Hiburan

Ali Puteh Bongkarkan Dalam Akaun Bank Abam Ada Duit Banyak Tu Je. Terus Ali Dedahkan Kemana Pergi Semua Duit Abam. Rupa Rupanya Ini Punca Duit Abam Banyak Habis.

Ada yang tertanya-tanya Abam adalah seorang artis popular, menang Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2015, jadi kenapa dalam akaun abam ada sebanyak itu sahaja. mana pergi semua duit Abam?” Demikian soalan wartawan kepada Ali Puteh semasa dia mengadakan sidang media memberi penjelasan berhubung isu berbalas sam4n dengan kakak iparnya, Hidayah.

Sehubungan itu, Ali telah menjelaskan satu persatu berkenaan duit simpanan dalam akaun bank Abam yang mungkin mengejutkan ramai. Menang beratus ribu tapi dalam akaun bank tinggal banyak tu jer? Rupanya..

” Okay dekat sini saya ulang balik, dalam akaun Maybank ada RM56 ribu (selepas pengeluaran RM10 ribu) dan dalam akaun Affin Bank RM 28 ribu. Logik tak sebagai seorang artis terkenal, yang cukup dikenali, yang menang anugerah Maharaja Lawak Mega, boleh dikategorikan duduk belakang tiang pun orang tahu itu Abam Bocey, tapi ada duit simpanan banyak ini.

” Inilah yang dikatakan saham akhirat. Abam adalah seorang yang sangat suka menderma. Cuma dia menderma dia tak hebahkan Itu sebab saya pernah tanya dia, bang duit kau dalam akaun cukup tak ni? Dia jawab cukup aku belanja dengan mak, cukup untuk aku belanja dengan anak isteri.

” Ibarat kata cukuplah banyak itu, tak perlu banyak pun..cukuplah untuk dia buat belanja katanya. Sebab banyak duit dia sudah agihkan untuk saham akhirat dia..rumah bantuan sana, rumah bantuan sini.. Cuma dia je tak perlu buat video rekod untuk hebohkan..takde itu bukan Abam.

” Malah selepas dia pergi menghadap illahi pun ramai yang keluar (individu tidak dikenali) tiba-tiba muncul beritahu Abam ada bantu.. Abam ada bantu.Alhamdulillah itu saham akhirat dia. Tapi janganlah buat tuduhan yang saya makan harta berjuta-juta (duit Abam).

Tiada isu Ali makan harta Abam 

” Inilah duit Abam yang ada, yang selama ini saya biarkan, yang orang duk cakap saya duk kejar-kejar (harta)..inilah dia duit Abam yang ada sebenarnya” kata Ali lagi. Kemudian wartawan turut bertanya ketika akaun Abam sudah dibekukan semasa faraid dibuat, maksudnya tiada langsung isu Ali makan duit.

” Saya rasa pada hari kelima saya ambil kad bank itu, semua duit dalam akaun itu kita sudah beku. Bukan untuk apa, tapi untuk memudahkan urusan faraid. Bila lambat urusan faraid jadi beginilah, yang ambil duit itu, yang keluarkan duit itu kita tak tahu..jadi kita nak kumpul untuk urusan faraid itu susah. Jadi sekarang tengah nak urus faraid, timbul pulak isu sam4n..” kata Ali

Sumber : http://limauais.pw/

Bukan Setakat Ambil 10k Dan 4 Utas Jam Tangan Abam Tapi Balu Juga Ambil Duit Belas Belas Ribu Dalam Bilik Abam. Ali Puteh Bongkarkan Jumlah Kekayaan Abam Bocey. Dituduh Banyak Makan Harta Ank Yatim Ali Puteh Akhirnya Tampil Dedahkan Sesuatu.

Kisah harta pusaka memang susah nak selesai sekiranya tiada persetujuan dari kedua belah pihak keluarga. Kisah pertelingkahan Ali Puteh dan Balu Abam Bocey, Hidayah semakin sampai ke puncak. Hampir setengah tahun, Ali Puteh dikritik dan dikeji oleh warganet kerana dikatakan memakan harta anak yatim (anak sulung lelaki abam bocey, hamzah) dan tidak membela nasib kakak ipar sendiri, hidayah sehingga hidayah terpaksa berniaga cempedak untuk sara hidup dia dan anaknya.

‘Kalau Ada Bukti Saya Makan Harta Anak Yatim, Buktikan’ – Ali Puteh Akui Dah Lama Bersabar

Terbaru, menerusi live Facebook Malaysia Gazette dia menjelaskan perkara sebenar. Menurutnya, saman ini hanyalah saman balas untuk membersihkan nama dan keluarganya selepas dikritik masyarakat. Saman balas saya kepada balu selepas saya disaman. Saya tak hebahkan pada media sebab saya masih menghormati abang saya baru pergi menghadap illahi. Saya bukan takut cuma dalam keadaan kehilangan dan keluarga masih bersedih.

Kau saman mak, kau saman aku pula 900k. Aku okay. Mana seorang menantu dengan mak mertua. Yang mak mertua yang baru kehilangan anak. Kau tuduh aku guna Vellfire, padahal kereta itu dah kena tarik. Siapa nak bayar? Jangan tuduh aku ambil pakai.

JUMLAH KEKAYAAN SEBENAR ABAM BOCEY SELEPAS SUDAH TIADA

Tolonglah hentikan duduk cakap harta Abam berjuta juta. Anggaran untuk kedua dua bank milik Abam adalah hanya lebih kurang RM84 ribu sahaja. Barang-barang Abam dalam RM20 ribu. Jumlah keseluruhan RM714 ribu termasuk rumah, kereta dan motor milik Abam.

Dalam pada itu, menurutnya saman itu dibuat selepas pihak Hidayah membuat tuntutan tidak berasas. Dalam surat saman itu, dia menuntut kereta Vellfire, motor LC, tanah rumah yang bernilah RM300 ribu dan juga beberapa harta lain.

Vellfire dan kena tarik bossku. Tuntutan kau kata nak Vellfire, kalau kau ambil tahu mesti tiada dalam tuntutan. Bukan saya tak nak tolong bayar tapi kau saman aku RM900 ribu. Kalau betul ada bukti saya makan harta anak yatim buktikan. Saya cakap terus terang, buktikan.

Ali turut terkilan apabila Hidayah dilihat seperti tidak sabar. Harta Faraid masih belum diuruskan dengan baik memandangkan pihak Hidayah tidak ambil tahu melainkan hanya saman. Malah harta faraid yang dituntut turut dilihat tidak adil apabila pihak Hidayah sudah ambil duit Abam secara senyap senyap.

Video penuh boleh tengok di youtube.

Sumber : Malaysia Gazzete via Oh Bulan

Artikel : AwattSyeikhhh Network

Mengejutkan Berita Dah Tersebar. Ali Puteh Dah Muatnaik Status Ini. Tapi Pelik Dia Tutup Ruangan Komen. Rupa Rupanya Ini Puncanya.

Berita tentang Ali Puteh yang mengakui mengeluarkan sman terhadap kakak iparnya Siti Norhidayah Mohd Ali dan jutawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman menarik perhatian ramai. Menurut Ali, dia mengambil keputusan menyaman bekas kakak iparnya itu sebagai tindakan balas Hidayah yang mengeluarkan sman terhadapnya terlebih dahulu.

” Pihak mereka mengeluarkan sman terhadap kami dahulu. Selepas mendapat nasihat daripada peguam saya, beliau menyarankan agar kami pula mengambil tindakan terhadap Hidayah. Itupun selepas perbincangan dan mengambil kira beberapa faktor seperti kesan emosi kami sekeluarga sebaik sahaja video Hidayah bersama jutawan kosmetik Aliff Syukri menjadi tular.

Banyak yang kami tanggung ak1bat video tersebut. Ibulah yang paling terkesan apabila kami ditohm4h dan menjadi bahan hin4an masyarakat,” katanya. Menjawab d@kwaan plaintif, Hidayah selaku defendan kedua mengaku membawa duit tabung berisi wang kertas did@kwa hasil tabungan bersama suami dan empat utas jam tangan keluar dari rumah.

Selain itu Hidayah turut mengakui mengeluarkan wang berjumlah RM10,000 dari akaun bank milik Abam dan memasukkan kesemuanya ke dalam akaun anak Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey Syed Umar Mokhtar Al-Juffrey kerana bimbang direbut plaintif.

” Kami sekeluarga hanya mahu membersihkan maru4h kami yang selama ini dipijak-pijak. Sebelum ini dia (kakak ipar) kata dihalau dari rumah sehelai sepinggang tetapi hari ini dia kata tidak bertanggung jawab dengan semua kenyataan dikeluarkan menerusi video Aliff Syukri.

” Semoga kebenaran akan terjawab selepas ini. Mungkin inilah yang Allah SWT nak tunjukkan selepas kami sekeluarga bersabar sekian lama. Saya bersyukur. Apapun saya maafkan semua yang telah mengeluarkan kata-kata kes4t terhadap kami sekeluarga,” katanya.

Status terbaru dimuatnaik Ali

Sementara itu menerusi semakan, Ali Puteh dilihat memuatnaik status di Instagram beliau dipercayai merujuk kepada 1su sman terhadap Hidayah. ”Alhamdulillah berkat bersabar, sabar dan terus bersabar..akhirnya mengaku juga. Allah mendengar doa orang ter4niaya, Allah maha adil dan maha agung”, tulis Ali Ali juga menulis “Sebenarnya kita buka takut tapi kita taknak tunjuk perangai s3tan kita sebab itu diamkan aja”.

Bagaimanapun Ali dilihat sudah menutup komen bagi status terbaru yang ditulisnya itu. Ia dipercayai bagi mengelak warganet meleparkan kata-kata kritikan yang boleh menimbulkan fitn4h dan persepsi buruk memandangkan k3s masih berjalan.

Namun jika dilihat pada status sebelum-sebelum ini di Instagram Ali, terdapat segelintir yang gigih menulis komen yang tidak berkaitan. Malah kebanyakan warganet menjadikan status lain yang tidak ditutup komen sebagai sasaran mereka untuk mengkritik Ali.

Setelah Lama Berdiam Diri Akhirnya Achey Tampil Bersuara Lantang Bongkarkan Sesuatu Tentang 10k Dalam Akaun Abam Dan 4 Utas Jam Yang Balu Abam Ambil.

PELAWAK, pelakon dan penyanyi, Achey mengakui sedih apabila k0nflik antara pelawak Ali Puteh dengan kakak iparnya yang juga isteri Abam Bocey, Nor Hidayah Mohd Ali kembali hangat. Achey atau nama sebenarnya Mohd Nasir Hamzah ketika ditemui berkata, dia dan rakan seperjuangannya, Fad Bocey sudah menyarankan kepada kedua-dua belah pihak supaya membincangkan konflik itu secara tertutup.

“Sedih apabila perkara ini berlaku. Saya dan Fad ada menghubungi kedua-dua belah pihak dan menyarankan agar perbincangan diadakan secara musyawarah. Kita ada hukum Islam yang boleh diikuti dan dengan itu, semuanya dapat diselesaikan dengan baik. Namun, nampaknya saranan kami tidak diterima,” katanya kepada Harian Metro.

Tambah Achey yang juga anggota kumpulan Bocey, dia tidak mahu kemelut yang berlaku ini memberi kesan kepada anak Abam, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang kini berusia setahun dua bulan. “Bukan apa. Kalau kemelut ini berterusan saya takvt ia memberi kesan kepada Hamzah apabila dia sudah dewasa nanti.

“Tapi, saya dan Fad pun ada batasan kerana kami tak boleh terlalu masuk campur memandangkan kami bukanlah ahli keluarga,” katanya. Konflik timbul apabila Ali memfailkan sam4n balas terhadap Hidayah yang mengaku dia memindahkan wang dari akaun bank Abam sebanyak RM10,000 selain mengambil empat jam tangan milik Abam.

Achey ditemui di majlis sidang media filem TV (FTV) lakonannya berjudul Frontliner.

Akui Ambil 10k Dalam Akaun Abam Dan 4 Utas Jam Untuk Buat Ini. Mengejutkan Bila Tiba Tiba Ali Bongkarkan Noor Hidayah Ambik Duit Untuk Buat Ni. Rupanya Sampai Macam Ni Sekali Dia Buat.

Perseteruan antara Ali Puteh dan balu Abam Bocey, Siti Norhidayah Mohd Ali kini sampai ke kemuncaknya apabila Ali mengaku telah mengeluarkan saman terhadap kakak iparnya dan jutawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman.

Menurut Astro Gempak, saman tersebut dikeluarkan Ali selaku plaintif keempat bersama ibunya, Sabariah Arshad (plaintif pertama), bapa Syed Mohd Ridzuan (plaintif kedua) dan kakaknya, Sharifah Norwahida (plaintif ketiga). Sebutan kes tersebut telah berlangsung semalam (Rabu) di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur.

Saman Hidayah sebagai tindak balas disaman terdahulu – Ali. Kata Ali, dia mengambil keputusan untuk menyaman kakak iparnya itu adalah sebagai tindak balas terhadap Hidayah yang telah mengemukakan saman terhadapnya terlebih dahulu.

“Pihak mereka mengeluarkan saman terhadap kami dahulu. Selepas mendapat nasihat daripada peguam saya, beliau menyarankan agar kami pula mengambil tindakan terhadap Hidayah. “Itupun selepas perbincangan dan mengambil kira beberapa faktor seperti kesan emosi kami sekeluarga sebaik sahaja video Hidayah bersama jutawan kosmetik Aliff Syukri menjadi tular.

“Banyak yang kami tanggung akibat video tersebut. Ibulah yang paling terkesan apabila kami ditohmah dan menjadi bahan hinaan masyarakat,” katanya. Hidayah mengaku keluarkan wang RM10,000 dari akaun Abam

Dalam pada itu, menjawab soalan plaintif, Hidayah selaku defendan kedua mengaku membawa duit tabung berisi wang kertas yang didakwa hasil tabungannya bersama Abam dan 4 utas jam tangan keluar dari rumah. Malah dia juga mengaku mengeluarkan wang berjumlah RM10,000 dari akaun milik Abam dan memasukkan ia kesemuanya ke dalam akaun anak mereka, Syed Uthman Hamzah Al Juffrey Syed Umar Mokhtar Al Juffrey kerana bimbang direbut plaintif (pihak Ali Puteh

 

Selain itu, Hidayah juga tidak bertanggungjawab ke atas semua kenyataan yang dibuat defendan kedua (Aliff Syukri) atau wakil ejennya dalam rakaman video yang tular sebelum ini. Menurut Ali Puteh, dia sekeluarga hanya mahu membersihkan maruah mereka yang selama ini dipijak dan berharap kebenaran akan terjawab selepas ini.

“Semoga kebenaran akan terjawab selepas ini. Mungkin inilah yang Allah SWT nak tunjukkan selepas kami sekeluarga bersabar sekian lama. Saya bersyukur. “Apapun saya maafkan semua yang telah mengeluarkan kata-kata kesat terhadap kami sekeluarga,” katanya. Harap semuanya dapat diselesaikan dengan baik. Makin meleret dah isu ini. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @Apam Pink

Sumber : LM

PERHATIAN: Pihak admintadmin akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *