Infomaklumat ISU SEMASA Viral

Individu Lompat Pagar SPRM Dah Ditangkpp Akhirnya. PDRM Dedahkan L0kasi Dia Sembunyi

Suspek utama kes pengubahan wang haram yang ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sebelum melarikan diri pada 11 Oktober lalu, berjaya diberkas di sebuah pusat peranginan di Pahang, awal pagi tadi.

Suspek dikenali sebagai Alvin Goh, ditahan kira-kira jam 1.30 pagi oleh pegawai dan anggota daripada Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman.

Seorang wanita dipercayai warga asing turut ditahan bersama Goh.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador, mengesahkan penangkapan berkenaan.

Terdahulu, suspek utama itu dikatakan berjaya meloloskan diri dengan memanjat pagar belakang bangunan SPRM di Putrajaya sebelum melarikan diri dengan sebuah kenderaan yang menunggunya di luar pagar.

Ketika kejadian, lelaki itu bersama tiga lagi suspek yang juga dalang utama kes penipuan Macau Scam dan dua pegawai polis dalam proses diserah kepada PDRM untuk siasatan berhubung kegiatan judi dalam talian dan penipuan Macau Scam.

Sumber: BH Online,gempak

 

Datin Alyaa bengang dituduh scammer, suami lari lompat pagar SPRM

“Asal Datuk Seri je suami saya kena. Asal lari je suami saya kena tuduh. Siap orang panggil gemuk babi bagai. Kenapa, keluarga korang tak ada yang gemuk ke? Tanya je, ke muka diaorang macam babi?


“Lepas ni apa korang nak tuduh? Terutamanya media yang suka viralkan benda belum sahih! Yang netizen pun sibuk nak hukum orang lain, acah-acah ahli syurga.

“Sendiri tak cermin muka, cakap macam tak ada agama. Dasar manusia munafik,” demikian tulis Datin Alyaa Syuhaila menerusi ruangan IG Stories yang bengang apabila suaminya dikenali dengan nama Datuk Seri Addy Kanna dituduh sebagai individu yang melarikan diri dengan melompat pagar Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

 

Beberapa hari lalu hangat diperkatakan mengenai isu individu yang didakwa terlibat dalam sindiket Macau Scam dan perjudian berjaya melarikan diri dengan melompat pagar SPRM.

Kata Alyaa yang merupakan individu yang ditahan membantu siasatan berhubung kes tersebut itu lagi, dia turut kecewa apabila netizen mencaci dan menghina fizikal serta bentuk badan suaminya serta yang menyamakan dengan binatang yang haram dimakan oleh Muslim iaitu babi.

Dalam pada itu Alya turut meminta netizen supaya berhenti mengada-adakan cerita selagi mereka belum disabitkan kesalahan kerana bimbang boleh jatuh fitnah jika tiada bukti. Ujarnya, kes masih dalam siasatan dan mereka memberi kerjasama penuh untuk membantu pihak SPRM.

 

“Berhenti la buat cerita bukan-bukan, biar polis lakukan siasatan. Kalau dah ada bukti kami Macau Scam baru korang boleh cakap apa je. Kalau kami ni Macau Scam, buktikan dulu… Kalau kami tak buat scam boleh jatuh fitnah. Yang menghasut ni pun acah-acah ahli syurga

“OKT maksundnya Orang Kena Tangkap. Tapi belum tentu orang kena tangkap tu bersalah. SPRM jalankan siasatan. Kes ini pun masih dalam siasatan dan kami akan memberi kerjasama sepenuhnya untuk membantu SPRM,” tuturnya.

Menerusi satu perkongsian di Insta Story lagi, dia sebelum ini pernah menjelaskan bahawa mereka tidak terlibat dengan kegiatan haram tersebut dan disebabkan itulah akaun media sosial masih aktif seperti biasa.

 

“Saya pernah cakap sebelum ini saya dan suami tiada kaitan dengan Macau Scammer ini. Kalau saya menipu duit orang dah lama saya lari dan tutup akaun IG ni. Tapi orang fitnah kami sana sini cakap kami Macau Scam. Ada berita mentioned nama kami?” katanya.

Nama Alyaa dan suami mula ‘panas’ apabila warganet mengaitkan mereka dengan aktiviti haram, penggubahan wang haram dan Macam Scam apabila ditahan SPRM untuk membantu siasatan berhubung kes berkenaan.

Suami Alyaa turut dituduh sebagai individu bergelar Datuk Seri yang melarikan diri dengan memanjat tembok SPRM sebelum polis mendedahkan identiti sebenar pelaku.

 

Sumber : Astro Gempak & Datin Alyaa Syuhaila

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.


Sementara itu, dibawah ini ada lagi artikel menarik untuk anda ikuti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *