OH HIBURAN

Akui Sedih Berkongsi Kasih Dengan Menantu. Bukan Mudah Nak Lepaskan Ank Tersayang. Mengejutkan Lepas Ank Kahwin Ini Yang Terjadi Pada Jasmin Hamid.

Setiap wanita pasti akan merasai perasaan begini. Perubahan fasa kehidupan daripada single, berkahwin dan mempunyai anak. Bila tiba giliran anak pula mendirikan rumah tangga perasaan seorang ibu pasti berbaur gembira, teruja dan sed1h. Ini diakui sendiri oleh pelakon popular, Jasmin Hamid apabila anak sulungnya berkahwin dengan pilihan hati.

 

“sedih itu satu fasa yang ibu bapa akan lalui apabila anak mereka membina kehidupan sendiri. Saya tak terkecuali. Raya nanti pun pasti saya kena terima hakikat yang ia takkan macam dulu lagi. Anak saya sudah ada keluarga mentua di Kelantan. Kenalah berbahagi kasih sayang,” tutur Jasmin yang mengakui bukan mudah melepaskan anak tersayang membina mahligai kehidupan sendiri.

Menurut Finalis Dewi Remaja 1990/91 ini, majlis pernikahan anak lelaki yang telah dijaga sejak usia 2 bulan itu diraikan secara kecil-kecilan di Kuala Krai, Kelantan. Anak lelakinya, Lukman Hakim Azmi selamat bergelar suami kepada pilihan hatinya, Nor Faezah Abdullah. Memang selama ini pelakon yang mula menceburkan diri dalam dunia lakonan seawal usia 17 tahun itu tidak pernah berselindung tentang anak-anaknya.

Di saat gembira menerima menantu, pelakon drama 7 Hari Mencintaku musim kedua itu terkenangkan kedua-dua ibu bapanya. “Baba dan Mama lebih dulu tinggalkan kami. Jadi mereka tak dapat melihat detik bahagia ini.

Anak sulung saya juga tak dapat membendung air matanya kerana mengenakan nenek dan datuknya. Tapi saya bersyukur dapat menjalankan satu tanggungjawab yang ibu bapa saya amanahkan. Bukan mudah, namun beginilah kehidupan,” kata Jasmin Hamid pernah memenangi anugerah Pelakon Wanita Terbaik di Anugerah Skrin 1997.

Bercerita tentang perkahwinan yang berlangsung ketika perintah kawalan pergerakan pemulihan (PKPP), “Pada majlis serba sederhana itu, hanya 100 orang saja tetamu diraikan mempelai. Kita tahu dengan norma baharu ini ada saja batas yang perlu dipatuhi.

Termasuklah yang membabitkan prosedur operasi standard (SOP) Memang tak boleh buat majlis membabitkan ramai orang,” kata Jasmin Hamid. Kedua-dua anaknya iaitu rohanna dan Ian Haziq turut menyaksikan majlis pernikahan abang mereka. Dengarnya kalau nak cari deko untuk majlis perkahwinan yang cantik dan murah boleh tengok kat sini.

 

Sumber: Berita Harian

Sumber : Nona

 

Sekali Lafaz Sahaja Anak Bujang Jamin Hamid Sah Jadi Suami. Jasmin Hamid Luah Perasaan Dia Tentang Perkahwinan Anaknya Dan Tanggungjawab Dia Selpas Ibu Bapa Dia Sudah Tiada

Semalam anak kepada pelakon jasmin Hamid selamat menerima menantu selepas anak lelaki sulungnya,Lukhman Hakim sah diijabkabulkan. Kata Jasmin,48 dia berasa terharu dan bersyukur kerana amanah Allah yang selam dipikul telah selesai. “10 Oktober 2020. Syukur alhamdulillah. Dengan izin Allah, hanya sekali lafaz, anak bujang sulung saya @lukhmanman telah sah menjadi suami kepada menantu pertama saya @fiezafizzry.

“Saya amat bersyukur dan terharu kerana telah menjalankan amanah Allah yang dipertanggungjawabkan pada saya selepas ketiadaan kedua ibubapa saya.”Semua urusan kami di permudahkan Allah. Alhamdulillah. Anak saya lepas ni akan jadi Mr. Budu,” tulisnya di Instagram (IG).

Sebagai kenang-kenangan,perkongsian itu turut dimuat naik dengan beberapa keping foto bersama pasangan suami isteri itu. Kata pelakon drama 7 hari mencintaiku 2 itu mendedahkan anak lelakinya itu tak dapat menahan air matadisebabkan ketiadaan atik dan nenek yang sudah pergi buat selamanya. Manakala di ruangan komen,rata rata pengiktnya turut mengucapkan tahniah dan mendaoakan agar segala semua urusan dipermudahkan.

“@nurulakmarkaman: Tahniah kak dapat menantu dah.”@chehuzaimahhussain: Alhamdulillah dan tahniah buat pasangan pengantin. Tahniah juga untuk Kak Min yang dapat menantu. Semoga cepat-cepat dapat cucu.”@lilymustapha: Tahniah, syukur alhamdulillah.”@shariffzhr: Anak beranak. Semoga kekal ke Jannah,” antara komen-komen yang ditulis.-gmpk

Jarang Berkongsi Perkembangan Anak. Jasmin Hamid Terbuka Luahkan Perasaannya Terhadap Anak Sulungnya Yang Bakal Menamatkan Zaman Bujangnya

Pelakon senior, Jasmin Hamid memaklumkan bahawa anak lelaki pertamanya, Lukhman Hakim bakal menamatkan zaman bujang tidak lama lagi. Jasmin menzahirkan berita gembira tersebut bersama peminat di akaun Instagram miliknya.

“Terasa hiba bercampur happy sebab tak lama lagi, anak lelaki sulong saya akan tamatkan zaman bujangnya..Dalam pada itu, Jasmin turut mendoakan agar segala urusan anaknya dipermudahkan.“Semoga Allah permudahkan segala urusanmu dan menjadi Khalifah yang terbaik untuk Bidadari mu, son..

“Dah nak jadi suami orang anak ibu ni..No matter what, you are always my baby..Kasih Ibu hingga Jannah..“Mohon doa kalian agar kita sama-sama dapat bina sebuah lagi Masjid..Semoga Allah makbulkan doa kita semua..Aamiin.. Hebat Bukan?,” tulisnya.

Sekadar informasi, Jasmin turut memiliki lagi seorang anak angkat bernama Rohana selain Luqman.Selepas itu, Jasmin dikurniakan seorang anak bernama Ian Haziq hasil perkahwinan bersama bekas suami, Ian Rashid.Foto: Instagram Jasmin Hamid

Punca Pemergian Hayati Atas Satu Sebab Ini Bukannya Satu Sakit Ni. Jasmin Hamid Perjelaskan Satu Bahagian Yang Membuatkan Ramai Salah Faham Dengan Wataknya

Drama rantaian 7 Hari Mencintaiku 2 yang telah menjadi perhatian penonton setia drama tempatan kini telah pun melabuhkan tirai pada malam Isnin. Pelakon, Jasmin Hamid ada memberi penjelasan mengenai pengakhiran watak Hayati yang dilakonkan menerusi drama berkenaan.

Jasmin memberitahu kisah watak Hayati berbeza daripada penceritaan dalam novel kerana syarikat produksi harus mengikuti piawaian stesen televisyen. “Mungkin ada yang bertepuk tangan dan puas hati bila Hayati sudah tiada.. Yang penting Hayati dapat minta maaf pada semua orang, dapat peluk cium Mia dan maafkan segala kesalahan Mia sebelum dia pergi buat selamanya

“Allah Maha Pengampun dan Maha Baik. Pintu Taubat sentiasa terbuka buat hambaNya. Pemergian Hayati amat di cemburui. “Dalam keadaan berwuduk untuk menunaikan Solat Subuh berjemaah dan menghembuskan nafas terakhir di depan masjid dengan wajah yang tenang.

“Punca pemergian sebab sakit jantung dan bukan HI V seperti dalam Novel kerana ia harus mengikut garis panduan pihak penapis dan TV Station untuk memberikan contoh yang baik pada masyarakat bila di visualkan,” katanya.

Pada masa sama, Jasmin menambah jangan dihakimi sikap orang, sebaliknya mendoakan yang baik-baik. “Walaupun permulaan hidup Hayati penuh dengan Dosa tapi pengakhiran hidupnya amat baik. “Sebab itu bila kita melihat kejahilan seseorang, hendaklah kita mohon pada Allah supaya di berikan Hidayah buatnya. Doakan yang baik-baik.

“Bukan menghukumnya, jangan jadikan diri lebih hebat dari TUHAN. “Akhlak family Pak Samad yang sering memaafkan kesilapan manusia, patut di contohi oleh masyarakat..Kita dah tau pengakhiran hidup HAYATI..Bagaimana pula dengan kita??,” tulisnya.

Dalam pada itu, Jasmin berharap penonton boleh menjadikan watak Hayati sebagai pengajaran atau satu contoh yang baik kepada penonton. “So doa yang baik-baik, cakap yang baik-baik dan moga Allah terima segala amal ibadat dan taubat kita agar kita mendapat HUSNUL KHATIMAH.

“Semoga segala message yang ingin family #7HariMencintaiku2 sampaikan ini, melekat pada hati penonton dapat di jadikan pengajaran dan iktibar. “Terima kasih kepada Puan @sitirosmizahsemail, Sutradara @khanmancung dan pihak @tv3malaysia kerana beri peluang dan kepercayaan kepada saya untuk menjayakan watak HAYATI..

“Begitu juga kepada seluruh family #7HariMencintaiku2 yang memberikan sepenuh kerjasama sepanjang pembikinan drama ini..Terima kasih kepada Sutradara @kasroshan kerana editing yang terbaik dan kepada penyanyi-penyanyi untuk OST drama ini. “Tak di lupakan kepada uols yang support drama #7HariMencintaiku2 dan percaya dengan watak HAYATI.. LOVE UOLS,” tulisnya panjang lebar.Foto: Instagram Jasmin Hamid

Gara Gara Tak Suka Hayati. Jasmin Hamid Dedahkan Dia Terima Satu Mesej Menakutkan Ini. Sekali Jasmin Bersuara Warganet Ni Terdiam

Penonton beremosi menonton lakonan Jasmin Hamid dalam drama 7 Hari Mencintaimu 2. GARA-GARA watak Hayati dalam drama 7 Hari Mencintaiku 2, pelakon Jasmin Hamid menerima ugvtan untuk membahayakan diri Jasmin daripada penonton di laman Instagram. Terkejut dengan mesej yang diterima, Jasmin berkata penonton seharusnya bijak membezakan antara lakonan dan realiti serta tidak terbawa-bawa dengan emosi.

“Subhanallah, kalau marahkan Hayati sekalipun kononnya lakonan saya menjadi tak perlulah cakap nak berbuat sesuatu ini di gambar yang tak berkenaan dengan drama. “Posting perniagaan orang tu, ini sudah salah… boleh tak ambil tindakan undang-undang? Tak perlu emosi sangat sampai terlupa jaga lisan dan akhlak.

“Itukan semuanya lakonan, jadilah penonton bijak yang pandai membezakan lakonan dan realiti, apabila dah berhijab tu pastinya akhlak dan lisan juga akan baik, janganlah rosakkan imej mereka yang berhijab,” katanya menerusi Instagram pada Khamis. Antara mesej peribadi yang diterima Jasmin di Instagram. Bersama kapsyen tersebut, Jasmin turut berkongsi paparan skrin mesej yang dikirim oleh warganet.

Sementara itu, Jasmin meminta orang ramai berhati-hati sebelum menulis sesuatu di laman sosial terutamanya mesej berbentuk ugvtan. Ini kerana tindakan mereka itu merupakan satu keslhn dan boleh dikenakan tindakan undang-undang. Jasmin harap penonton dapat bezakan baik dan buruk dalam drama yang ditonton. “Yang hebatnya, pemilik akaun tersebut bukan pengikut saya pun… followers saya hebat, berakhlak dan positif. Syukur Alhamdulillah, percuma saja saya dapat pahala.

“Jadi anda semua hati-hati bila nak kritik ya, kritik watak bukan pelakonnya tak fasal saja anda dapat dosa sedangkan pelakon dapat gaji. “Takut kalau salah komen, sampai keluar kenyataan mahu membuat sesuatu ini pada foto yang tak ada kaitan dengan drama boleh dibawa ke pihak berkuasa kerana ia boleh dikira ugvtan,” ujarnya. Drama 7 Hari Mencintaiku 2 arahan Jamal Khan bersiaran di setiap hari Isnin hingga Jumaat pukul 7 malam di slot Akasia TV3. Selain Jasmin Hamid, ia turut dibintangi oleh Siti Saleha, Shukri Yahaya, Liza Abdullah dan Kazar.-mstar

Jasmin Hamid gelar ‘cleaner’ sebagai wira tak didendang, tanggung risiko Covid-19 dengan gaji yang rendah

Jasmin bangga melihat petugas kebersihan masih menjalankan tugas biarpun berisiko untuk dijangkiti Covid-19. PERANAN petugas barisan hadapan (frontliner) seperti doktor, jururawat, polis dan tentera dalam mem3rangi Covid-19 tidak perlu dipersoalkan lagi. Malah, pelakon Jasmin Hamid turut menganggap petugas kebersihan (cleaner) juga merupakan barisan hadapan atau wira yang perlu diberi penghormatan.

Pelakon drama Pesan Pada Hati itu berkata, petugas-petugas kebersihan itu sanggup berdepan risiko dijangkiti biarpun dibayar dengan gaji yang rendah. Terima kasih kepada semua cleaner yang bertugas pada masa yang krit1kal ini.  “Kadang-kadang kita terlupa bahawasanya ada wira di sebalik wira… Mereka juga gadaikann nyawa dan masa untuk pastikan semuanya sentiasa bersih dan selamat. “Dengan gaji yang tak mahal, mereka tetap lakukan demi tugas dan tanggungjawab. Terpaksa berpanas dengan baju keselamatan yang harus dipakai,” katanya. Jasmin turut berkongsi sebuah artikel berkaitan petugas kebersihan yang disifatkan sebagai wira tak didendang. Rata-rata warganet di laman sosial meluahkan rasa bangga melihat pekerja kebersihan itu melakukan tugasan mereka biarpun mempunyai risiko yang tinggi untuk dijangkiti virus tersebut.

Terima kasih kepada semua cleaner yang bertugas

Perkongsian Jasmin di laman Instagram miliknya pada Selasa turut mengundang perhatian pengikutnya yang sama-sama mendoakan keselamatan semua petugas yang terlibat dalam menangani Covid-19. Dalam pada itu, Jasmin juga mengucapkan terima kasih kepada semua petugas kebersihan yang berkerja dalam situasi yang semakin kr1tikal.

“Terima kasih kepada semua cleaner yang bertugas pada masa yang kr1tikal ini. Boleh bayangkan keadaan di hospital kalau mereka tiada?” ujarnya. Sejak 18 Mac lalu, seluruh rakyat Malaysia perlu menjalani Perintah Kawalan Pergerakan sehingga 31 Mac ini.-mstar

Seorang wanita terpaksa bayar ganti rugi panggil anak Jasmin Hamid..

Individu yang menghina anak angkat Jasmin tampil membuat permohonan maaf secara terbuka pada sidang media yang diadakan pada Khamis.GARA-GARA menulis hantaran dengan mendakwa anak angkatvpelakon Jasmin Hamid iaitu Rohhana berwajah umpama bapvk, seorang wanita menerima padah apabila terpaksa membayar ganti rugi terhadap perbuatan buruknya itu.

Perkara itu dijelaskan oleh peguam Nasser Yusof, mewakili Jasmin yang antara lain turut menuntut individu itu membuat permohonan maaf secara terbuka dalam satu sidang media serta secara lisan di akhbar dan menarik semula t0hmahan yang dilmparkan. Nasser berkata, masalah itu berjaya diselesaikan di luar mahkamah dengan syarat dan terma tertentu selepas saman sivil dikeluarkan terhadapnya selain dia juga mengakui kesilapan dibuat.

Kes berkenaan diselesaikan secara baik di luar mahkamah. “Dalam kes ini, ia diselesaikan di luar mahkamah secara baik melalui beberapa proses rundingan berdasarkan terma-terma yang dipersetujui. Individu tersebut juga telah mengaku kesalahannya. “Dia bersetuju dengan tuntutan permohonan maaf secara terbuka, secara lisan di surat khabar, menarik semula t0hmahan dan membayar ganti rugi atas perbincangan bersama,” ujarnya.

Nasser dan Jasmin, 45, ditemui di Cafe Finas, Petaling Jaya, berhubung kes saman ftnah terhadap seorang warganet. Sebelum ini, Jasmin pernah memuat naik paparan skrin komen individu tersebut yang sering mengkritikk wajah anak angkatnya yang turut mesra dengan panggilan Cicik, berusia 32 tahun.

Individu berkenaan diminta membuat permohonan maaf secara terbuka. Kata Jasmin, dia bertindak untuk mengemukakan tuntutan saman disebabkan perkataan bapvk yang digunakan individu tersebut terhadap anaknya.

“Saya failkan saman sebab individu tersebut berulang kali mengelarkan anak saya bapvk, jadi perkataan itu yang membuatkan saya mahu ambil tindakan undang-undang. “Disebabkan perkataan itu juga, kehidupan anak saya menjadi terganggu dan dia menerima t0hmahan daripada orang luar juga. Dia sangat terkesan dengan komen tersebut.-ctto

Beri Cincin Sebagai Kejutan. Syazwan Zulkifli Dedah Dia Beri Cincin Kepada Wan Sharmila Sebagai Satu Tanda Ini Sehinggakan Meraih Perhatian Warganet

Keserasian gandingan dari pelakon Syazwan Zulkifly dan Wan Sharmila membuatkan peminat ‘merestui’ hubungan mereka. Hubungan mereka mula akrab selepas bergandingan dalam drama 7 Hari Mencintaiku sebagai Helmi dan Sofi. Terbaru, kedua-dua pelakon ini melakukan Live Instagram bersama dan tak sangka Syazwan beri kejutan sweet kepada Wan Sharmila. Ada segelintir peminat didkwa seolah menghidu hubungan percintaan mereka. Betul ke?

Sanggup belikan cincin

Rakaman live tersebut dikongsikan menerusi pengguna Twitter Asyqstna, memaparkan Syazwan Zulkifly memohon maaf kepada Wan Sharmila atas sebab tertentu. Kemudian, Syazwan mengupah seseorang untuk memberikan sesuatu kepada Wan Sharmila ketika itu.Apabila Wan Sharmila membuka kotak hadiah tersebut terdapat sebentuk cincin. Kata Syazwan, cincin tersebut sebagai tanda minta maaf.You minta maaf lepas tu you bagi cincin? Cincin ni sebenarnya macam untuk orang kahwin tau. Kita kawan, bukan kahwin.Bagaimanapun, Wan Sharmila kena pakai cincin tersebut sebagai tanda memaafkan kesilapan Syazwan.

Secara tiba-tiba, Syazwan tiba di lokasi di mana Wan Sharmila melakukan Live Instagram. Ramai tertanya-tanya sama ada Wan Sharmila memakai cincin tersebut atau tidak?khirnya, pelakon wanita itu menyarungkan cincin tersebut di jarinya sebagai tanda menerima permohonan maaf dari Syazwan. Sweetnya…-ohbulan

Wan Sharmila Baru Nak Nangis. Tapi Boleh Pula Syazwan Zulkifli Buat Sesuatu Ini Sampaikan Lala Naik Angin Dengan Syazwan

Meskipun ‘7 hari Mencintaiku 2’ berakhir beberapa hari lepas, peminat bagaikan masih tidak move on dengan drama berkenaan. Kini, hampir kesemua pelakon drama tersebut sudah mula menjalani tugas untuk projek baru masing-masing. Akan tetapi, ada yang masih bertuah kerana berpeluang untuk berganding semula seperti Syazwan Zulkifli dan Wan Sharmila ini.

Melalui Instagram, Syazwan Zulkifli sempat berkongsi sedikit behind the scene untuk telemovie baru bertajuk ‘Kala Malam’. Ketika Wan Sharmila atau lebih mesra disapa sebagai Lala sedang mendalami mood untuk menangis, pelakon lelaki berusia 33 tahun itu tidak habis-habis mengusik untuk mengalihkan fokusnya. Dia malah berseloroh bahawa pengarah untuk telemovie berkenaan iaitu Hashim Rejab juga sudah naik pening melihat keletah mesra dan manja mereka berdua.

Naik geram dengan segala usikan, wanita berusia 39 tahun itu bertindak menepuk tubuh lelaki berkenaan sebanyak 2 kali. Di ruangan komen, rata-rata warganet terhibur melihat adegan usikan manja mereka berdua. Tidak kurang juga, peminat pelakon watak Helmi & Sofi ini malah sempat berseloroh supaya mereka mempunyai jodoh bersama.

Sumber: IG Syazwan Zulkifly

Pernah melalui episod perpisahan sebelum ini, Wan Sharmila akui masih belum menemui pengganti meskipun sudah 11 tahun berlalu. Katanya lagi, dia masih belum ada perancangan untuk menamatkan zaman solo. Usianya sudah memasuki 39 tahun, Wan Sharmila berkata dia juga belum menemui calon untuk dijadikan bakal suami.

“Tahun ini kita semua kena hadap pandemik. Kalau ada perancangan nak kahwin pun terbantut. Saya tak ada perancangan untuk berkahwin tahun ni. Calon pun belum ada,” katanya kepada Astro Gempak. Dalam pada itu, Wan Sharmila berkata dia tidak memilih dalam soal berkawan serta tidak kisah untuk berkawan dengan suami orang asalkan menjaga batas.

“Kalau saya rasa selesa dan sesuai nak kawan dengan seseorang itu, saya akan berkawan.“Walau individu itu suami orang tapi sekadar kawan biasa, apa salahnya. Kalau dia nak melebih, sini saya hubungi isteri dia dulu,” katanya.Wan Sharmila pernah mendirikan rumahtangga dengan penerbit drama TV, Fazli Bahrom pada tahun 2007 namun perkahwinan mereka tidak kekal lama dan berpisah pada Oktober 2009.-rotikaya

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sumber : Apam pink media
Sementara itu, ini antara artikel menarik untuk anda ikuti

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *