Hiburan Viral

Baru Je Viral Pasal Ada Hubungan Dengan Datuk Tiba Tiba Chaca Maembong Bongkarkan Sesuatu Yang Jadi Bila Emma Dah Kahwin. Mengejutkan Rupa Rupanya Ini Yang Jadi Dekat Dia.

Pelakon Chacha Maembong mengakui kehidupannya kini sunyi selepas kakak yang dianggap sebagai rakan baik iaitu Emma Maembong telah mendirikan rumah tangga.  Menurut Chacha, dia banyak sibukkan diri dengan kerja dan kehidupan sendiri bagi melupakan kesunyiannya.

“Saya rapat dengan Emma, jadi bila dia kahwin, saya dah tiada kawan baik. Tapi benda tu tiada memberikan kesan sebab kita jumpa hari-hari.
“Cuma sekarang bila jumpa, dah lain la sebab bila dah kahwin, automatik kita akan jadi matang. Jadi, dah tiba masanya untuk saya kesunyian,” ulas Chacha kepada Gempak.

Chacha ditemui pada majlis pelancaran Perfect Look hasil kerjasama syarikatnya CM Secrets dan Elysyle di Hotel Armada, Petaling Jaya pada Rabu. Tambah Chacha, tinggal dia bersendirian sebagai anak bongsu membuatkan dia mahu berubah dan lebih memikirkan masa depan.

“Saya kan bongsu, jadi bila bongsu masa Emma belum kahwin dulu, kita selalu rasa ada kakak yang mempertahankan bila kita buat hal. “Tapi sekarang bila sekali balik rumah, semua dah kahwin, memang sunyi. Sedih tapi inilah masanya saya fokus pada hidup dan kerja.

“Dulu saya tak fokus pada hidup. Kini bila sunyi, saya sibukkan diri dengan kerja. “Keluarga saya semua dah kahwin, saya sorang je yang belum. Jadi bila saya sorang je belum, saya fikir tak boleh main-main dah. Semua dah ada kehidupan masing-masing, saya keseorangan. “Bila sorang, saya kena jadi manusia yang ada hala tuju, ada masa depan dan fokus pada kerja,” jelasnya lagi.

Dia Banyak Bimbing Saya. Akhirnya Setelah Sekian Lama Berteka Teki Chacha Maembong Bongkarkan Dah Temui Kekaih Hati. Rupa Rupanya Ini Cerita Sebenar.

Pelakon Chacha Maembong menafikan usahawan yang hanya dikenali sebagai Datuk Z sebagai teman istimewanya ketika ini. Sebaliknya, pemilik nama lengkap Siti Aisyah Ismail, 24, ini menjelaskan, lelaki berusia awal 30-an itu tidak lebih sekadar rakan niaga yang banyak memberikan dorongan serta tunjuk ajar mengenai dunia perniagaan.

Malah, Datuk Z juga banyak membimbing dalam menghasilkan produk pertama di bawah keluaran syarikatnya, CM Secret iaitu Perfect Look by Chacha Maembong. “Sebagai orang yang masih baru di dalam bidang ini, saya juga perlukan sokongan dari orang yang betul selain adik-beradik.

“Dia seorang ahli perniagaan dan bila saya ada kongsikan minat untuk berbisnes, dia cuba bantu dan kami mulai berbincang serta cari idea. “Sementara dalam proses untuk melancarkan produk pertama ini juga, dia banyak tolong dalam segi pengurusan memandangkan saya sibuk dengan jadual penggambaran,” katanya.

Teka-teki mengenai perkara itu timbul selepas usahawan terbabit dilihat turut menemani Cacha sepanjang majlis selain turut mengenakan persalinan dalam rona sedondon. Mahu mengejar impian menjadi ahli perniagaan berjaya yang boleh membantu keluarga selepas ini, Cacha pada masa sama tidak menolak Datuk Z banyak membawa perubahan positif kepada dirinya.

“Dia seorang yang baik dan banyak bimbing saya dalam menguruskan perniagaan. Pada masa sama, dia juga tidak kedekvt untuk kongsikan ilmu. “Sebagai rakan niaga, saya juga masih lagi dalam proses mengenalinya. “Saya mahukan kerjasama dalam tempoh yang panjang. Siapa tahu kalau hanya kenalinya dengan ala kadar saja, mungkin akan jadi hal macam-macam di kemudian hari.

“Jadi lebih baik untuk kenalinya secara profesional dan serius. Setakat ini, saya percaya dengan kredibiliti Datuk Z dan ada ahli keluarga yang mengenalinya juga,” jelas Cacha. Ditanya mengenai kisah cintanya pula, pelakon filem Garang ini tidak mahu mengulas lanjut.

“Apa yang boleh saya kongsikan, saya tidak mahu fikir soal cinta atau segala apa yang pernah berlaku di dalam hidup sebelum ini. “Saya mulai sedar, pada usia 24 tahun, sampai bila mahu begitu? Sampai bila saya mahu kecewakan peminat dan orang sekeliling? Jadi sudah tiba masanya untuk saya jadi lebih matang dan positif.

“Sekiranya selepas ini ada jodoh, saya mahu terus kahwin. Saya tak nak fikir bercinta, berkenalan lalu putus di tengah jalan. “Keluarga saya ramai yang sudah kahwin dan ada kehidupan sendiri. Sebagai anak bongsu, saya sudah tidak boleh main-main lagi.

“Sudah tiba masa saya jadi individu yang ada hala tuju, masa depan dan fokus kerja,” katanya optimis. Terdahulu, Cacha ditemui pada majlis pelancaran Elysyle CM Secret Perfect Look dan majlis menandatangani kerjasama di antara Eylsyle Elken Global & Chacha Maembong di Petaling Jaya, pada Rabu.

CM Secret Perfect Look merupakan satu produk kecantikan yang mampu menjadikan wajah lebih tegang menerusi kaedah ‘v-shaping’ bersama Cream Magic dan gabungan ‘papan activator’ yang diperbuat daripada tanduk kerbau.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MH

Emma Maembong Muatnaik Tentang Rumah Baru Di Ig. Tapi Mengejutkan Benda Lain Pula Yang Warganet Nampak. Sampai Macam Tu Sekali Emma Maembong Buat.

Pelakon Emma Maembong sudah tidak sabar untuk berpindah ke rumah baru bersama suami tercinta, Muhammad Shazli Azhar. Menerusi laman sosial Instagram, Emma berkongsi foto di ruangan ruang tamu yang kini dalam proses memasang hiasan dalaman sebelum ia boleh diduduki.

“Saya dan suami @shazli_a tak sabar tak sabarnya nak tunggu rumah baru siap. Macam ni pun dah boleh nampak lawa. Tak sabar nak tunggu hasilnya,” tulis Emma di ruangan kapsyen.

KOMEN WARGANET :

Rumah yang dicat serba putih itu kelihatan sangat cantik dengan hiasan cermin melatari ruangan dinding utama.  Meninjau ke ruangan komen, ramai rakan selebriti dan wargamaya memuji kecantikan hiasan dalam rumah Emma yang hampir siap itu.

“Tak sabar nak datang rumah dia,” komen Aprena Manrose.  “Bestnya! Tahniah Abli dan Ema,” kata Yaya Zahir.  “Alhamdulillah semoga Emma selesa dengan rumah baru ni dan untuk baby juga nanti,” doa seorang wargamaya. “Nanti wajib buat house tour ya, tak sabar nak tengok rumah Emma,” tulis seorang wargamaya.

“Seronoknya baby nanti duduk rumah baru,” puji seorang wargamaya lagi.  Sehingga kini, foto tersebut telah meraih hampir 68,000 tanda suka daripada warga Instagram.  Imbas kembali, Emma, 27 dan Shazli, 32, telah melangsungkan perkahwinan pada 20 Februari di sebuah premis acara di Bukit Damansara. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Gempak

Nama Anak Ringkas Sahaja. Beby Maembong Dedahkan Nama Dan Jantina Anak Sehinggakan Meraih Perhatian Pengikutnya

Kakak kepada pelakon Emma Membong, Beby Maembong selamat menimang cahaya mata ketiganya 25 Ogos lalu. Bayi perempuan yang diberi nama Puteri itu dilahirkan dengan berat 3 kilogram kira-kira jam 10.55 malam.

Ibu kepada tiga permata hari itu memaklumkan berita gembira berkenaan menerusi Instagram selain turut berkongsi perkembangan terkininya. “Assalamualaikum semua aunty uncle. Lama kan kita tunggu nak tahu suprise jantina saya. Im a GIRL!! Nama saya puteri @bebyeejunior. Umur saya 5hari.

“Tarih lahir saya 25aug2020. Lahir pukul 10:55malam. Mummy teraaan 3kali je saya dah melompat keluar. Xsampai seminit push. “Alhamdulillah sangat mudah mummy lahirkan saya. Berat saya 3KG je tp pipi saya bambam macam mummy.

“Kulit saya masih merah.. Saya ada lesung pipit dan lesung dagu.. Eeh ada ke lesung dagu? Sebab dagu saya pon ada lekuk. Sayang semuaa,” titipnya.Serentak dengan perkongsian tersebut, rata-rata pengikut usahawan yang juga bintang media sosial ini memberikan dedikasi serta ucapan tahniah.Terdahulu, namanya pernah meraih perhatian apabila fotonya berpakaian mirip duyung tular di media sosial.Foto: Instagram Beby Maembong

Bukan seorang tapi dua orang baru dalam keluarga Maembong . Beby Maembong dedahkan dia hamil juga sama macam adiknya Emma Maembong. Mengejutkan bila adik beradik ini kongsikan sesuatu tentang apa yang berlaku yang ramai tak tahu

Kakak kepada Emma Maembong, Beby Maembong ada berkongsi foto kenangannya bersama adik tersayang pada Jumaat. Beby atau nama sebenarnya, Nurulaini Ismail memuat naik foto mereka berdua menerusi satu entri terbaru di Instagram, @Bebyeejunior yang dikemas kini. Tulis Beby, dia dan Emma tidak kisah mengenai jantina anak yang bakal lahir, memadai ia andai bayi yang dilahirkan sihat sempurna. “Mummy & Miema masa ni Mummy 25 weeks dan Miema 12 weeks. So rasanya ni baby boy ke girl?

“Kita orang tak kisah pun, anak kan anugerah Allah. Janji sihat dan sempurna,” titip Beby. Usahawan ini pada masa sama turut berkongsikan pengalaman hamil buat kali ketiganya. “Mummy s3rabai sangat tu. Mengandung kali ni jadi serabai pula dan malas nak bersiap. Rambut serabai, muka tak mekap, baju pun tak iron,” tulisnya lagi. Terdahulu, Emma meraih perhatian warga maya apabila mengumumkan dirinya hamil di Instagram. Serentak dengan pengumuman gembira itu, para peminat tidak pvtus-pvtus memberikan ucapan tahniah buat pelakon Cik Sempurna itu.- Foto: Instagram Bebyeejunior, Beby Maembong,mh

Alamak tertukar suami. Terkejut foto suami Emma Maembong macam cermin. Habis Emma tertukar suami

Emma Maembong merupakan pelakon jelita yang sering menarik tumpuan peminat dan warganet dengan pelbagai watak yang dibawanya di kaca televisyen. Selain memiliki rupa paras, pelakon berusia 28 tahun ini turut disukai ramai kerana bakat lakonannya yang sentiasa menjadi. Biarpun begitu, Emma Maembong kini dilihat semakin bahagia disisi suami yang dikahwininya pada Februari lalu dan lebih membuatkan peminat teruja melihat pelakon berkenaan kerana dia kini sedang hamil cahaya mata sulungnya.

Walau bagaimanapun, oleh kerana Emma sering menjadi tumpuan warganet dan peminat, tidak mustahil juga suaminya untuk mendapat perhatian peminat isterinya itu dan ternyata, laman Instagram Shazli diikuti ramai followers. Tidak disangka-sangka, perkongsian terbaru suami Emma Maembong ini juga menerima pelbagai reaksi warganet apabila dia memuat naik dua keping foto. Seperti yang sudah diketahui peminat, suami pelakon ini mempunyai saudara lelaki kembar dan pernah melihatnya menerusi perkongsian sebelum ini namun gara-gara foto ini dimana Shazli dan kembarnya ini kelihatan terlalu sama membuatkan warganet tinggalkan pelbagai reaksi diruangan komen. Ada juga peminat Emma Maembong akui sukar untuk membezakan suaminya itu kerana kedua-duanya itu dikatakan bukan kembar namun seperti orang yang sama. “Alamak… kalo gini sampai tua pun aku confuse mana satu…” “Twins upin ipin” “Huishh macam cermin” Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page. Sumber : HCL

Besarnya perut Emma padahal baru 4 bulan. Rupa rupanya ini yang Emma Maembong bongkarkan tentang kandungannya

TEKA-TEKI mengenai Emma Maembong sudah berbadan dua akhirnya terjawab apabila pelakon itu mengumumkan berita gembira tersebut menerusi laman Instagram miliknya pada Selasa. Emma atau nama sebenarnya Fatima Rohani Ismail, 28, memberitahu dia dan suaminya iaitu Shazli Azhar berasa teruja untuk menyambut kelahiran cahaya mata pertama mereka. “Berbulan madu pertama buat kami dan percutian terakhir berdua dengan suami saya. Tak sabar nak jumpa baby saya,” kata Emma secara ringkas di laman sosial miliknya. Emma berkongsi berita gembira itu dengan memuat naik beberapa foto dia bersama suami dan memperlihatkan baby bump di laman sosial miliknya.

Emma berkongsi berita gembira itu di laman sosial miliknya. Bagaimanapun pelakon drama bersiri Cemburu Seorang Perempuan itu tidak mendedahkan usia kandungannya. Rata-rata warganet mengucapkan tahniah kepada Emma dan suaminya serta mendoakan agar segala urusan pasangan itu dipermudahkan. Emma dan Shazli Azhar, 32, yang juga seorang juruterbang mendirikan rumah tangga pada 20 Februari lalu di Bukit Damansara, Petaling Jaya. Menerusi perkongsian Emma kini sedang bercuti dengan suami dan beberapa rakan selebriti antaranya pelakon Aprena Manrose. Suami Emma, Shazli turut berkongsi foto memperlihatkan baby bump isterinya.

Dalam pada itu, Aprena turut memuat naik video pasangan itu sedang sibuk berkongsi berita gembira mengenai kehamilan itu di laman sosial. Menurut Aprena, pasangan itu sanggup tidak menjamah makanan demi berkongsi berita itu dengan peminat kesayangan mereka. “Emma dan Shazli okay busy nak upload untuk beritahu yang dia sudah berbadan dua sampai tak makan untuk peminat kesayangannya. Jadi, dah terjawab soalan anda semua. “Doakan semuanya berjalan lancar ya. Tahniah anda berdua. Sayang anda berdua,” kata Aprena.- Sumber mstar

Emma Maembong tertukar suami. Pelik satu posting terbaru suami Emma buat warganet terkedu dan risau

Pelakon Emma Maembong seringkali memuat naik perkembangan kerjaya dilaman Instagram malah dia juga sporting berkongsikan momen sweet bersama suami, Muhammad Shazli kepada peminat. Ternyata, Instagram suami selebriti ini juga menjadi perhatian warganet dimana dia mempunyai lebih 170,000 followers dan sering memuat naik foto bersama di laman sosial berkenaan yang turut meraih perhatian dengan menerima ribuan tanda suka.

Walau bagaimanapun, tidak disangka-sangka perkongsian foto terbaru Shazli di Instagram menjadi buah mulut warganet apabila dapat melihat wajah kembar suami kepada selebriti ini. Malah, warganet juga menyangka bahawa suami Emma Maembong ini mengedit foto berkenaan kerana melihat dua orang yang memiliki banyak persamaan. Namun begitu, sebelum ini pernah tular mengenai hal itu apabila Emma Maembong ada mendedahkan bahawa suami yang berusia 32 tahun ini memiliki saudara lelaki kembar.

Jadi tidak mustahillah, warganet dapat melihat seseorang yang sama dengan suami pelakon berkenaan. Di ruangan komen, rupa-rupanya masih ada yang tidak tahu bahawa suami kepada Emma Maembong ini memiliki kembar malah foto dikongsikan juga membuatkan orang ramai tidak dapat membezakan yang mana satu suami pelakon tersebut. Sumber : Instagram Shazli, HCL

Posting terbaru Emma Maembong telah mengundang kerisauan para peminatnya. Rata rata mendoakan Emma agar kembali sihat seperti biasa.

Jangkitan bakteria adalah jangkitan disebabkan oleh bakteria. Bakteria penyebab penyakit disebut bakteria patogenik. Bakteria menyebabkan jangkitan melalui saluran pernafasan, luka terbuka, sentuhan lansung dengan haiwan terjangkit atau pengambilan makananan yang tercemar. Bakteria menyerang tubuh badan dan melemahkan sistem imun. Kebiasaannya, simptom jangkitan bakteria tertumpu pada satu bahagian tertentu dalam badan. Akan tetapi, majoriti jangkitan bakteria berlaku disebabkan “terjaganya” bakteria jahat yang menghuni di dalam badan anda setelah dicetuskan oleh peristiwa tertentu seperti jangkitan virus yang sedang atau telah berlaku.

Demam panas mengejut, rasa lemah tidak bermaya kemudian disusuli selesema dan batuk berpanjangan sehingga terasa dada sempit. Biasanya kita mengaitkan demam itu dengan faktor persekitaran yang sering dilabel sebagai punca sedangkan ia mungkin disebabkan jangkitan daripada pesakit lain yang berada di tempat sama, boleh jadi juga berdiri di sebelah kita. Sebenarnya ada banyak faktor menyebabkan kita demam. Ia juga boleh disebabkan jangkitan kuman sehingga menjejaskan fungsi organ penting dalam badan seperti otak sebaik saja ia berjaya memasuki saluran cairan merah. Implikasinya ialah pesakit terdedah kepada lebih serius.

Perkongsian terbaru dari Emma Maembong, dipercayai di muat naik oleh adminnya, mengatakan Emma kini berada di hospital kerana demam tinggi dan jangkitan bakteria. Emma dimasukkan ke hospital malam semalam. Adminnya juga minta doa peminatnya supaya Emma cepat sembuh. Hi guys this is Emma’s admin.. just for info Emma got admitted last night due to a very high fever n bacterial infection. pray for her speedy recovery ok?  thank you.

Rata-rata peminatnya doakan supaya Emma cepat pulih dan sembuh. Jangkitan bakteria dianggap serius kerana jika tidak diberi rawatan awal, pelbagai kemudaratan boleh berlaku. Jangkitan bakteria biasanya dirawat dengan antibiotik. Antibiotik boleh melawaan atau mencegah pertumbuhan bakteria. Pencegahan jangkitan bakteria termasuklah, amalan gaya hidup yang sihat, elakkan pengambilan makanan dan minuman tercemar, selalu mencuci tangan dengan bersih dan pengendalian makanan yang bersih. Mari kita sama-sama doakan supaya Emma Maembong cepat pulih seperti biasa.Amin.- Sumber : IG Emma Maembong

Chacha Maembong dengan anak VIP

Kisah Chacha lagi? Mungkin itu yang terlintas di fikiran pembaca dan peminat setia Cik Pang bila baca cerita ini. Hendak buat macam mana, memang sudah sampai cerita ke telinga Cik Pang memang tak boleh nak simpan lagi dah.

Anggap saja cerita Chacha ini sambungan minggu lalu. Macam orang buat filem sekl sebabnya cerita yang Cik Pang nak kongsi inikan pun memang bertitik-tolak dari kisah minggu lalu. Sewaktu bertemu rakan produksi baru-baru ini, ramai bukak cerita Chacha bermasalah yang Cik Pang kongsi minggu lalu.

Ada teman bertanya, mengapa pelakon muda itu tidak mengikut jejak langkah kakaknya Emma yang sangat komited terhadap kerja. Tiba-tiba seorang lagi teman menyampuk dan berkata, memang Chacha semakin hilang tumpuan terhadap kerja sebab a­syik dengan cinta barunya.

Tambah pula lelaki yang berjaya mememangi hatinya boleh tahan kaya, anak orang berpang­kat. Pendek kata, bapa kekasih­nya kalangan VIP. Disebabkan perkara itu, Chacha seperti tidak kisah lagi dengan soal kerja. Begitu rupa ceritanya tapi bagi Cik Pang, sayang kalau Chacha lupa kerjaya seninya kerana lelaki. Sebabnya sayang kerana kita tidak akan tahu apa akan berlaku pada masa akan datang.

Kalau cinta itu berakhir di jenjang pelamin tidak mengapa, tetapi kalau musnah di tengah jalan bagaimana? Kalau Chacha masih serius dengan kerja, sekurang-kurangnya apa pun berlaku, dia masih ada kerjaya. Apapun, Cik Pang hanya boleh bagi nasihat tetapi Chacha kena menentukan sendiri perjalanan hidupnya.

Sumber : apampink

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.


Sementara itu, dibawah ini ada lagi artikel menarik untuk anda ikuti

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *