Viral

“Apa bidadari saya nak, terus order,” Ebit Lew Tunaikan Segala Permintaan Isteri

Pendakwah bebas Ustaz Ebit Lew merupakan nama yang tidak asing lagi apabila beliau sering membantu orang ramai yang memerluan bantuan.

Beliau juga sering berkongsi perjalanan hidupnya menerusi laman sosial bersama pengikutnya.

Bahkan, sifat murah hatinya itu juga lebih dapat dilihat dengan pengorbanan yang dilakukan buat ahli keluarganya, khususnya kepada isteri tercinta.

Bila bidadari teringin apa-apa, saya terus tulis atas kertas

 

View this post on Instagram

Dulukan bila bidadari saya sebut teringin apa-apa. Saya terus ingat kadang saya tulis dekat kertas. Saya niat mesti tunaikan cita-citanya. Walau dia cuma pandang. Sebab bidadari saya susah nak minta apa-apa. Senyap-senyap saya hadiahkan padanya. Suka beru kejutan padanya. Besar pengorbanannya dari wanita biasa sehingga menjadi bidadari penyejuk mata. Menutup aurat. Jaga solat. Didik anak dengan sunnah. Menggembirakan hati saya. Setia mengurus rumahtangga siang malam. Kurang berehat. Sentiasa menyokong dan bersama usaja saya lakukan. Ya Allah betapa diriku sayang padanya bidadariku. . Best rasanya bila bawa bidadari beli barang dapur di @elewsmart . Apa bidadari saya nak terus order dan pastikan ada di kedai. Susu anak jenis apa. Beras jenis apa. Sabun dapur apa. Tisu jenis apa. Menggembirakan hati bidadari nikmat besar dalam hidup saya. Terima kaseh pada Allah yang hadiahkan bidadari ini dalam hidup saya . Doakan Sabtu ini opening di Bandar Seri Putra Selangor. Ahad di Taman Medan Jaya. Jaga sop. Pakai mask. Jaga jarak. Semoga Allah angkat covid 19 dari negara kita dan seluruh dunia-ebitlew

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Saya niat mesti tunaikan cita-citanya 

Menurut Ebit, sebagai suami, dia akan berusaha untuk memenuhi segala permintaan dan keinginan orang rumahnya yang dianggap sebagai bidadari.

“Dulukan bila bidadari saya sebut teringin apa-apa. Saya terus ingat kadang saya tulis dekat kertas”.

“Saya niat mesti tunaikan cita-citanya. Walau dia cuma pandang. Sebab bidadari saya susah nak minta apa-apa. Senyap-senyap saya hadiahkan padanya. Suka beru kejutan padanya”.

View this post on Instagram

Raya ni sayu sikit sebab tak dapat beraya di kampung. Rindu ayah dekat kampung. Selamat hari raya sahabatku semua. Semoga Allah terima kita semua yer… Ya Allah saudaraku yang bersedih bahagiakan. Saudaraku yang tiada makan minum mudahkan rezeki mereka. Saudaraku yang ada hajat baik dunia akhirat kabulkan. Yang sakit sembuhkan. Yang diuji Allah beri jalan keluar dan rezeki tak sangka-sangka. Belum bertemu jodoh temukan. Inginkan anak rezekikan anak. Angkatlah covid 19 dari dunia ini. Satukan hati kami semua dengan kasih sayang. Sayangilah orang tua kami. Sayangilah bidadari peneman hidup kami. Sayangilah keluarga kami semua Selamat hari raya maaf semua. Pohon maaf atas segala kesalahan. Terima kaseh mendoakan selama ini-ebitlew

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

 

Besar pengorbanannya dari wanita biasa menjadi bidadari

“Besar pengorbanannya dari wanita biasa sehingga menjadi bidadari penyejuk mata. Menutup aurat. Jaga solat. Didik anak dengan sunnah. Menggembirakan hati saya”.

“Setia mengurus rumahtangga siang malam. Kurang berehat. Sentiasa menyokong dan bersama usaja saya lakukan. Ya Allah betapa diriku sayang padanya bidadariku”.

Gembirakan hati bidadari nikmat besar dalam hidup saya

“Best rasanya bila bawa bidadari beli barang dapur di @elewsmart . Apa bidadari saya nak terus order dan pastikan ada di kedai. Susu anak jenis apa. Beras jenis apa. Sabun dapur apa. Tisu jenis apa”.

“Menggembirakan hati bidadari nikmat besar dalam hidup saya. Terima kaseh pada Allah yang hadiahkan bidadari ini dalam hidup saya”.

Suami jangan pernah sesekali bersifat kedekut

Jelas Ebit Lew lagi, dia melihat pemberian kepada isteri itu sebagai satu bentuk penghargaaan atas segala jasa yang dilakukannya dalam menguruskan hal rumah tangga.

Sebelum ini, Ebit juga pernah menasihati golongan suami untuk tidak sesekali bersifat kedekut untuk membelanjakan wang terhadap pasangan masing-masing.

Menjenguk ke ruangan komen, rata-rata netizen meninggalkan pelbagai reaksi positif dan mengharapkan semua suami di luar sana dapat menghargai jasa dan pengorbanan isteri mereka.

sumber : yoy

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.


Sementara itu, dibawah ini ada lagi artikel menarik untuk anda ikuti

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *