isteri kepada Shuib itu juga turut ‘menyampah’ atas hal yang disifatkannya makin menjadi-jadi ini.

“Tayang Body Jual Produk?? Now my turn nak tunjuk. Ye semua org buat silap, dalam dunia ni tak de org yg tak buat silap sarah sendiri tak sesempurna mana, sebab diri sendiri pun pernah sexy, pernah jahil, ye tapi tak sampai sanggup jual ‘Barang’ untuk meniaga, tergoncang melompat ada yg beromen atas katil amik gambar.

“Dah makin lama makin ramai .. yg pompuan2 ni pun sama naik tak tau dah yg mana lelaki yg mana pompuan ….ye faham .. ye korng kuat, tidak ada satu org pun yg mampu menjatuhkan korang, mungkin ada yg menjaga korang .. sebab tu makin lama makin menjadi.

“Korang ingat korng je dalam Malaysia ni yg buat duit? Sebab Sarah sendiri dah naik menyampah! Meh meh Sarah tunjuk , Sarah ni yg tak pernah nak tunjuk duit , meh sini sarah nak tunjuk!

“Tak payah melompat goncang2 , tak payah terkinja2 ,tak payah tunjuk kulit pun boleh buat duit banyak! Dengan izin Allah ! Allah maha besar Allah yg memberi rezeki.

“Tiada Tuhan selain Allah Muhammad Rasulullah ! Islam agamaku Melayu bangsa ku!,” tulisnya panjang lebar di ruangan kapsyen.

sumber : Mediahiburan

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.


Sementara itu, dibawah ini ada lagi artikel menarik untuk anda ikuti

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *