Infomaklumat ISU SEMASA Viral

Kakak Pizza Hut Marah Rider Foodpanda, Dah Cakap Baik-baik Dah

Tular satu video di media sosial baru-baru ini seorang wanita staff Pizza Hut memarahi seorang rider Foodpanda. Sejak bermulanya PKP sememangnya bukan sahaja rakyat Malaysia tetapi rakyat di seluruh dunia perlu biasakan diri dengan norma baru iaitu penjarakkan sosial.sajagempak.com - Kakak Pizza Hut Marah Rider Foodpanda, Dah Cakap Baik-baik Dah

Bukan saja saja penjarakkan sosial dilakukan, ianya untuk mengelakkan contact rapat sekiranya ada individu yang bergejala.

Perkara ini juga diterapkan di restoran makanan dan juga kepada penghantar makanan seperti Grabfood dan Foodpanda.

Penghantar FoodPanda dimarahi

 

Semalam tular di media sosial satu rakaman video dimana seorang rider foodpanda dimarahi oleh pekerja Pizza Hut.

Rakaman tersebut bukanlah rakaman penuh dan permulaan video menunjukkan pekerja Pizza Hut meninggikan suara.

Sebab Tak Nak Duduk Luar

Jika dilihat video tersebut, pekerja Pizza Hut telah pun bercakap dengan baik dan menasihati rider Food Panda untuk tunggu di luar.

sajagempak.com - Kakak Pizza Hut Marah Rider Foodpanda, Dah Cakap Baik-baik Dah

Mengikut SOP yang telah ditetapkan oleh Pizza Hut sendiri, penghantar makanan seperti Food Panda, Grabfood atau yang lain lain tidak dibenarkan tunggu di dalam premis.

Kerusi telah pun disediakan di luar untuk mereka tetapi rider food panda ini seolah olah tidak mahu tunggu di luar dengan alasan panas.

Lokasi Pizza Hut tersebut tidak diketahui. Video tersebut tersebar di media sosial Facebook dan Youtube.sajagempak.com - Kakak Pizza Hut Marah Rider Foodpanda, Dah Cakap Baik-baik Dah

Komen Dari Netizen

Rata rata meninggalkan komen tidak puas hati terhadap penghantar makanan foodpanda tersebut kerana tidak boleh bersabar.

sajagempak.com - Kakak Pizza Hut Marah Rider Foodpanda, Dah Cakap Baik-baik Dah

Kita tidak boleh salahkan 100% pada rider foodpanda kerana kemunkinan dia penat tetapi tidak perlulah menggunakan kata kata k4sar kerana pekerja Pizza Hut itu pun menurut arahan sahaja.

VIDEO:

Sumber : Saja Gempak, lepatpisang

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.


Sementara itu, dibawah ini ada lagi artikel menarik untuk anda ikuti

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *