Hiburan Viral

Baru Je Neelofa Pakai Purdah, Sekali Individu Ini Beri Hadiah Yg Sangat Teristimewa Buat Ramai Terkeejut

KISAH penghijrahan pengacara dan usahawan popular, Neelofa yang tampil berniqab baru-baru ini ternyata mencvri perhatian ramai.

Selain para peminat, seorang gadis mengakui turut tersentuh dengan khabar gembira itu sehingga berhasrat menyerahkan lukisan Kaabah yang dihasilkannya kepada Neelofa.

Menurut Wan Nur Baiti Wan Mohd Fauzi, 25, dia sudah lama menghasilkan lukisan itu dan berbesar hati jika Neelofa sudi menerima hadiah tersebut.

“Sebenarnya lukisan itu saya hasilkan sekitar Mac lalu. Ambil masa dua ke tiga minggu juga untuk dilukis sebenarnya.

“Saya mahu hadiahkan versi cetakan yang saya hasilkan untuk Neelofa sebab lukisan asal sudah dijual.

Baiti mengakui terinspirasi dengan penghijrahan Neelofa.

“Saya tersentuh baca mengenai penghijrahannya. Jauh perjalanan dia sampailah ke tahap ini. Pengorb4nannya untuk hal duniawi sangat memberi inspirasi kepada saya,” ujarnya kepada mStar.

Mesra disapa Baiti, dia mengakui lukisan itu cukup dekat di hatinya.

Malah, ia dihasilkan dengan teliti, menggambarkan kerinduannya kepada Tanah Suci selepas dua kali kunjungan untuk melakukan ibadah umrah pada tahun 2009 dan 2018.

“Lukisan itu meluahkan rasa rindu saya untuk melihat Kaabah di depan mata. Ia seolah-olah boleh relate dengan penghijrahan Neelofa.

“Hadiah ini juga sebagai tanda terima kasih untuk dia kerana memberi inspirasi kepada saya. Dia juga idola saya dalam bidang perniagaan.

Lukisan Kaabah ini dilukis sebagai lambang kerinduan Baiti kepada tanah suci Makkah.

“Ada perasaan istimewa bila hasilkan lukisan tu, sambil melukis saya pasang lagu nasyid. Ia betul-betul menggamit memori,” kata Baiti.

Bercerita mengenai dirinya, pelukis itu mengakui tak menang tangan melayan permintaan pelanggan sehingga tempahan sudah penuh sehingga April tahun depan.

Baiti sebelum ini pernah mendapat liputan mStar mengenai kisahnya yang menghasilkan seni bercirikan Islamik dikenali sebagai Tehzip.

Di Twitter, posting Baiti yang menyuarakan hasrat menghadiahkan lukisan itu kepada Neelofa turut meraih 5,600 ulang kicau (Retweet).

Sumber : sinarviral, mstar

 

Baru Je Neelofa Kngsi Gambar Berpurdah, Sekali Shuib Sepahtu Komen

PERKONGSIAN foto terbaharu selebriti terkenal iaitu Neelofa yang memakai niqab atau purdah di laman Instagram miliknya pada Khamis menarik perhatian netizen.

Rata-rata netizen ingin kepastian mengenai penampilan terbaharu Neelofa atau nama sebenarnya Noor Neelofa Mohd Noor, 31, itu sekadar sementara atau kekal sebagai imej baharu wanita muslimah.

Enggan membiarkan netizen membuat spekulasi sendiri, usahawan terkenal ini tampil mengesahkan dia kini dalam proses memperbaiki diri menjadi lebih baik.

 

Kirimkan juga doa buat perjalanan baharu saya nanti agar sentiasa dalam rahmat dan reda Illahi.

NEELOFA

SELEBRITI

Pengacara program temu bual Next To Neelofaini juga berharap semua orang dapat mendoakan perjalanan baharunya agar sentiasa dilindungi Allah.

“Doakan saya, insan yang penuh dengan kekhilafan ini agar sentiasa istiqamah dalam memperbaiki diri dan ampuh melalui datangnya hari.

“Kirimkan juga doa buat perjalanan baharu saya nanti agar sentiasa dalam rahmat dan reda Illahi. Insya-Allah, semoga kita sentiasa dilindungi Allah dan selalu berada dalam rahmat dan ehsannya,” kata Neelofa.

Foto Neelofa mengenakan niqab kini mendapat lebih 200,000 tanda suka (likes) dalam beberapa jam dan hampir 6,000 ribu komen.

Ibu Neelofa gembira dengan penghijrahan anaknya.

Dalam pada itu, ibu kepada Neelofa iaitu Datin Noor Kartini menerusi Instagram miliknya meluahkan rasa syukur dengan penghijrahan anaknya.

“MashaAllah… mashaAllah Ya Allah aku tiada ungkapan untukku ucapkan syukur dengan kurniaMu mengamanatkanku bidadari yang terindah untukku, yang banyak mengajarku, yang menjadi inspirasiku.

“Ya Allah syukur atas hidayah untuknya yang kau kurniakan dan ku mohon kurniakan hidayah yang terbaik untukku, seluruh keluargaku dan seluruh umat manusia… amin. Love you bidadariku,” tulisnya.

SHUIB KOMEN :

 

Sumber : Mstar, Instagram Neelofa

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.


Sementara itu, dibawah ini ada lagi artikel menarik untuk anda ikuti

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *